Cevaplar.Org

ÇINARALTI KİTAP SOHBETLERİ-Dursun Gürlek-Timaş Yayınları-İst.–2007

•“Her kitap bir âlimdir. Eğer yüzlerce, binlerce kitabınız varsa, yüzlerce, binlerce âlimin ilminden istifade ediyorsunuz demektir ki, bu da dünyada cennet hayatı yaşamak anlamına gelir.


Nurgül Dere

nurguldere@gmail.com

2009-03-14 08:04:50

•"Her kitap bir âlimdir. Eğer yüzlerce, binlerce kitabınız varsa, yüzlerce, binlerce âlimin ilminden istifade ediyorsunuz demektir ki, bu da dünyada cennet hayatı yaşamak anlamına gelir." s:10

•Dört yanı çiçeklerle süslü bir bahçe, duvarları kitaplarla dolu bir ev, selim zevk sahipleri için en büyük hazinedir. İşte kitaplar bu zengin hazinenin en değerli pırlantalarıdır. s:10

•Kültür dünyamızı istila eden kara bulutlar öyle yoğunlaştı ki, bir avuç insanın ziyaret ettiği kitapçılarda bile cehalet kol geziyor. s:15

•"Bir toplumun seviyesi o toplumda yetişen bilginlere, sanat ve maharet erbabına gösterilen saygıyla doğru orantılıdır." s:21

•"Esas olan dersi ezberlemek değil, anlamak, anlatmak ve gerekli yorumu yapıp, sonuç çıkarmaktır."s:31

•"Değerini bilmeyen, hatta okumayacak olan kimselere kesinlikle kitap imzalamamalı, hatta hediye etmemelidir. En güzel armağan, ondan hoşlanan ve eline aldığı zaman büyük bir zevk duyan kimseye verilen armağandır."s:36

•Âşık, maşukuna kavuşunca vuslatın tadını çıkarır. Ama unutmayalım ki maşuk her zaman güzel bir kadından ibaret değildir. Öyle aşıklar vardır ki, onların nazlı dilberleri kitaplar ve kütüphanelerdir. s:44

•Malûm ya gül dalında güzeldir, su şadırvanda şakır, taş yerinde ağırdır, kitap da rafta gülümser.s:45

Kitap okumak ve bu işten zevk almak bir ruh disiplini, bir tecessüs kanatlanması ve zihni melekelerin haz deryasına dalmasıdır.s:50

•"Eslafımızın âdeta prensip haline getirdiği, oysa bugünkü nesillerin hiç bilmediği, bilenlerin de çok az uyguladığı bir tarz vardır ki, o da değerli bir eseri defalarca okumaktan ve dinlemekten ibarettir."s: 50

•"Kişi, dilinin altında gizlidir" sözünü sadece manasındaki derinlik itibariyle değil, telaffuz keşmekeşliğini, söyleyiş sefaletini olanca kaba çizgileriyle ortaya koyan bir açıdan da düşünebiliriz. s:66

•Tefekkür kırıntısı taşıyan her düşüncede asalet nişanı vardır. Başka bir ifadeyle, mütefekkirin sözü gibi kalemi de etkileyici bir cazibeye sahiptir. Hele bir de üslûp cilalanmışsa böyle yazıları okumanın keyfine diyecek bulamazsınız.s:67

•Okuyan insan bilgi açlığını gidermek için çırpınan ve hayatını kitaplara adayan kimsedir. Okumak bir cehd, gayret, azim ve sebat işidir. Şöyle on dakika elindeki kitaba göz gezdirdikten sonra esnemeye başlayan veya uykuyla mukavele tazeleyen kimsenin kendini "okuyucu" kabul etmesi mümkün değildir.s:77

•"Cenab-ı Hak herkese iki kulak, bir ağız vermiştir. Bunun manası iki dinle, bir konuş demektir. Ayrıca insan olur olmaz yerde konuşmasın diye dilini, ağzının içine bir nevi hapsetmiştir."s:78

•Dinleyerek ve okuyarak hayatımıza çekidüzen verdiğimiz takdirde, tek cümle yazmasak bile okur yazar sayılabiliriz. Günümüzde olduğu gibi, az okuyup çok yazma sevdasına düşersek, yazdıklarımız okunmadığı gibi kâğıt israfına da vesile oluruz.s:78

•Siz kadın sesine, su sesine, para sesine herkesin meftun olduğunu, başka seslere kulak verilmediğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Kitap tiryakilerinin sayfaları çevirirken kulaklarını okşayan ses kırıntıları, mâverâdan gelen füsunkâr sadalar kadar esrarengizdir.s:93

•Sohbet meclislerinde uyuklayan, arkasından sayıklayan bazı dostlar olgun armutlar gibi aşağı sarkan kafalarıyla hem kafa karıştırıyorlar, hem de sohbetin tadını kaçırıyorlar. Çok konuşmak, çok yemek gibi çok uyumak da vahim bir hastalıktır. Bu ciddi marazın tedavisi için manevi zindeliğe sahip olmak gerekiyor.s:123

•Hangi sahada olursa olsun, kitaplık çapta insanların nâmevcut olduğunu, üniversitenin kitapsız profesörlerle, edebiyatın kitapsız şairlerle, baş yazarların kitapsız fikirlerle dolu olduğu bu memlekette koparılacak ilk çığlık 'kitap!'tan başka ne olabilir?s:139

•İnsanın dış gözüne "basar", iç gözüne ise "basiret" denir. Asıl olan da ikincisidir. Nitekim maddi gözü kapalı olduğu halde, manevi gözüyle alemin muammasını çözmeye çalışan basiret sahiplerinin varlığını biliyoruz.s:170

•"Herkese her şey söylenmez. Doğrudur. Her sözün bir söyleniş tarzı vardır. Bu da doğrudur. İşte "tarz" denilen tılsımın diğer adı da üslûptur. Üslûp denilen sihirli anahtarla söz sarayının bütün kapılarını açabilirsiniz."s:178

•Üslûp sözün cilasıdır. Dolayısıyla gerek kalem, gerek kelâm onunla parlatılır. Eğer konuşma yöntemini bilirseniz en öfkeli, en hırçın adama bile istediğiniz sözü söyleyebilirsiniz.s:178

•"Elindeki kalemin haysiyetini korumasını bilen yazar, yemek pişirirken onunla beraber kendi de pişen kadına benzer. Böyle bir hanımın hazırladığı yemek, damak zevkini tam anlamıyla okşadığı gibi, öyle bir yazarın kalemi de okuma iştahını açar. Çalakalem karalanan yazılar ise, yüz karası gibidir."s:184

•Kitap istikbale yollanan mektup. Smokin giyen heyecan, mumyalanan tefekkür. Kitap beraber yaşar sizinle, beraber büyür.s:238

•Derin bir düşünceyi anlamak, o düşünceyi kavradığımız anda derin bir düşünceye sahip olmaktır. Kendi içine, kendi kalbine inmektir. Nesneleri bulutlar arkasında görürüz. Düşünmek bu sisleri yırtarak aydınlığa varmaktır. s:240

•Harami mağaralarının kapılarını değil, hükümdar hazinelerinin kapılarını açan büyü, kitap. s:241

•Kahrını çekeceksin kitabın, hizmetinde bulunacaksın. Senelerce, senelerce hiçbir şey beklemeden diz çöküp emirlerini dinleyeceksin..s:245

•Sükût eden kitaplar alâkadarlarının alâkasızlığının kurbanıdır. Yahut bir talihsizlik, okuyucuyu seçebileceği kitabın karşısına çıkaramaz. Üstelik en önemli eserler genellikle kendilerinden en çok söz ettirenler değildir. s:269

•"Meraklılar, av arayan bir avcı gibi, iyi eseri sabırsızlıkla beklerler, avlarlar. Gerçek avcılar hiçbir zaman elleri boş dönmediği gibi, gerçek okuyucular da sürekli aramaya değecek eserleri bulurlar."s:269

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 5. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 5. BÖLÜM

BİR NESLE KILAVUZLUK: KUZEY AFRİKA (…) Nüfuzunun en hissedilir (s. 185) olduğu yer Mağrip

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 4. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 4. BÖLÜM

İSLÂMCI MİLLİYETÇİLİĞİN MÜDAFAASI: ARAP DOĞU Doğu’da Suriye ayaklanmasının başar

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 3. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 3. BÖLÜM

ARAP DAVASININ BENİMSENMESİ (…) Arslan’ın (…) Kendi hayatı Dürzî içe dönüklüğün

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 2. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 2. BÖLÜM

SAVAŞ VE SÜRGÜN 28 Ekim 1914’te Osmanlı İmparatorluğu I. Dünya Harbi’ne girdi ve Orta

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 1. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 1. BÖLÜM

BİR OSMANLI-ARAP CENTİLMENİ YETİŞİYOR (…) 1869’da Lübnan’daki Şuveyfe köyünde doğm

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- GİRİŞ

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- GİRİŞ

Çağın en gözde simalarından olan Şekip Arslan, biyografistlere çok sayıda malzeme bırakmı

ŞEHBENDERZÂDE FİLİBELİ AHMED HİLMİ’NİN DİNÎ VE FELSEFÎ GÖRÜŞLERİ-ÖMER CERAN-SIR YAYINCILIK-BURSA-2013

ŞEHBENDERZÂDE FİLİBELİ AHMED HİLMİ’NİN DİNÎ VE FELSEFÎ GÖRÜŞLERİ-ÖMER CERAN-SIR YAYINCILIK-BURSA-2013

Ahmed Hilmi, 1914 yılında vefat etmiştir. Vefat sebebi olarak bakır zehirlenmesi düşüncesi il

TOTALİTERİZMİN SEFALETİ-MESUT KARAŞAHAN-BEYAN YAYINLARI-İSTANBUL 1998

TOTALİTERİZMİN SEFALETİ-MESUT KARAŞAHAN-BEYAN YAYINLARI-İSTANBUL 1998

Antik Çağ’ın filozofları arasında totaliter siyasal felsefesini daha açık ve kolay biçimde

MASONLUK-CARO Y. ROGRIGUEZ-ÇEVİRİ: HACASAN YÜNCÜ-ETKİN KİTAPLAR-İSTANBUL 2012

MASONLUK-CARO Y. ROGRIGUEZ-ÇEVİRİ: HACASAN YÜNCÜ-ETKİN KİTAPLAR-İSTANBUL 2012

Illuminuti’nin kurucusu Weishaupt’ın meşhur ‘Talimât’ından birkaç cümle sunuyorum: D

OSMANLI TARİHİNDE MASKELER VE YÜZLER-MUSTAFA ARMAĞAN-TİMAŞ YAYINLARI-İSTANBUL–2008

OSMANLI TARİHİNDE MASKELER VE YÜZLER-MUSTAFA ARMAĞAN-TİMAŞ YAYINLARI-İSTANBUL–2008

Feminizm, modernliğin son büyük ideolojisi. Kolay kolay yıkılmaz, çünkü hiçbir zaman kurulm

ŞÂH-I GÜLİSTAN-HARUN ÇETİN- KAYIHAN YAYINLARI-İSTANBUL-2012

ŞÂH-I GÜLİSTAN-HARUN ÇETİN- KAYIHAN YAYINLARI-İSTANBUL-2012

Ben bir bülbülüm ki, cismim insanın avucunu doldurmaz, kalbim ise dünyaya sığmaz. Yirmi dört

O halde sabret. Sonunda kazanacak olanlar, elbette Allah'tan korkup sakınanlardır.

Hûd, 49

GÜNÜN HADİSİ

"Haramla beslenmiş vücut cennete giremez."

Taberânî.

TARİHTE BU HAFTA

*Süleyman Hilmi Tunahan Hz.lerinin Vefatı(16 Eylül 1959) *Adnan Menderes'in İdamı(17 Eylül 1961) *Ertuğrul Fırkateyni Japon Sularında Battı(18 Eylül 1890) *Efendimiz (s.a.v.) Hicret Ederken KUBA'yı Teşrif Ettiler(20 Eylül 622) *Yavuz Sultan Selim Han

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI