ASHAB-I KÄ°RAM HAKKINDA BUNLARI BÄ°LÄ°YOR MUYDUNUZ?-8
Hz. Osman ‘ın(r.a) hilafeti sırasında Bizans’ın Kuzey Afrika valisi Cercis ile görüşen Abdullah İbn-i Abbas’ın(r.a) zihninin berraklığı, fikirlerinin kuvveti ve irfanının genişliği ile Rum heyetini şaşkına çevirdiğini ve “Bu adam
*Hz. Osman 'ın(r.a) hilafeti sırasında Bizans'ın Kuzey Afrika valisi Cercis ile görüşen Abdullah İbn-i Abbas'ın(r.a) zihninin berraklığı, fikirlerinin kuvveti ve irfanının genişliği ile Rum heyetini şaşkına çevirdiğini ve "Bu adam Arapların en büyük alimidir" demelerine sebeb olduğunu..
*Hz. İbn-i Abbas'ın(r.a) fetvalarının Halife Memun devrinde bir araya getirildiğini ve yekunun 20 cildi bulduğunu..
*Tabiinden olup beş yüz sahabi ile görüştüğü bilinen Tâvus lakaplı Abdurrahman-ı Yemani'nin; "Bir mesele üzerinde mübahase ve ihtilaf oldu mu, İbn-i Abbas'ın sözü o ihtilafa nihayet verirdi" dediğini…
*Fıkıh ilminin kurucularından olan Abdullah İbn-i Mesud(r.a) Hanefi fıkhının temel taşı olduğunu..
*Hanefi fakihi İmam Muhammed'in Kitâbul Asar'da Ashabın fıkıhta en derinleşmiş olanlarını şöyle zikrettiğini; Hz. Ali, Ubeyy bin Kab, Ebu Musa Eş'ari, Hz. Ömer, Zeyd bin Sabit, Abdullah bin Mesud(r. anhüm)
*İmam Şabi'ye göre, Hz. Ömer, Zeyd bin Sabit ve İbn-i Mesud'un (r. anhüm)ümmetin faydalandığı ve en zor fıkhi meseleleri hallettiklerini..
* Kufe'de yerleşen Abdullah bin Mesud(r.a) hazretlerinin birçok allame yetiştiren bir insan fabrikasına dönüştüğünü. Bu talebeler arasında en mümtazının ise Alkame bin Kays'ın olduğunu. Hatta o zaman insanlarının "Haydi, oturması-kalkması, duruşu ve davranışları ile insanların Abdullah İbn Mes'ûd'a en çok benzeyeninin yanına gidelim" dediklerini..
Kaynak
1- Asr-ı Saadet(2. cilt)-Muinuddin Ahmed Nedvi, Said Ansari- terc. Ali Genceli-Sebilürreşad Neşriyatı-İst-1963
Bu yazıya yorum yazın
Bu yazıya gelen yorumlar.
DÄ°ÄžER YAZILAR
![](images/besmele.jpg)
Hala mı Allah'a tövbe etmezler ve O'ndan bağışlanma istemezler? Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.
Maide, 74
GÃœNÃœN HADÄ°SÄ°
SABAH İLE YATSI NAMAZLARINI CEMÂATLE KILMANIN FAZÎLETİNE DÂİR EBÛ HÜREYRE HADÎSİ
Münâfıklara sabah ile yatsı (cemâat) namazlarından daha ağır hiç bir namaz yoktur. (Halbuki) bu iki namaz(ın cemâatin)de olan (ecir ve fazîlet)i bilseler emekliye, emekliye (sürtüne, sürtüne) de olsa onlara gel(ip hâzır ol)urlardı. (Ebû Hüreyre)
SON YORUMLAR
- Bütün beytlerin tercümesini gönderebilir misiniz? sitede sadece son birkaç...
- Fıtrat, namaz, tevafuk, sırlar ve tüm bunların sahibi zişanı İlahi kusur...
- Selamünaleyküm Ä°nternette mütalaalı risale i nur dersleri diye arama yaptÄ...
- bu kıymetli yazıdan dolayı ahmed izz kardeşimize teşekkür ederiz çok mani...
- selamün aleyküm Ahmed kardeşimizi tebrik ediyor ve bu faideli tercümelerin...
- Yanında okuyan diğer öğrencileri; Molla Muhammed Kasori Molla Muhammed Era...
- Benim merhum babam Molla İbrahim Azizi de onun yanında icazeti tamamlamıştı...
- Teşekkürler. Sanırım Envar neşriyat idi.Tam hatırlayamıyorum.....
- Çok güzel bir çalışma Rabbım ilminizi arttırsın bu çalışmalarınızı...
- Merhaba, Ben Foliant yayınlarından uğur. Sizinle iletişim kurmak istiyoruz ...
TARÄ°HTE BU HAFTA
*Prut Barış Antlaşması (Osmanlı-Rusya) 22 Temmuz 1711 *İkinci Meşrutiyet'in ilanı 23 Temmuz 1908
ANKET
Sitemizle nasıl tanıştınız?
Yükleniyor...