KUR'AN-I KERİM'DE ÇELİŞKİ, BİLİMSEL VE TARİHİ HATALAR VAR MI?
Muhterem Müslümanlar! Oryantalistler Kutsal Kitabımızda âyetlerin birbiri ile çeliştiğini, bilimsel verilere uymadığını ve tarihte olmayan kişiliklerin Kur’an’da yer aldığını iddia ederler. Oysaki bu iddialar, Kur’an-ı Kerim tarafından bizatihi yerilmektedir:
Muhterem Müslümanlar!
Oryantalistler Kutsal Kitabımızda âyetlerin birbiri ile çeliştiğini, bilimsel verilere uymadığını ve tarihte olmayan kişiliklerin Kur'an'da yer aldığını iddia ederler. Oysaki bu iddialar, Kur'an-ı Kerim tarafından bizatihi yerilmektedir:
أَفَلاَ يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ وَلَوْ كَانَ مِنْ عِندِ غَيْرِ اللّهِ لَوَجَدُواْ فِيهِ اخْتِلاَفاً كَثِيراً
"Kur'an'ı düşünmüyorlar mı? Eğer o Allah'tan başkası tarafından indirilmiş olsaydı, onda birbirini tutmayan çok şeyler bulunurdu." ( Nisa, 82)
Aslında ön yargılardan uzak tarafsız/objektif bir bakış açısıyla Kur'an'ı inceleyen biri, onda bir çelişkinin, mantık hatalarının olmadığını ve bilimsel ve tarihi verilerle son derece uyumlu olduğunu görür.
Bu iddiaları incelemeden önce mevzu bahis edilen Kur'an'ın nasıl bir kitap olduğunu açıklamak gerekir. Öncelikle bilmemiz gerekir ki Kur'an, bir müellifin baştan sona kadar yazdığı bir roman ya da bilimsel bir kitap değildir. Tarih ve felsefe kitabı da değildir. Bilimin genel konusu olan evren ve insanı yaratan Allah'ın 23 yılda olayların akışına göre peyderpey/parça parça inen bir kitaptır.
Ayetlerin iniş sebebini bilmeden yorumlamak ya da anlamaya çalışmak objektif ilkesine aykırıdır. Ayrıca Kur'an, Arapça bir kitaptır. Arapçanın dil kurallarına, grametik yapısına ve edebi sanatlarına göre incelemek objektif yöntem açısından çok büyük önem arz etmektedir.
Kur'an'ın sözlü geleneğe hâkim olan bir toplumun diliyle gönderildiğini de unutmamak gerekir. Dolayıyla Kur'an sözlü bir metindir, sözlü olarak inen âyetler, muhafaza için hemen yazıya aktarılmıştır. Sözlü bir metnin daha sonra yazılıya aktarılışındaki zorluğu/güçlüğü bilmeden "ayetlerde çelişki vardır" demek borazanlıktan başka bir şey değildir. Buradan anlıyoruz ki bu müddeilerin iddialarının kaynağı ya art niyetliliktir ya da cehalettir.
Çelişki olarak gözüken konuların temelinde tefsir yani Kur'an'ın yorumlama ve anlama ilminin bilinmemesinden kaynaklanır. Şimdi bu mes'eleyi aşağıdaki ana temeller üzerinden ele alalım:
A) âyetleri parçacı bir metod ile değil de bütünsel olarak ele almak gerekir. Bu metod ile baktığımızda çelişki olarak görülen ya da gözüken âyetlerin, o meselenin çeşitli safhaları olduğu görülür. Örneğin Kur'an'da insanın yaratılışı birçok merhalede ele alınmıştır: Toprak merhalesi (Âli İmran:59), balçık merhalesi (Hicr:26), nutfe merhalesi(Nahl:4) gibi…
B- Kur'an'da bir mesele birçok farklı şekilde ele alınır. Örneğin "Kadınlar arasında adaleti gerçekleştirmede endişe ederseniz, bir kadınla evlenin." ( Nisa 3. âyet ) âyeti ile "Ne kadar isteseniz de kadınlarınız arasında adalet yapamazsınız." ( Nisa 129. âyet ) âyeti arasında her ne kadar biçimsel/şekilsel bir çelişki/fark gözükse de aslında hiçbir fark yoktur. Çünkü ilk âyette evliliğin hukuki/fıkhi yönü yönü ele alınmakta; ikinci âyette de psikolojik olarak kalpte duyulan bir eğilime işaret edilmektedir.
C) Kur'an'da bir kavram, bazı durumlarda hem mecaz hem de hakiki anlamda kullanılır. Örneğin, "Kıyamet günü insanları sarhoş görürsün, hâlbuki onlar sarhoş değillerdir." ( Hac 2. âyet ) Bu âyette zahiren "sarhoş" kelimesinde bir tezat gözükse de hiçbir tezat yoktur. Zira birinci âyette sarhoş, "korkudan titrer, akıl dışı davranışlar sergiler" anlamında yani mecaz olarak kullanılmıştır. İkincisinde de gerçek anlamda kullanılmıştır. Yani aslında onlar görüldüğü gibi sarhoş değillerdir; ürkek ve korkaktırlar. Bu nedenle sarhoş olarak görünüyorlar.
D) "Kur'an'da bilimsel hatalar var" cümlesi epistemolojik anlamda hatalı bir cümledir. Çünkü Kur'an bir bilim kitabı değildir. Bilimin metodu ayrı dinin metodu ayrıdır. Bir âyeti bilimsel verilere göre değerlendirmek hem bilime hem de Kur'an'a hakarettir. Zira bilim dediğimiz şey, daha noktayı koymamıştır. Bir başka ifade ile bilimsel gelişmeler daha son bulmamıştır. Bugünün bilimsel verileri dünün bilimsel verilerini yalanlamaktadır. Eğer bilimsel gelişmeler son bulsa bilim diye bir şey olmaz. Zaten elimizdeki mevcut bilgisel verilerin çoğu teoridir, kanıtlanmamıştır. Kanun haline geldiğinde mutlaka Kur'an'la uygunluluk arz eder.
E) Kur'an'da tarihsel hatalar da yoktur. Bazı oryantalistler, Hz. Musa devrinde bahsedilen Haman'ın aslında Hz. Musa'dan 1100 yıl önce yaşamış Babil kralının yardımcısı olduğunu söylerler. Oysa bu iddianın tümüyle dayanaksız olduğu Mısır hiyeroglifinin bundan yaklaşık 200 yıl önce çözülüp, Eski Mısır yazıtlarında "Haman" isminin bulunmasıyla ortaya çıkmıştır.
Kısaca olarak ele aldığımız bu makalede de görüldüğü gibi Kur'an'ı anlamak ve doğru yorumlamak için bazı ilmi kriterlere göre ele almak gerekir. Aksi takdirde oryantalistlerin tüm çabalarının anlamsız ve boş olduğunu idrak edemeyecek Müslüman nesiller meydana gelir ki Allah, Müslüman gençlerimizi bu İslâm düşmanlarının şer ve vesveselerinden korusun…
Molla Musa el-Celali
(NOT:Bu makale merhum Seydamızın "Mecmuatü'l-Fevaid" adlı kitabından derlenerek hazırlanmıştır. Bkz. S. 49-56, 61)
Bu yazıya yorum yazın
Bu yazıya gelen yorumlar.
DİĞER YAZILAR
YUSUF SURESİNDE BAZI İ’CAZ İŞARETLERİ-2
SUREDE YER ALAN 7 Sayısındaki Tevafuk: a)Mısır melikinin rüyasında gördüğü ineklerin say
YUSUF SURESİNDE BAZI İ’CAZ İŞARETLERİ-1
Yusuf İsmi Yusuf ismi konusunda birkaç noktaya işaret etmekte fayda vardır: Birinci Nokta: Gen
ALLAH NEDEN KENDİSİ İÇİN “BİZ” TABİRİNİ KULLANMIŞTIR?
Muhterem Müslümanlar! وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَق
“KUR’AN’DA KAÇ MELEK HZ. MERYEM’LE KONUŞTU?” SORUSUNA CEVAPTIR
Muhterem Müslümanlar! Oryantalistler ve onların yerli borazanları aşağıdaki iki âyet arası
KUR’AN SADECE ARAPLARA MI İNDİRİLDİ?
Muhterem Müslümanlar! Caetani gibi Oryantalistler, وَمَا أَرْسَلْنَا مِن ر
İSLÂM PEYGAMBERİ KUR’AN’I YAZDI MI YA DA BAŞKALARINDAN İKTİBAS MI ETTİ?
Muhterem Müslümanlar! Bazı oryantalistler, Peygamberimiz Hz. Muhammed(sav)’in, Kur’an-ı Ker
KUR'AN-I KERİM'DE ÇELİŞKİ, BİLİMSEL VE TARİHİ HATALAR VAR MI?
Muhterem Müslümanlar! Oryantalistler Kutsal Kitabımızda âyetlerin birbiri ile çeliştiğini,
HZ. PEYGAMBER’İN GÜVENİRLİLİĞİ VE KUR’AN’IN TEBLİĞ EDİLMESİNDE ONA GÜVENMEMENİN İTİKÂDÎ SONUÇLARI
Son zamanlarda Kur’an’ın mahiyetine dair bir takım düşünceler ileri sürülmektedir. Bu kon
ANLAMADAN KUR’AN OKUMANIN FAYDASI VAR MI? ÖLÜYE KUR’AN OKUNUR MU?
Sordular: -Hocam, Kur’an’ı anlamadan okumanın faydası yoktur, diyenler var. Bir de bazı ho
KUR’AN’DA TEKZİP KAVRAMI
Sözlükte tekzip; Yalanlamak, doğru olmadığını savunmak ve inkâr etmek anlamlarına gelir. T
KUR’AN OKUMANIN SEVABI ÖLÜYE GİTMEZ Mİ?
Değerli Kardeşlerim, Geçenlerde TRT Kurdi’de yayınlanan bir program esnasında bir hemşehrim
- KUR’AN’DA ZALİM VE ZULÜM
- KUR’AN’DA İSM KAVRAMI
- NAZM-I MEBANİ İLE NAZM-I MAANİ ARASINDA TEVAFUK
- KUR’AN’IN TERTİBİNDEKİ BELAGAT NÜKTELERİ
- GÖĞÜ YÜKSELTTİ VE MİZANI KURDU
- ADALET VURGUSU
- SALIVERİLEN İKİ DENİZ
- KUR'AN'IN TEFSİRE OLAN İHTİYACI, SÜNNETİN TEFSİRDEKİ YERİ-4
- KUR'AN'IN TEFSİRE OLAN İHTİYACI, SÜNNETİN TEFSİRDEKİ YERİ-3
- KUR'AN'IN TEFSİRE OLAN İHTİYACI, SÜNNETİN TEFSİRDEKİ YERİ-2
- KUR'AN'IN TEFSİRE OLAN İHTİYACI, SÜNNETİN TEFSİRDEKİ YERİ-1
- VAHİYDE LÂFIZ VE MANA İLİŞKİSİ-3
- VAHİYDE LÂFIZ VE MANA İLİŞKİSİ-2
- VAHİYDE LÂFIZ VE MANA İLİŞKİSİ-1
- KUR’AN’I KUR’AN YAPAN UNSURLAR
- KUR’AN’DAN BİR BELAGAT ÖRNEĞİ: “FASDE’ BİMA TÜ’MER”
- DERT KUR’AN’I ANLAMAK OLMALI, MİLLETİN İMANINI SARSMAK OLMAMALI (III)
- DERT KUR’AN’I ANLAMAK OLMALI, MİLLETİN İMANINI SARSMAK OLMAMALI-2
- DERT KUR’AN’I ANLAMAK OLMALI, MİLLETİN İMANINI SARSMAK OLMAMALI
- KUR’AN’IN TARİHSELLİĞİNİ İDDİA EDENLER!.
- DOĞRUDAN İNSANA HİTAP EDEN AYETLER-2
- DOĞRUDAN İNSANA HİTAP EDEN AYETLER-1
- KUR’AN’IN İ’CAZI
- KUR’AN’DA TEHADDÎ MERHALELERİ
- KUR’AN’IN BİR BENZERİ GETİRİLEMEZ
- KARIŞMAYAN İKİ DENİZ
- TEFSİRLER KAÇ KISIMDIR?
- KUR'AN'DAKİ TEKRARLARIN HİKMETİ
- FATİHA DA NAMAZ GİBİ İLAHÎ BİR PROJENİN PARÇASIDIR
Onlar, bollukta da, darlıkta da infak edenler, öfkelerini yenenler ve insanlar (daki hakların)dan bağışlama ile (vaz) geçenlerdir. Allah, iyilik yapanları sever.
AL-İ İMRAN,134.AYET
GÜNÜN HADİSİ
Gece içinde öyle bir saat vardır ki, müslüman olan herhangi bir kimse, dünya ve ahiret hususlarında Allah'dan bir hayır isterken duasını ona denk düşürürse, Allah; muhakkak istediğini kendisine verir.
Müslim, Ravi[Cabir (r.a.)]
SON YORUMLAR
- Bütün beytlerin tercümesini gönderebilir misiniz? sitede sadece son birkaç...
- Fıtrat, namaz, tevafuk, sırlar ve tüm bunların sahibi zişanı İlahi kusur...
- Selamünaleyküm İnternette mütalaalı risale i nur dersleri diye arama yapt...
- bu kıymetli yazıdan dolayı ahmed izz kardeşimize teşekkür ederiz çok mani...
- selamün aleyküm Ahmed kardeşimizi tebrik ediyor ve bu faideli tercümelerin...
- Yanında okuyan diğer öğrencileri; Molla Muhammed Kasori Molla Muhammed Era...
- Benim merhum babam Molla İbrahim Azizi de onun yanında icazeti tamamlamıştı...
- Teşekkürler. Sanırım Envar neşriyat idi.Tam hatırlayamıyorum.....
- Çok güzel bir çalışma Rabbım ilminizi arttırsın bu çalışmalarınızı...
- Merhaba, Ben Foliant yayınlarından uğur. Sizinle iletişim kurmak istiyoruz ...
TARİHTE BU HAFTA
ANKET
Sitemizle nasıl tanıştınız?
Yükleniyor...