Cevaplar.Org

HZ. PEYGAMBER HAKKINDAKİ TAVRIMIZ NASIL OLMALI?

Hucurât, 2. âyet: “Ey iman edenler! Seslerinizi, Peygamber'in sesinin üstüne yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi, Peygamber'e yüksek sesle bağırmayın, yoksa siz farkına varmadan işledikleriniz boşa gider.”


Seyda Musa Geçit Hocaefendi

musa_bazid04@hotmail.com

2022-02-23 12:28:09

 يَٓا اَيُّهَا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا لَا تَرْفَعُٓوا اَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَلَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ اَنْ تَحْبَطَ اَعْمَالُكُمْ وَاَنْتُمْ لَا تَشْعُرُونَ

Hucurât, 2. âyet: "Ey iman edenler! Seslerinizi, Peygamber'in sesinin üstüne yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi, Peygamber'e yüksek sesle bağırmayın, yoksa siz farkına varmadan işledikleriniz boşa gider."

Allah'u Teâlâ bu Âyet-i Kerime'de müslümanların peygamberine karşı göstermesi gereken edep ve terbiyenin nasıl olması gerektiğine dair talimatta bulunmaktadır.

Bu âyeti tefsir eden müfessirler şu önemli açıklamalarda bulunmuşlardır:

1. Ehl-i Sünnetin meşhur müfessirlerinden Kâdî Beyzâvî "Envâru't-Tenzîl" adlı tefsirinde şöyle demektedir:
فى الجهر والرفع استخفاف قد يؤدى إلى الكفر المحبط وذلك إذا انضم اليه قصد الإهانة وعدم المبالاة

Yani; "Ses yükseltmede Peygamberi hafife alma ve bununla birleşmiş ihanet kastı ve laubalilik varsa, o, amelleri iptal eden küfre(inkara) götürür"
2. Ebu Hayyân da "el- Bahru'l-Muhît" adlı tefsirinde şöyle der:

الرفع يؤدى إلى الإستحقار وأنه يفضى الى الإرتداد المحبط والجهر استخفافا كفر يحبط معه العمل

Yani; " Peygambere karşı sesini yükseltne ve bağırma onun hafife almaya götürür ki o da amelleri iptal eden irtidada götürür. Peygambere karşı hafife alarak bağırıp çağırma küfürdür ki(inkar) onunla ameller iptal olur."

3- ez-Zemahşerî meşhur tefsiri "el-Keşşaf"da şöyle der:

وليس الغرض برفع الصوت ولا الجهر ما يقصد به الإستخفاف والإستهانة لأن ذلك كفر والمخاطبون المؤمنون.
Yani; "Burada maksad hafife alarak ve ihanet maksadıyla ses yükseltme ve bağırma değildir Çünkü bu küfürdür ve burada muhatap ise müminlerdir."
Bütün bunlardan anlaşılıyor ki: Allah'ın bize Nebi ve Resûl olarak gönderdiği Hz. Muhammed'e(aleyhissalatu vesselam) yönelik olarak sevgi ve saygı çerçevesinde hareket etmeliyiz. Onun hakkında edepsizlik, istihza, istihkar manasına gelecek söz ve fiillerden kaçınmalıyız. Zira yukarıdaki âyette belirtildiği gibi onunla konuşurken sesimizi yükseltmemeli yahut onu duymamış gibi gözükerek alaycı yada isyankâr tavırlara girmemeliyiz. Zira bu tür söz ve fiiller iki anlama gelmektedir:

a. Edepsizlik ve saygısızlık.
b. İsyan ve inkar veya istihza ve hakaret.

Birincisi cehalet ve dalgınlıktan kaynaklanıyorsa fisk ve fücûrdür.
İkincisi ise onu inkar etmek demektir.

Bu sebeble, Hz. Peygamber hakkında çok dikkatli olmalı, farkında olarak veya olmayarak amelmizi boşa götürecek durumlara düşmemeliyiz.

Allah hepimizi alemlere rahmet olarak gönderdiği o zatın sevgi, saygı ve şefaatinden mahrum eylemesin
صلاة الله سلام الله عليك يا رسول الله

Kardeşiniz (merhum)Molla Musa el-Celâlî

 

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR

Hadisleri inkar edenlere mealciler, akılcılar ve Kur'an'cılar denilir. Bunlar kendilerine nispet

HZ. PEYGAMBERE KARŞI GÖREVLERİMİZ

HZ. PEYGAMBERE KARŞI GÖREVLERİMİZ

İslâm bir dindir. Bu dini gönderen Allah (cc)'dır. Bu dinin bir kutsal kitabı, bir peygamberi,

HZ. PEYGAMBER HAKKINDAKİ TAVRIMIZ NASIL OLMALI?

HZ. PEYGAMBER HAKKINDAKİ TAVRIMIZ NASIL OLMALI?

Hucurât, 2. âyet: “Ey iman edenler! Seslerinizi, Peygamber'in sesinin üstüne yükseltmeyin. Bi

SÜNNETE BAŞVURMADAN KUR’AN’LA AMEL ETMENİN İMKANSIZLIĞI

SÜNNETE BAŞVURMADAN KUR’AN’LA AMEL ETMENİN İMKANSIZLIĞI

Sahâbe, dinî hükümleriKur’an-ı Kerim’den alıyordu. Ancak çoğu kez Kur’an ayetleri tafs

SAHABENİN HADİS YAZMAMASININ ÜÇ SEBEBİ

SAHABENİN HADİS YAZMAMASININ ÜÇ SEBEBİ

“Sahâbenin hadisleri yazmamasının üç sebebi vardır. Birinci Sebep: Allah Rasûlü'nün (S.

TABİÎNİN SÜNNETİN YAZIM ve TEDVİNİNE VERDİĞİ ÖNEM

TABİÎNİN SÜNNETİN YAZIM ve TEDVİNİNE VERDİĞİ ÖNEM

Sünnetin tedvin ve muhafazası konusunda tâbiîn kuşağının çok büyük hizmetleri olmuştur.

HADİSLERİN TEDVİNİ-3

HADİSLERİN TEDVİNİ-3

Müslümanların "sahih hadis"i tespit amacıyla ortaya koyduğu benzersiz ilimlerden biri de cerh v

HADİSLERİN TEDVİNİ-2

HADİSLERİN TEDVİNİ-2

Ashab-ı Kiramın öğrencileri olan tabiûn kuşağının tarihçesi, hicretin ilk senesinden başl

GÜZEL AHLAKA AİT 15 HADİS-İ ŞERİF

GÜZEL AHLAKA AİT 15 HADİS-İ ŞERİF

1.Mekârim-i ahlâkı itmâm için ba’s buyuruldum.(1) 2. Ahlâk-ı ilâhiyye ile tahalluk edin

HADİSLERİN TEDVİNİ-1

HADİSLERİN TEDVİNİ-1

Bilindiği üzere Allah Rasûlü (s.a.v) başlangıçta Kuran'la karışmasını önlemek amacıyla

HADİS’E SALDIRILMASININ ASIL SEBEBİ

HADİS’E SALDIRILMASININ ASIL SEBEBİ

Çağımızda hadisi ve hadis ehlini hedef alan ve öncülüğünü müsteşriklerin yaptığı ve M

Ey insanlar! Allah'ın size olan nimetini hatırlayın; Allah'tan başka size gökten ve yerden rızık verecek bir yaratıcı var mı? O'ndan başka tanrı yoktur. Nasıl oluyor da (tevhidden küfre) çevriliyorsunuz!

Fatır, 3

GÜNÜN HADİSİ

"Kim, müslüman kardeşinin namusunu ve şahsiyetini korursa, Allah onun yüzünü kıyamet gününde cehennem ateşinden uzak tutar."

Tirmizî.

TARİHTE BU HAFTA

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI