MERHUM EBUL HASAN EN NEDVİ’NİN TÜRKİYE İZLENİMLERİ-3

Bursa’da Bursa’ya Ayın 15 inde, Çarşamba günü gittik. Bu şehir, İstanbul'un güneyinde bulunur. Ancak kara yolu kıvrımlı ve uzundu ve iki şehir arasını Marmara denizi'nin doğu kısmı kapatıyordu. Araba ile Bursa'ya gitmek 3-4 saat arasında sürüyor. Dediler ki:” gemi ile bu yolu geçseydik, daha kısa olurdu.”

Ahmet İzz

AH_f7ezzx2007@gmail.com

2024-01-22 23:18:41

Bursa'da

Bursa'ya Ayın 15 inde, Çarşamba günü gittik. Bu şehir, İstanbul'un güneyinde bulunur. Ancak kara yolu kıvrımlı ve uzundu ve iki şehir arasını Marmara denizi'nin doğu kısmı kapatıyordu. Araba ile Bursa'ya gitmek 3-4 saat arasında sürüyor. Dediler ki:" gemi ile bu yolu geçseydik, daha kısa olurdu."

Osman Nuri Efendi(Topbaş) kara yolundan gitmeyi, böylece sahilleri ve dağları izlemek ve dönüşte gemi ile dönmeyi daha uygun gördü, böyle de oldu.

Bursa uzaktan gözüktü, büyüleyici bir manzarası vardı. Şehir geniş bir alanı kapsıyordu. Camilerinin minareleri sanki uzun bir törendeymiş gibi dizilmişlerdi. Burası eski bir Roma(Bizans) şehri olup, Osmanlı devletinin kurucusu Birinci Osman han tarafından fethedilmişti. Bu, büyük bir fetih idi. Fatih Sultan Mehmet İstanbul'u fethettiğinde başkent, Bursa'dan İstanbul'a nakil edilmişti.

Saat 12:30'da Bursa'ya ulaştık. İkindiden sonra dağları ve şehri seyretmeye çıktık. Ondan sonra şehrin içini dolaştık. Orada vaizler ve hatipler okulu vardı. Kur'an-ı Kerim Kursunda da azımsanmayacak sayıda talebe vardı. Denildiğine göre yaklaşık 1.000 talebe Bursa şehrinde bu gibi kurslarda Kur'an-ı Kerim'i ezberliyordu.

Bursa'da çok sayıda Bulgaristan muhaciri müslüman bulunuyordu. Bunlar dinleri ve Bulgar yönetimin İslama düşmanlığından, Müslümanların kanına yönelik vahşeti ve ırkçı imhasından dolayı Bulgaristan'dan hicret etmişlerdi Bulgaristan muhaciri bir kardeşimizin evinde misafir olduk. Buradaki intibamız,Bulgar muhaciri kardeşlerimize yardım elini uzatmak ve onların durumunu diğer Müslüman kardeşlerine duyurmamız gerektiği şeklindeydi.

Ertesi gün Bursa'dan İstanbul'a doğru saat dokuzda çıktık. Bir saat sonra araba ile Yalova'ya ulaştık. Araba vapurunu orada hazır bulduk. Yolculuk eğlenceliydi. Vapurun İstanbul sahiline ulaşması bir buçuk saat sürdü ve biz arabamızla oradan caddeye çıktık.

Akşam programı Yusuf Karaca hocanın evindeydi. Kendisi, Leknev'deki Darul Ulum Nedvetul Ulema'da okudu. Urducayı biliyordu ve Urduca'dan Türkçe'ye bazı kitaplar tercüme etmişti.

Sonra Arap talebelerle bir randevu vardı. Vakit geçmişti ama onlar (talebeler) şevkli ve ümitliydiler. Bu yüzden de o toplantıda da bulundum ve kısa bir konuşma yaptım.

Cuma günü dönmek için hazırlanma günüydü. Pakistan vizesi almak için çok zaman geçti. Cuma namazını Fatih Camii'nde kılmak, sonra öğle yemeği yeyip, basın toplantısına gitmek istiyorduk. Ancak vizeyi alma işi uzadı ve Cuma namazını büyükelçiliğin yakındaki bir camide kılmak zorunda kaldık. Böylece Fatih Camii'ndeki programı kaçırdık.

Yatsıdan sonra havaalanına gittik. Uçağın saati gece saat on iki buçuk idi, ama dört saat tehir oldu ve Karaçi'ye öğlene yakın ulaştık."

Ebul Hasan en Nedvi(r.h)

Fi Mesiretil Hayat, Cilt: 2

Mütercim: Ahmed İz

Bu yazıya yorum yazın

Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

EMİR ŞEKİB ARSLAN (1869-1946)-2. BÖLÜM

1927 yılında Emir, Kuzey Amerika'ya gitti. Orada Detroit beldesinde göçmenlerin sorunları için

İSTİKBAL İSLAM’INDIR-2

II. HZ. PEYGAMBERDEN GELEN BEŞARETLER Hayatı boyunca ümmetine karşı gösterdiği ilgi, şefkat

ŞAFAĞIN IŞIĞINDAKİ SIR

“Annemin memnun bir eda ile: “Bu sabah kahvaltıdan önce ne yaptığımı dünyada tahmin edeme

YUSUF ÜNLÜ(1936 -)

Cübbeli Ahmed Ünlü hocaefendinin babası Yusuf Ünlü 1936’da Giresun’un Göreli İlçesinde

ZÜLKARNEYN'DEN ZÜLKARNEYN'E: FİLİSTİN

Zülkarneyn isim değil sıfattır. Dünyaya gelmiş nadir dört veya beş cihangirden birisidir. Bu

ALLAH’A BİLGİSİZLİK İSNAT ETMENİN HÜKMÜ

Muhterem Müslümanlar! Daha önceki yazılarımızda, mealci ve sünnet inkârcılarının “Kur

NURDAN VECİZELER-12

| Tabiat Dedikleri “Tabiat, âlem-i şehadet denilen cesed-i hilkatin anâsır ve âzâsının ef

SAFVETÜ’T TEFASİR NOTLARI-31

Maide: 11: Nadîroğulları, Rasulullah (s.a.v.)'ın başına değirmen taşı atmak ve Rasulullah

MESİH PAŞA

Rum asıllıdır. Ağabeyi Has Murad Paşa ile İstanbul’un fethi sırasında esir düşmüş ve h

KONFÜÇYÜS'ÜN MECLİSİNDE SOHBET

Konfüçyüs bir gün öğrencileri ile sohbet ediyordu. Konfüçyüs dedi ki: “Bilgi edinmek içi

SENİN SUSMAN İYİYMİŞ

İmam Ebû Yusuf'un hiç konuşmayan bir öğrencisi vardı. Bir gün Ebû Yusuf, onun konuşmasın

De ki: "Onlardan ve her türlü sıkıntıdan sizi Allah kurtarır. Ama siz yine de O'na ortak koşuyorsunuz."

En'am, 64

GÜNÜN HADİSİ

"Kişi, dostunun dini üzeredir. Bu nedenle, kiminle dost olacağına dikkat etsin!"

Ebû Hureyre radıyallahu anh. Ebû Dâvud.

TARİHTE BU HAFTA

*Prut Barış Antlaşması (Osmanlı-Rusya) 22 Temmuz 1711 *İkinci Meşrutiyet'in ilanı 23 Temmuz 1908