Cevaplar.Org

BANA SORAN OLDU MU?-Ömer Sevinçgül-Zafer Yayınları-İst-1999


Salih Okur

nedevideobendi@gmail.com

2002-09-16 02:16:02

• “Samimiyet ve insaf, imana uygun bir vasat hazırlayan temel niteliklerin başında geliyor.” sh:21

• “Evlenenler için sevgi aşka oranla daha güvenli ve salimdir.” sh:25

• “Yetersiz iman zayıf pile benzer.” sh:26

• “İnsan etkileyen ve etkilenen bir varlıktır. Kime “dostum” diyorsan, zamanla ona benzersin.” sh:28

• “Namaz dikkat ister.” sh:48

• “İmanın ve marifetin nispetinde namazın kalitesi yükselir.” sh:49

• “Gafletli haller, günahlar, aldatmacalar, hileler, yararsız sohbetler kalbi katılaştırır, ruhu karartır.” sh:50

• “İlmihal kitaplarında adet olmuş, nafileyi ve sünneti farza karıştırıp öyle koyuyorlar önümüze. Mesela “Yatsı namazı kaç rekattır?” diye sorarsan 13 rekattır derler. Oysa bu cevap hakikati tam yansıtmıyor. Yatsı namazı 4 rekattır.” sh:50

• Yapılan bir yanlış da, sünnet diye isimlendirdiğimiz ama esasen birer nafile olan namazları farzın hemen yanı başında göstermek. sh:51

• “Peygamber Efendimiz zamanında mescitte sadece farz namaz kılınırdı.” sh:52

• “Önemli bir engel yoksa namazı ezandan hemen sonra kılmak gerek. Geçe bırakılırsa bir gevşeklik olur.” sh:52

“İşitebiliyorsan ezanı dikkatle dinle ve kelimelerini tekrar et. Bu seni ruhen namaza hazırlar.” sh:52

• “İstibra hususunda azami titizlik göster.” sh:52

• “Her namazda abdest almanın fazileti ve faydası çoktur. Bedeni rahatlatır ve sinirleri yatıştırır.” sh:53

• “Niyeti genellikle dil ile söylemek zannederler. Hayır niyet kalbin eylemidir.” sh:54

• “İtidal ile kılınmayan namaz hiç kılınmamış gibidir.” sh:56

• “Unutma, bir rekatı iki dakikanın altında kılıyorsan, namazın hakkını vermiyorsun demektir.” sh:58

• Müellif namazın sünnetleriyle alakalı şöyle diyor: “Onları terk ettirmek gibi bir niyetim yok. Dileyen kılar.” sh:59

• “Ben hakikat binasının taşlarını yerli yerine koymaya çalışıyorum.” sh:59

• “Hakkın hatırını gözetiyorum. Birileri bundan gocunacakmış, umurumda değil. Yeter ki Hâk zayi olmasın.” sh:59

• “İslam her dem taze ve güzeldir. Maalesef zaman aleyhine işlemiş. Onu saran sis güzellikleri setretmiş. ” sh:59

• Müellif, Osmanlıda ki kardeş katli ile ilgili şöyle diyor: “Ben bu uygulamayı tasvip edemiyorum. Fetvanın hiç de adil olmadığını düşünüyorum. İlerde devleti yıpratabilir ihtimâliyle masum insanların katledilmesine nasıl göz yumabilirim?.” sh:60

• Üstad, cemaat’in selameti için ferd, harcanır tavrı için “gaddar” ve “zalimane bir hüküm” diyor. sh:61

• Bediüzzaman başka bir yerde “Hakimiyet” hakikatini izah ederken “kardeşini ve evladını zalimane öldürmesi.” diyerek bu uygulamayı zulüm olarak vasfediyor. sh:61

• S.Nursi “ferdiyet” meselesini izah sadedinde “Çok padişahlar bu redd-i müdahale haysiyetiyle masum evlatlarını ve sevdiği kardeşlerini merhametsizce kesmişler” demektedir.sh:61

• “Osmanlının hatalarına göz yumamam, kusurlarını savunamam, ama hakkını ketmederek zalimlerden olmak ta istemem.”sh:62

• “Osmanlı ne edebiyatı, ne dili, ne devlet düzeni, ne hayat tarzıyla bugün bize örnek ve rehber olamaz.”sh:62

• “Dine hürmetkar bir devlettir, bunun farkındayım. Ama, Osmanlı demek İslam demek değildir, bunun da farkındayım.”sh:62

• “İslam’ın tatbiki sahabelerden sonra asırdan asıra bozularak gelmiştir.”sh:62

• “Sevdiklerimizi artıları kadar eksileri ile de sevmeyi öğrenelim. Sevgi ve hayranlık akıl gözümüzü kör etmesin.” sh:63

• “Hükümlerimizde adil olalım. Ve hak sahibine hakkını eksiksiz verelim.”sh:63

“Eli sopalı fikir, fikir olamaz.”sh:66

• “Bireysel dönüşüm, toplumsal dönüşümü, o da siyasal dönüşümü getirir.”sh:68

• “Liderle mütefekkir iki ayrı tiptir. Bu iki özellik nadiren aynı kişide bulunur.”sh:73

Bir ekonomi uzmanı diyor: “İş yerinizi iflasa mı sürüklemek istiyorsunuz? Bir ekonomi profesörüne teslim edin yeter. Biz nazariyatçılar bakkal dükkanı bile işletemeyiz.”sh:88

• Peygamberimiz(sav)'e verildiği Kur’an’da bildirilen Kevser’in bazı tefsirleri: a-Cennette bir mübarek ırmak.
b-Hz.Fatıma(ra): O da mübarek ve muazzez bir ırmak gibi...Neslinden çıkan binlerce evliya, asfiya, ulema ile dünyayı yeşertti.
c-Kur’an: Ezel ve ebedin kutlu ırmağı. sh:76

Hz.İsa müesseseleşme fikrine yabancıydı, kilise bile kurmamıştı. “Kırlarda zambaklar gibi, dağlarda kuşlar gibi yaşayın” diyordu.sh:88

• “Her uzvun takvası vardır.”sh:91

Kalbin takvası, onun duygularını Allah’a tahsis etmek. Kalp ibresinin devamlı Allah’ı göstermesi.sh:91

Avamın yanlış takva anlayışı:Erkekse sakal bırakmak, sarık,misvak,cübbe vs takva zannedilir. Kadınsa çarşaf giymek, göz haricinde yüzü de kapamak, çarşı pazar gezmesine rağmen erkeklerle konuşurken mahcup davranmak, nafile namaz, nafile oruç tutmak gibi şeyler takva zannedilir.sh:91

• “Nasıl küp içindekini sızdırırsa, insan da özünü sızdırır dışarıya.” sh:92

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

ŞEHBENDERZÂDE FİLİBELİ AHMED HİLMİ’NİN DİNÎ VE FELSEFÎ GÖRÜŞLERİ-ÖMER CERAN-SIR YAYINCILIK-BURSA-2013

ŞEHBENDERZÂDE FİLİBELİ AHMED HİLMİ’NİN DİNÎ VE FELSEFÎ GÖRÜŞLERİ-ÖMER CERAN-SIR YAYINCILIK-BURSA-2013

Ahmed Hilmi, 1914 yılında vefat etmiştir. Vefat sebebi olarak bakır zehirlenmesi düşüncesi il

TOTALİTERİZMİN SEFALETİ-MESUT KARAŞAHAN-BEYAN YAYINLARI-İSTANBUL 1998

TOTALİTERİZMİN SEFALETİ-MESUT KARAŞAHAN-BEYAN YAYINLARI-İSTANBUL 1998

Antik Çağ’ın filozofları arasında totaliter siyasal felsefesini daha açık ve kolay biçimde

MASONLUK-CARO Y. ROGRIGUEZ-ÇEVİRİ: HACASAN YÜNCÜ-ETKİN KİTAPLAR-İSTANBUL 2012

MASONLUK-CARO Y. ROGRIGUEZ-ÇEVİRİ: HACASAN YÜNCÜ-ETKİN KİTAPLAR-İSTANBUL 2012

Illuminuti’nin kurucusu Weishaupt’ın meşhur ‘Talimât’ından birkaç cümle sunuyorum: D

OSMANLI TARİHİNDE MASKELER VE YÜZLER-MUSTAFA ARMAĞAN-TİMAŞ YAYINLARI-İSTANBUL–2008

OSMANLI TARİHİNDE MASKELER VE YÜZLER-MUSTAFA ARMAĞAN-TİMAŞ YAYINLARI-İSTANBUL–2008

Feminizm, modernliğin son büyük ideolojisi. Kolay kolay yıkılmaz, çünkü hiçbir zaman kurulm

ŞÂH-I GÜLİSTAN-HARUN ÇETİN- KAYIHAN YAYINLARI-İSTANBUL-2012

ŞÂH-I GÜLİSTAN-HARUN ÇETİN- KAYIHAN YAYINLARI-İSTANBUL-2012

Ben bir bülbülüm ki, cismim insanın avucunu doldurmaz, kalbim ise dünyaya sığmaz. Yirmi dört

MÜSLÜMAN OLMAK-NURİ YILMAZ-MANA YAYINLARI-İSTANBUL-2008

MÜSLÜMAN OLMAK-NURİ YILMAZ-MANA YAYINLARI-İSTANBUL-2008

"Cezan kadar yanarsın, sonra yine cennete girersin!" ...İşte hayata günahlar ve sevaplar penc

CEMAAT-İSMAİL ÇETİN-DİLARA YAYINLARI-ISPARTA-2005

CEMAAT-İSMAİL ÇETİN-DİLARA YAYINLARI-ISPARTA-2005

...Cemaatleşmek devlet kurmak değildir. Çünkü devlet kurmak ibadet değildir. Yani devlet mekan

DÖRT RUKÜN-SEYYİD EBÜL HASAN ALİ NEDVÎ-TERCÜME YUSUF KARACA-NEHİR YAYINLARI-İSTANBUL–1992

DÖRT RUKÜN-SEYYİD EBÜL HASAN ALİ NEDVÎ-TERCÜME YUSUF KARACA-NEHİR YAYINLARI-İSTANBUL–1992

…İnsan için öyle bir ibadet tarzı veya ibadet düzenine gerek vardı ki, bu ibadet tarzı onun

KANUN-İ ESASİ’DEN ASKERÎ MÜDAHALEYE II. MEŞRUTİYET-HAZIRLAYAN: YUSUF ÇAĞLAR- ZAMAN KİTAP-İSTANBUL-2008

KANUN-İ ESASİ’DEN ASKERÎ MÜDAHALEYE II. MEŞRUTİYET-HAZIRLAYAN: YUSUF ÇAĞLAR- ZAMAN KİTAP-İSTANBUL-2008

İlk anayasamız, Kanun-i Esasi’nin hazırlık çalışmalarına II. Abdülhamid’in izniyle Ekim

JÖN TÜRKLER VE İTTİHAT TERAKKİ, SİNA AKŞİN, REMZİ KİTABEVİ, İSTANBUL–1987

JÖN TÜRKLER VE İTTİHAT TERAKKİ, SİNA AKŞİN, REMZİ KİTABEVİ, İSTANBUL–1987

Ermeni sorunundaki Alman tarafsızlığı dolayısıyla Almanya ile Osmanlı Hükümeti arasında ge

II. MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE SİYASAL MUHALEFET-ABDULLAH İSLAMOĞLU-GÖKKUBBE-İSTANBUL-2004

II. MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE SİYASAL MUHALEFET-ABDULLAH İSLAMOĞLU-GÖKKUBBE-İSTANBUL-2004

Siyasal muhalefet kavramı, özellikle Meşrutiyet dönemlerinde siyasal yaşamımızı önemli öl

Kim Allah'a güvenip dayanırsa, Allah ona yeter.

Talak,3

GÜNÜN HADİSİ

"Şüphesiz Allah, verdiği nimetin eserini kulunun üzerinde görmek ister."

Tirmizî.

TARİHTE BU HAFTA

*I.Dünya Savaşı Sona Erdi(11 Kasım 1918) *Bolu-Düzce-Kaynaşlı Depremi(12 Kasım 1999) *Mehmed Zahid Kotku Hz.lerinin Vefatı(13 Kasım 1980) *K.K.T.C Kuruldu(15 Kasım 1983) *Muhyiddin-i Arabi Hz.lerinin Vefatı(16 Kasım 1240)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI