Cevaplar.Org

HATEMİYYET’E DAİR FARKLI BİR TAHKİK

Bu yazıda Muhammed Mustafa’nın (sallallahu aleyhi ve sellem) son Peygamber, Kur’an’ın da iman edilmesi gereken son vahiy olduğuna dair farklı bir delile yer vermek istiyorum. Bahsedeceğimiz delil, bu konuda akıl ve insaf erbabını iknâya kafi geldiği gibi kasıt ve garazla hareket edenleri de ilzam edici bir özelliktedir inşallah:


Metin Yiğit

metinyigit21@hotmail.com

2023-09-26 13:14:25

Bu yazıda Muhammed Mustafa'nın (sallallahu aleyhi ve sellem) son Peygamber, Kur'an'ın da iman edilmesi gereken son vahiy olduğuna dair farklı bir delile yer vermek istiyorum. Bahsedeceğimiz delil, bu konuda akıl ve insaf erbabını iknâya kafi geldiği gibi kasıt ve garazla hareket edenleri de ilzam edici bir özelliktedir inşallah:

Kur'an birçok vesileyle mü'minlerin iman etmesi gereken vahyi/inzali anlatırken onların son Peygamber'e ve ondan önce indirilenlere inandıklarını ifade etmekle yetinmektedir:

والَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِكَ

"[o müminler] Sana indirilene ve senden önce indirilene iman ederler ve âhirete de onlar kesin olarak inanırlar." (Bakara; 2/4) Mü'minler için "sana ve senden önce indirilene inanırlar" vasfı birçok ayette zikredilmektedir.

Bundan ayrı olarak Kur'an, kendisinden önceki kitapları ve vahiyleri tasdik edici olduğunu ısrarla vurgular, ancak hiçbir yerde kendisinden sonra gelecek bir vahiyden ya da peygamberden söz etmez:

وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِّمَا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتَابِ وَمُهَيْمِناً

عَلَيْهِ

"(Resulüm!) Sana da kendisinden önceki kitapları tasdik edici ve onları denetleyici olarak bu kitabı hak ile indirdik." (Maide; 5/48)

Şayet Hz. Peygamber'den (sallallahu aleyhi ve sellem) sonra başka bir peygamber gelecek olsaydı "iman edilmesi gereken vahiyler"in anlatıldığı bağlamlarda önceki vahiylere imandan söz edildiği gibi sonradan gelecek olan peygambere/vahye imandan da söz edilirdi. Nitekim Peygamberimizden (sallallahu aleyhi ve sellem) bir önceki peygamber olan Hz. İsa, kendisinden önceki Tevrat'ı tasdik edici olarak gönderildiğini belirttikten hemen sonra, kendisinden sonra gelecek ve ismi Ahmed olan Peygamberimizi (sallallahu aleyhi ve sellem) müjdeleyici olduğunu belirtmiştir:

وَإِذْ قَالَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْكُم مُّصَدِّقاً

لِّمَا بَيْنَ يَدَيَّ مِنَ التَّوْرَاةِ وَمُبَشِّراً بِرَسُولٍ يَأْتِي مِن بَعْدِي اسْمُهُ أَحْمَدُ ٌ

"Meryem oğlu Îsâ da şöyle demişti: "Ey İsrâiloğulları! Bilin ki benden önceki Tevrat'ı doğrulamak ve benden sonra gelecek Ahmed isimli elçiyi müjdelemek üzere size Allah tarafından gönderilmiş elçiyim." (Saf; 61/6)

Görüldüğü gibi Hz. İsa, kendisinden önceki vahyi tasdik ettiği gibi kendisinden sonraki vahyi ve vahiy sahibini de müjdeliyor. Bundan hareketle diyebiliriz ki: Şayet Hz. Peygamberden sonra gelecek bir peygamber ve iman edilecek bir vahiy olsaydı bu durum, Hz. Peygamber (s.a.v) tarafından bildirilir ve Kur'an'da açıkça belirtilirdi.

Kendisinden sonra gelecek Peygamberin bildirilmesi konusu sadece Hz. İsa'ya ve İncil'e münhasır değil. Benzer bir durum Tevrat'ta da mevcuttur. Fetih Sûresinin son ayetinde Hz. Muhammed'in (s.a.v) ashabının vasıflarının Tevrat ve İncil'de belirtildiği ifade edilmektedir. Bu durum Hz. Peygamber'in bi'setinin Tevrat ve İncilde yer aldığı manasına gelmektedir. Nitekim böyle bir hakikatten dolayı tarihte ve günümüzde "Tevrat ve İncilde Hz. Muhammed" temalı birçok eser telif edilmiştir. Hz. Muhammed Mustafa'dan (sallallahu aleyhi ve sellem) sonra bir Peygamber gelmiş olsaydı aynı şekilde bunun Kur'an'da açıkça yer alması gerekirdi. Ancak böyle bir şey Kur'an'da yer almamış sadece Hz. Muhammed'e ve ondan önce gelen vahye imandan söz edilmiştir.

Bunun ötesinde Hz. Muhammed'in (sallallahu aleyhi ve sellem) son peygamber olduğu bildirilmiştir.

مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَلَكِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكَانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيماً

"Muhammed sizin adamlarınızdan hiçbirinin babası değildir, fakat o Allah'ın rasûlü ve nebilerin sonuncusudur (hâtemidir). Allah her şeyi bilmektedir." (Ahzab; 33/40)

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

ALLAH RASULÜNÜN MANEVİ ŞAHSİYETİ-2

ALLAH RASULÜNÜN MANEVİ ŞAHSİYETİ-2

Fahr-ı Kainat’a Nasıl Bakmalıyız: Kur’ân’da, “Muhakkak ki, Allah katında sizin en d

ALLAH RASULÜNÜN MANEVİ ŞAHSİYETİ-1

ALLAH RASULÜNÜN MANEVİ ŞAHSİYETİ-1

Fahr-ı Kâinat Efendimiz, (Aleyhissâlatü vesselâm) Kur’ân’ı Mekkelilere tebliğe başladı

HADİS DEĞERLENDİRMELERİNDE MODERNİST BAKIŞIN ÇIKMAZLARI

HADİS DEĞERLENDİRMELERİNDE MODERNİST BAKIŞIN ÇIKMAZLARI

Muhâl ve münker muhteva taşıyan veya bu türden bir sonuca götüren hadislerin isnadı nasıl o

MODERN DÖNEMDE SÜNNETİN HÜCCET DEĞERİNE DİL UZATILMASI

MODERN DÖNEMDE  SÜNNETİN HÜCCET DEĞERİNE DİL UZATILMASI

FİTNENİN TARİHÇESİ Dr. Mustafa el-A’zamî “Dirasat fi’l-Hadisi’n-Nebevî” adlı kita

SİYER OKUNURKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN BİR HUSUS

SİYER OKUNURKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN BİR HUSUS

Bu güne kadar Hz. Peygamber hakkında birçok kıymetli eser kaleme alınmıştır. Bu eserlerin ç

HATEMİYYET’E DAİR FARKLI BİR TAHKİK

HATEMİYYET’E DAİR FARKLI BİR TAHKİK

Bu yazıda Muhammed Mustafa’nın (sallallahu aleyhi ve sellem) son Peygamber, Kur’an’ın da im

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR

Hadisleri inkar edenlere mealciler, akılcılar ve Kur'an'cılar denilir. Bunlar kendilerine nispet

HZ. PEYGAMBERE KARŞI GÖREVLERİMİZ

HZ. PEYGAMBERE KARŞI GÖREVLERİMİZ

İslâm bir dindir. Bu dini gönderen Allah (cc)'dır. Bu dinin bir kutsal kitabı, bir peygamberi,

HZ. PEYGAMBER HAKKINDAKİ TAVRIMIZ NASIL OLMALI?

HZ. PEYGAMBER HAKKINDAKİ TAVRIMIZ NASIL OLMALI?

Hucurât, 2. âyet: “Ey iman edenler! Seslerinizi, Peygamber'in sesinin üstüne yükseltmeyin. Bi

SÜNNETE BAŞVURMADAN KUR’AN’LA AMEL ETMENİN İMKANSIZLIĞI

SÜNNETE BAŞVURMADAN KUR’AN’LA AMEL ETMENİN İMKANSIZLIĞI

Sahâbe, dinî hükümleriKur’an-ı Kerim’den alıyordu. Ancak çoğu kez Kur’an ayetleri tafs

SAHABENİN HADİS YAZMAMASININ ÜÇ SEBEBİ

SAHABENİN HADİS YAZMAMASININ ÜÇ SEBEBİ

“Sahâbenin hadisleri yazmamasının üç sebebi vardır. Birinci Sebep: Allah Rasûlü'nün (S.

Biz onu (Kur'an'ı) mübarek bir gecede indirdik. Kuşkusuz biz uyarıcıyızdır.

Duhân, 3

GÜNÜN HADİSİ

Kalbinde zerre miktarı iman bulunan kimse ateşten çıkacaktır.

Tirmizi, Sıfatu Cehennem 10, (2601)

TARİHTE BU HAFTA

*Fatih Camii Tekrar İbadete Açıldı(15 Nisan 1772) *Şeyhülislam İbn-i Kemal'in Vefatı(16 Nisan 1534) *Einstein'in Ölümü(18 Nisan 1955) *93 Harbi Başladı(19 Nisan 1877) *Miladi Takvime Göre Efendimiz'in(s.a.v) Doğumu(20 Nisan 571)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI