Cevaplar.Org

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 8. BÖLÜM

SONUÇ (…) Bir devlet otoritesi ile hareket etmeyen, hakikatte herhangi bir devletin belirli bir desteğine de sahip olmayan Şekip Arslan’ın buna rağmen etkili olabilmesi hayrete şayandır. (…) Hem esnek hem de katı olabilen Şekip Arslan, Fransa ile tavizleşse de Atatürk’e hiç yanaşmıyordu. (s. 316)


Yusuf Çağlayan

y_caglayan@yahoo.com.tr

2019-11-04 14:23:44

SEKİZİNCİ BÖLÜM

SONUÇ

(…) Bir devlet otoritesi ile hareket etmeyen, hakikatte herhangi bir devletin belirli bir desteğine de sahip olmayan Şekip Arslan'ın buna rağmen etkili olabilmesi hayrete şayandır.

(…) Hem esnek hem de katı olabilen Şekip Arslan, Fransa ile tavizleşse de Atatürk'e hiç yanaşmıyordu. (s. 316)

(…) Hükümet dizginleri sosyal tırmanış peşindeki reformist zihniyetli askerlerin eline geçtiği gün, Arslan'la aynı geçmişi ve aynı tavrı paylaşanların albenilerinin silinip yok olduğuna, bu kişilerin topluca bir vakit Arslan ile El-Cabirî'nin hususiyetle eleştirildiği biçimde, "Osmanlıcılık, atalara aşırı bağlılık, Türk kültürü kokmak ve Abdulhamid siyaseti gütmek"le eleştirildiklerine şahit oluyoruz. (s. 317)

(…) Kendisini hatırlayanlar az değildir ama geride bıraktığı havarilerinin sayısı bir elin parmakları kadardır. Ve onun hakkında hatırlanan şey, azametli şahsiyet sayısının fevkalâde düşük olduğu bir çağda Arap Müslümanlara bir ve bütün oluşun gereğini anlatan coşkulu ve kararlı bir sima olduğudur. 

 Arslan'ın, Mesali Hacc'ın (dostu, manevî evladı) iltifat dolu bu sözlerine şu karşılığı verdiğini görmekteyiz : (…) "Gençsiniz, istikbal sizin! Hürriyetiniz için mesaî sarf edin, haysiyetinizi de menfaatlerinizi de muhafaza yolunda gayret edin, ama bunu itidal ve sükûnetle yapın!"

 

02 Nisan 2014 / Ankara / Mehmet Yavuz AY

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

GÜZEL KONUŞMA-YAZMA KOMPOZİSYON Salih SARICA; Mustafa GÜNDÜZ, Fil Yay. İst.1994

GÜZEL KONUŞMA-YAZMA KOMPOZİSYON Salih SARICA; Mustafa GÜNDÜZ, Fil Yay. İst.1994

BAŞLIK: Kitabın adı, bölümün adı, konunun adı, paragrafın adı birer başlıktır. (25) Ba

AMERİKAN YÜZYILININ SONU Mustafa ÖZEL, İz Yayıncılık İst.1993

AMERİKAN YÜZYILININ SONU Mustafa ÖZEL, İz Yayıncılık İst.1993

1. Bütün insanlığın kurtuluşu olmayan bir şeyin kurtuluş olmayacağını idrak etmedikçe, n

YARINKİ TÜRKİYE NURETTİN TOPÇU, Dergah Yayınları 3.Baskı, 1978-İst.

YARINKİ TÜRKİYE NURETTİN TOPÇU, Dergah Yayınları 3.Baskı, 1978-İst.

1. Hakikati araştırmanın metotları... 2. Anadolu’nun Kurtuluş Savaşı, ruh cephesinde henü

TİRYAKİ SÖZLER

TİRYAKİ SÖZLER

Cenap Şehabettin, Tercüman 1001 Eser 1. Bir cemiyeti yükseltmek mi istiyorsunuz? Efradına mesu

KİTLELER PSİKOLOJİSİ

KİTLELER PSİKOLOJİSİ

Gustave Le Bon, Çev: Selahattin DEMİRKAN Yağmur Yayınevi 3. Basılış İst.1976 1. Unutulmaz

DİN GERÇEĞİ

DİN GERÇEĞİ

Vehbi Vakkasoğlu, Cihan Yayınları-İst.-1984 1. Bu iklimin ekmek ve suyu ilim ve teknoloji; nefe

SANAYİLEŞMENİN KÜLTÜR TEMELLERİ

SANAYİLEŞMENİN KÜLTÜR TEMELLERİ

John Nef; Çev.:Prof. Erol Güngör; Kalem Yayıncılık A.Ş. İst.-1980 1. *Sanayileşmeyi yarata

BİLGİ TOPLUMU VE EKONOMİK GELİŞME, PROF. DR. HÜSNÜ ERKAN

BİLGİ TOPLUMU VE EKONOMİK GELİŞME, PROF. DR. HÜSNÜ ERKAN

1. Sanayi devrimi ile ortaya çıkan yeni teknolojiler, yeni bir üretim ortamı ve yaşam biç

BİLİM TARİHİ, CEMAL YILDIRIM

BİLİM TARİHİ, CEMAL YILDIRIM

Geçmişin (günümüzde) dokunulmaz sayılan pek çok otoriteleri, varsayım ve inançları bilimin

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 8. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 8. BÖLÜM

SONUÇ (…) Bir devlet otoritesi ile hareket etmeyen, hakikatte herhangi bir devletin belirli bi

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 7. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 7. BÖLÜM

MİHVER’E (AXIS) DOĞRU (…) Alacaklılarının akbaba misali tepesinden ayrılmadıkları ger

Rabbimiz! Bize gözümüzü aydınlatacak eşler ve zürriyetler bağışla ve bizi takva sahiplerine önder kıl!

Furkan, 74

GÜNÜN HADİSİ

"Şekavet sahibi Allah'a yakındır, insanlara yakındır, cennete yakındır, cehennemden uzaktır. Cimri ise Allah'tan uzaktır, insanlardan uzaktır, cennetten uzaktır, cehenneme yakındır. Cahil şekavet sahibini Allah, cimri ibadet düşkününden daha çok sever."

Tirmizi, Birr 40, (1962)

TARİHTE BU HAFTA

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI