Cevaplar.Org

Arkasından cenaze namazının kılınacağı vakit namazında, camilerde tesbihat yapılmıyor. Bu doğru mu?


2002-05-07 20:50:25

Cenaze namazının olduğu vakitlerde, camilerde tesbihatın terk edilmesi vak’a olarak doğrudur da, onun sünnetten örneğini göstermek imkansızdır. Bu açıdan buna bid’at hükmü verilebilir. Belki bu husus, cenazeyi mezara götürme, gömme, dua etme gibi tedfin işlerinin uzun vakit alması sebebiyle, zamandan tasarruf adına ortaya atılmış olabilir. Ama bu, tesbihatı terk etmenin geçerli mazereti olamaz. Yalnız adaba dair hatalı olarak yapılan böyle meseleleri münazaa, münakaşa mevzu’u haline getirmek de doğru değildir. Zaten tesbihatın müezzinin komutu ile topluca yapılacağına dair bir şey yoktur. Dolayısıyla herkes tesbihatını, kendi başına cenaze namazından sonra ister camide, ister cenaze peşinde, ister evinde,isterse de iş yerinde yapabilir.

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

Hakan Kılıç, 2009-08-02 03:34:42

Teshibatın toplu olarak yapılması sünnetten değil diye biliyorum. Bu, özellikle Osmanlı zamanında teşvik adına bu sünnetin terk edilmemesi için yapılmış bir düzenleme diye biliyorum. Herkes tesbihatını bilahare kendi yapabilir. Üç dakika almayacak bu işin kârını anlatmaya bile gerek yok. Herkes manevî yatırımını ona göre yapsın...

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

talebe-i nur, 2008-08-31 07:19:15

isteyen yapar kimsede engel olmaz bizim komşunun vakıf oğlu vefat ettiği zaman namazdan sonra tesbihat yapılmış hiçte tuhaf karşılanmadı inş bende kendi cenaze namazımdan sonra tesbihat yapılmasını vasiyet edeceğim

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

H.Zeki DOÄžAN, 2006-09-20 21:27:15

merhum veya merhumenin bir yakını gelecek diye cenazesi bazen 1 gün (1440 dakika)kadar bekletilmektedir, buna itiraz etmeyenlerin bir kaç dakikalık tesbihatı bekleyememelerini anlamakta zorluk çekiyorum.Cenazenin defninde acele edilmesi konusundaki hadisi şerifide hatırlamak lazım.

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

muhammed zahid, 2010-03-15 08:40:54

burada verdiğiniz cevap bir delile dayanmadan yorum yapmışsınız bunun asıl sebebi sünneten dolayı farzı kifaye tehir edilirmi edilmezmi konusudur. şafii mezhebinde ertelenmez ilk önce cenaze namazı kılınır sonra tesbihatı kendi başına yapabilir.hanefi mezhebinde böyledir.bu konuda tuhfetul muhtac ve reddul muhtara bakılabilinir.tesbihatla ilgilide ibnu dakikil iyd 'in ıhkamul ıhkamına bakmanızı tavsiye ederim

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

DÄ°ÄžER YAZILAR

Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.

Kevser:2

GÃœNÃœN HADÄ°SÄ°

"Cebrail, bana komşu hakkında o kadar ısrarlı tavsiyelerde bulundu ki, onu mirasçı yapacak sandım."

Buhari

TARÄ°HTE BU HAFTA

*Çanakkale'de Kirte Zaferi(28.04.1915) *Gazneli Mahmud'un vefatı(30.04.1090) *Cezzar Ahmet Paşa Akka'da Napolyon'u püskürttü.(2.05.1799) *Fatih Sultan Mehmed'in vefatı(3.05.1481) *Hâlid bin Zeyd Ebû Eyyûb Ensari'nin vefatı (4.05.677)(İ.hatip takvimi)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SÄ°TE HARÄ°TASI