BANA SORAN OLDU MU?-Ömer Sevinçgül-Zafer Yayınları-İst-1999
• “Samimiyet ve insaf, imana uygun bir vasat hazırlayan temel niteliklerin başında geliyor.” sh:21
• “Evlenenler için sevgi aşka oranla daha güvenli ve salimdir.” sh:25
• “Yetersiz iman zayıf pile benzer.” sh:26
• “İnsan etkileyen ve etkilenen bir varlıktır. Kime “dostum” diyorsan, zamanla ona benzersin.” sh:28
• “Namaz dikkat ister.” sh:48
• “İmanın ve marifetin nispetinde namazın kalitesi yükselir.” sh:49
• “Gafletli haller, günahlar, aldatmacalar, hileler, yararsız sohbetler kalbi katılaştırır, ruhu karartır.” sh:50
• “İlmihal kitaplarında adet olmuş, nafileyi ve sünneti farza karıştırıp öyle koyuyorlar önümüze. Mesela “Yatsı namazı kaç rekattır?” diye sorarsan 13 rekattır derler. Oysa bu cevap hakikati tam yansıtmıyor. Yatsı namazı 4 rekattır.” sh:50
• Yapılan bir yanlış da, sünnet diye isimlendirdiğimiz ama esasen birer nafile olan namazları farzın hemen yanı başında göstermek. sh:51
• “Peygamber Efendimiz zamanında mescitte sadece farz namaz kılınırdı.” sh:52
• “Önemli bir engel yoksa namazı ezandan hemen sonra kılmak gerek. Geçe bırakılırsa bir gevşeklik olur.” sh:52
• “İşitebiliyorsan ezanı dikkatle dinle ve kelimelerini tekrar et. Bu seni ruhen namaza hazırlar.” sh:52
• “İstibra hususunda azami titizlik göster.” sh:52
• “Her namazda abdest almanın fazileti ve faydası çoktur. Bedeni rahatlatır ve sinirleri yatıştırır.” sh:53
• “Niyeti genellikle dil ile söylemek zannederler. Hayır niyet kalbin eylemidir.” sh:54
• “İtidal ile kılınmayan namaz hiç kılınmamış gibidir.” sh:56
• “Unutma, bir rekatı iki dakikanın altında kılıyorsan, namazın hakkını vermiyorsun demektir.” sh:58
• Müellif namazın sünnetleriyle alakalı şöyle diyor: “Onları terk ettirmek gibi bir niyetim yok. Dileyen kılar.” sh:59
• “Ben hakikat binasının taşlarını yerli yerine koymaya çalışıyorum.” sh:59
• “Hakkın hatırını gözetiyorum. Birileri bundan gocunacakmış, umurumda değil. Yeter ki Hâk zayi olmasın.” sh:59
• “İslam her dem taze ve güzeldir. Maalesef zaman aleyhine işlemiş. Onu saran sis güzellikleri setretmiş. ” sh:59
• Müellif, Osmanlıda ki kardeş katli ile ilgili şöyle diyor: “Ben bu uygulamayı tasvip edemiyorum. Fetvanın hiç de adil olmadığını düşünüyorum. İlerde devleti yıpratabilir ihtimâliyle masum insanların katledilmesine nasıl göz yumabilirim?.” sh:60
• Üstad, cemaat’in selameti için ferd, harcanır tavrı için “gaddar” ve “zalimane bir hüküm” diyor. sh:61
• Bediüzzaman başka bir yerde “Hakimiyet” hakikatini izah ederken “kardeşini ve evladını zalimane öldürmesi.” diyerek bu uygulamayı zulüm olarak vasfediyor. sh:61
• S.Nursi “ferdiyet” meselesini izah sadedinde “Çok padişahlar bu redd-i müdahale haysiyetiyle masum evlatlarını ve sevdiği kardeşlerini merhametsizce kesmişler” demektedir.sh:61
• “Osmanlının hatalarına göz yumamam, kusurlarını savunamam, ama hakkını ketmederek zalimlerden olmak ta istemem.”sh:62
• “Osmanlı ne edebiyatı, ne dili, ne devlet düzeni, ne hayat tarzıyla bugün bize örnek ve rehber olamaz.”sh:62
• “Dine hürmetkar bir devlettir, bunun farkındayım. Ama, Osmanlı demek İslam demek değildir, bunun da farkındayım.”sh:62
• “İslam’ın tatbiki sahabelerden sonra asırdan asıra bozularak gelmiştir.”sh:62
• “Sevdiklerimizi artıları kadar eksileri ile de sevmeyi öğrenelim. Sevgi ve hayranlık akıl gözümüzü kör etmesin.” sh:63
• “Hükümlerimizde adil olalım. Ve hak sahibine hakkını eksiksiz verelim.”sh:63
• “Eli sopalı fikir, fikir olamaz.”sh:66
• “Bireysel dönüşüm, toplumsal dönüşümü, o da siyasal dönüşümü getirir.”sh:68
• “Liderle mütefekkir iki ayrı tiptir. Bu iki özellik nadiren aynı kişide bulunur.”sh:73
• Bir ekonomi uzmanı diyor: “İş yerinizi iflasa mı sürüklemek istiyorsunuz? Bir ekonomi profesörüne teslim edin yeter. Biz nazariyatçılar bakkal dükkanı bile işletemeyiz.”sh:88
• Peygamberimiz(sav)'e verildiği Kur’an’da bildirilen Kevser’in bazı tefsirleri: a-Cennette bir mübarek ırmak.
b-Hz.Fatıma(ra): O da mübarek ve muazzez bir ırmak gibi...Neslinden çıkan binlerce evliya, asfiya, ulema ile dünyayı yeşertti.
c-Kur’an: Ezel ve ebedin kutlu ırmağı. sh:76
• Hz.İsa müesseseleşme fikrine yabancıydı, kilise bile kurmamıştı. “Kırlarda zambaklar gibi, dağlarda kuşlar gibi yaşayın” diyordu.sh:88
• “Her uzvun takvası vardır.”sh:91
• Kalbin takvası, onun duygularını Allah’a tahsis etmek. Kalp ibresinin devamlı Allah’ı göstermesi.sh:91
• Avamın yanlış takva anlayışı:Erkekse sakal bırakmak, sarık,misvak,cübbe vs takva zannedilir. Kadınsa çarşaf giymek, göz haricinde yüzü de kapamak, çarşı pazar gezmesine rağmen erkeklerle konuşurken mahcup davranmak, nafile namaz, nafile oruç tutmak gibi şeyler takva zannedilir.sh:91
• “Nasıl küp içindekini sızdırırsa, insan da özünü sızdırır dışarıya.” sh:92
Bu yazıya yorum yazın
Bu yazıya gelen yorumlar.
DİĞER YAZILAR
Ey Rabbim! Beni yalnız bırakma! Sen Vârislerin en hayırlısısın.
Enbiya,89
GÜNÜN HADİSİ
Yeryüzünde bir kötülük işlendiği vakit, ona şahid olan bunu takbih ederse (kötü olduğunu te'yid ederse), o kötülüğü görmemiş gibi zararından kurtulur. O kötülüğe şahid olmadığı halde, işittiği zaman memnun kalan kimse, sanki şahid olmuş gibi manen zarar
Ebu Davud, Melahim 17, (4345)
SON YORUMLAR
- Bütün beytlerin tercümesini gönderebilir misiniz? sitede sadece son birkaç...
- Fıtrat, namaz, tevafuk, sırlar ve tüm bunların sahibi zişanı İlahi kusur...
- Selamünaleyküm İnternette mütalaalı risale i nur dersleri diye arama yapt...
- bu kıymetli yazıdan dolayı ahmed izz kardeşimize teşekkür ederiz çok mani...
- selamün aleyküm Ahmed kardeşimizi tebrik ediyor ve bu faideli tercümelerin...
- Yanında okuyan diğer öğrencileri; Molla Muhammed Kasori Molla Muhammed Era...
- Benim merhum babam Molla İbrahim Azizi de onun yanında icazeti tamamlamıştı...
- Teşekkürler. Sanırım Envar neşriyat idi.Tam hatırlayamıyorum.....
- Çok güzel bir çalışma Rabbım ilminizi arttırsın bu çalışmalarınızı...
- Merhaba, Ben Foliant yayınlarından uğur. Sizinle iletişim kurmak istiyoruz ...
TARİHTE BU HAFTA
ANKET
Sitemizle nasıl tanıştınız?
Yükleniyor...