Cevaplar.Org

Her şeyi tabiat yapıyor diyenler,tabiattan neyi kastediyorlar.? Akli olarak tabiatın,hiçbir şey yapmayacağını onlara nasıl ispat ve izah edebiliriz?


2002-08-02 15:17:33

“Tabiat yarattı” sözü Halkın dilinde de tekerrür eden ve çok defa duyulan bir husustur.“Tabiat yarattı,tabiidir” gibi şimdi de biraz kelimeyi değiştirerek, “doğa yarattı,doğa yaptı” diyorlar, “doğanın kanunları” diyorlar.Tek kelime ile hemen arz edeyim. Şöyle yada böyle irad edilen bu laflar kafir lafıdır,bilmeyerek mü'min söylerse onun için hatarlı olsa bile belki kafir olmaz,ama laflar menşe itibarıyla kafir lafıdır.Çünkü tabiatı da yaratan Allah'tır, tabiattaki kanunları da yaratan Allah'tır,Esasen meseleyi anlamadan körü-körüne bir tabiat demeden başka bir şey yoktur,fakat bu belki muğlak kalması fikirlerde,zihinlerde bir istifham uyandırır, tafsilatıyla arz edeyim. Tabiat diyenlere tabiatın manasını sormak hakkımızdır esasen.Bu arapça bir kelimedir.Doğa necedir pek bilmiyorum,şimdi öyle diyorlar. Arapçada aynı zamanda bu kelimeye tab manasını da verirler.Bir biçime koyma gibi bir şey,bir hilkate irca etme gibi bir şey,bir hava verme,bir renk, bir şekil verme gibi şeylere denir.Malzemeyi alma kullanma,bir cisim meydana getirme,eşbâha bir hava verme,ecsama bir hava verme,yani ameli olarak tabiat dediğimiz zaman buna diyoruz. Bir de aynı kökten gelen tabii gibi bir şey var,yani normaldir böyle olması,bu akış gayet normaldir,aksi olamaz,tabii olan budur,bunun dışında bir şey meydana gelirse,gayri tabiidir yani harikadır, keramettir, mucizedir, sihirbazlıktır, kahinliktir vesairedir,yani tabiinin dışında olan şey.Mesela,suyun aşağıya doğru akması,çekim kanunu ile taşın yere doğru,zemine düşmesi,buharlaşan suların yukarıya doğru çıkması,orada damlalar katreler haline gelen yağmurunda yine çekim kanunu ile aşağıya doğru inmesi, bunların hepsine tabiat diyoruz.Yağmur damlaları yukarıya doğru çıksa, bulutlar birden-bire yağmur olmadan aşağıya doğru inse,bunlar gayri tabii deriz.Bir de bu manada tabiatı anlıyoruz.Şimdi bu meseleleri teker teker alıp tahkik ettiğimiz zaman,bunların hangisinin kainatı,hangisinin insanı,hangisinin kainatta olup biten hadiseleri yarattığını bunların içinden çıkarmak çok zordur.Bakın,tabiat dediğimizde ya zat-ı eşyayı düşünürüz, mesela dağlar,taşlar, ağaçlar,otlar,çaylar,ırmaklar tabiattır bunlar.Gökte yıldızlar,kehkeşanlar,nebülozlar,galaksiler bütün bunlar hep aksam-ı tabiattır,yağmurlar,bulutlar, damlalar,yağmurun içinde,bulutun içindeki habbeler,bütün bunlar tabiattır,otlar tabiattır, çekirdekler tabiattır, insanlar tabiattır,her şey gördüğümüz-görmediğimiz her şey tabiattır.Şimdi bu bizim saydığımız şeyleri kim yarattı dediğimiz zaman, tabiat yarattı deyen bir adam, ağacı ağaç yarattı,taşı taş yarattı,toprağı toprak yarattı, çayı çay yarattı,akmayı akma yarattı, çıkmayı çıkma yarattı, kalkmayı kalkma yarattı,buharlaşmayı buharlaşma yarattı gibi bir şey diyor,tabiat yarattı diyen.Yani bir şey konuşuyor ama konuştuğu söze maksadını bilmiyor,konuşma çok mühimdir,konuşma insanın müzmeratını ifade etmek demektir,kelimeler insanın içini ifade eder.İnsanın içini ifade etmeyen kelimeleri kullanmaya cinnet derler. Tabiattan arz ettiğim gibi,ya eşya kastedilir, tabiat yarattı sözü ile o zaman eşya kendi kendini yarattı manasını kasdediyorlar,veyahutta kanunlar tabiatı yarattı.Mesela,kainatta çekim kanunu var,cisimler birbirini çekerler,aralarındaki bir münasebete binaen kütledir,mesafedir, harekettir.Cisimler bunlarla mütenasip olarak birbirlerini çekerler, diyoruz bu bir kanundur.Nebatat aleminde bitme kanunu vardır,tohumlar zeminini,vasatını bulduğu zaman filiz,rüşeym çıkarır, biter,ser çeker,büyür.Bu da ayrı bir kanundur,buna da ziraatta işte nümüv kanunu diyelim,bitme kanunu,nebatata ait kanunlar. Ceninin rahm-ı mader de gelişmesi(bu esasen bir kanun tahtında olur orada bir yumurta olacak,bir canlı,hüveyne gidecek, sperm oraya, Allah'ın cari kanunları emri ilahi ile cereyan edecek, çocuk bütün ceninlik safhasını, embriyoloji safhasını geçirecek orada,tekemmül edecek,dünyaya gelecek bu da kanundur esasen. Şimdi tabiat yarattı deyen bir kimse,eşyayı bu kanunlar yarattı diyorsa bakın, eşya eşyayı yaratmasını siz de tahmin ediyorum vicdanlarınızda komik buldunuz.Kanuniar eşyayı yarattı sözü eğer kasdediliyorsa bundan,bununmanası da şudur;Motoru kim yarattı işte o mekanik kanunlar yarattı,yani debriyaja basma,debriyaja basıldığı zaman vitesin değiştirilmesi,gaza basıldığı zaman motorun harekete geçmesi,bujinin çakması kanun bunlar.Motoru bu kanunlar yarattı demek gibi bir gülünç duruma düşer insan.Suyu,denizi,havayı,buharı kim yarattı,buharlaşma kanunu yarattı,sonrada yer çekimi kanunu yarattı.Pekâlâ bu yerçekimini kim yarattı yani yeri kim yarattı,yer olmadan düşünülmez bunlar.O zaman onu da bir şeye verecek, bunlarda kanaatimce sadece düşünmemenin ifadesidir.Tabi nezaketim müsaid olsa,bunlara şaşkınlık diyeceğim. Bir kere kanunlar esasen eşyaya bağlı oluyor.Siz küreleri düşünmeden,cisimleri düşünmeden,aralarındaki münasebeti düşünmeden çekimi düşünemezsiniz ki.Tohum yokken tohum için vasat yokken tohumdaki gelişme kanunu düşünemezsiniz ki, anne yokken,rahm-ı mader yokken,yumurta yokken,sperm yokken siz bunların arasındaki gelişmeyi teşekkül etmeyi düşünemezsiniz ki.Görülüyor ki,kanunlar esasen eşyanın ruhunda ancak makes buluyorlar.Işığı görebilmeniz için cisim olması lazım esasen, çarpacak bir cisme,göreceksiniz. Enerjinin olabilmesi için ecsam lazımdır esasen,yani enerji ecsama,cisimlere dayalı olarak vücudunu devam ettirir. Enerjinin mevcudiyetinden istifade ancak cisimlerin, mevcudiyetine vabestedir.Binaenaleyh siz eşyayı sildiğiniz zaman,hiç kanunları düşünmenize imkan kalmayacaktır.Bu meselede başka bir şık varsa onu bilmiyorum,yani ne diye tabiat yarattı diyorlar,tabiat dediğimiz zaman manasından tutarak gittiğimiz an biz bunları görüyoruz.Ya zati eşyadır veya eşyaya dayalı kanuniardır.Ne zati eşyanın tabiatı yaratmasına ne de kanunların tabiatı yaratmasına imkan yok,siz de görüyorsunuz bunu. Fikirler mantıki olursa,insan(mantıkin yolu birdir)tutar bir taraftan gider,fakat fikirlerde mantık yoksa,onları anlamağa, anlatma imkan yoktur.

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DÄ°ÄžER YAZILAR

Andolsun ki biz, öğüt alsınlar diye, bu Kur'an'da insanlara her türlü misali verdik.

Zümer,27

GÃœNÃœN HADÄ°SÄ°

"Cebrail, bana komşu hakkında o kadar ısrarlı tavsiyelerde bulundu ki, onu mirasçı yapacak sandım."

Buhari

TARÄ°HTE BU HAFTA

*Çanakkale'de Kirte Zaferi(28.04.1915) *Gazneli Mahmud'un vefatı(30.04.1090) *Cezzar Ahmet Paşa Akka'da Napolyon'u püskürttü.(2.05.1799) *Fatih Sultan Mehmed'in vefatı(3.05.1481) *Hâlid bin Zeyd Ebû Eyyûb Ensari'nin vefatı (4.05.677)(İ.hatip takvimi)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SÄ°TE HARÄ°TASI