Cevaplar.Org

MAHMUD TOPTAŞ HOCAMIZDAN GÜLDESTE-12

Akif kadar bilgimiz, mantığımız yok ama Akif’in karşısındaki Tevfik Fikret kadar güçlü bir kâfir de günümüzde yok. Şu anda Türkiye’deki kâfirlerin tekmili bir araya gelseler, kafirlikte Tevfik Fikret kadar olamazlar. Onun için küfürden korkmayın. Adamlar uyanıklık yapıyor. “Ateistim” diyor, “gavurum” demiyor, “kafirim” demiyor. “Gavurum” derse, bakkal Mehmet ağa ekmek vermez; “oğlum git, gavura benim ekmeğim yok” der.


Mahmud Toptaş

.

2020-07-01 07:01:41

*Akif kadar bilgimiz, mantığımız yok ama Akif'in karşısındaki Tevfik Fikret kadar güçlü bir kâfir de günümüzde yok. Şu anda Türkiye'deki kâfirlerin tekmili bir araya gelseler, kafirlikte Tevfik Fikret kadar olamazlar. Onun için küfürden korkmayın. Adamlar uyanıklık yapıyor. "Ateistim" diyor, "gavurum" demiyor, "kafirim" demiyor. "Gavurum" derse, bakkal Mehmet ağa ekmek vermez; "oğlum git, gavura benim ekmeğim yok" der. Verse bile, bunu söyleyerek verir, "ulan namussuz, demek gavurdun" der. Onun için "ateistim" der. Bakkal Mehmet ağa da bunu gazetede okur, "vay be, benden alışverişte yapar, demek ateistmiş, her halde sosyeteden bir isim oluyor" der adam. "Homoseksüelim" diyor, "ibneyim" demiyor. Adam dese ki; "İbneyim" mahallesindeki bakkal ekmek vermez ona, dükkânından içeride sokmaz onu. "İbne adam çık dışarı çık, gelme benim yanıma",der. Ama "homoseksüelim" deyince "Ha namussuzluk gibi bir şey diyor" ama ibnelikle ilgi kuramıyor hiç. Onun için adam "dine karşıyım" demiyor, "teokratik devlet nizamına karşıyım" diyor. Çünkü "İslâm'a karşıyım" dese, birçok seçmeni oy vermeyecek adama. "Valla bu adam batılı bir şeye, teokratik bir şeye karşıymış, dine karşı değil ki canım, teokrasiye karşıymış" deyiveriyor…

*İnsanlara da o gözle bakacağız. "Ya Rabbi! Sen boş bir şey yaratmadın, bu adamlar boşuna yaratılmadı. Bu adamlar da cennete layık şekilde yaratıldılar da, sonradan kirlendirildiler. Bu kirlerini gidermek gerekiyor."

Fakat yetişme tarzımızda, hepimiz, ben de dâhil olmak üzere bir yanlışlık var. Yanlış yetiştirildik, eğitildik. Mesela bazı bilgiler vardır ki aklımızın sağ kenarında durur. Bazı bilgiler vardır ki aklımızın sol tarafında durur. Bu ikisi arasında biz temas kurduramayız hiç. Meselâ, bir imtihanda size sorulsa "yazının icadı ne zamandır?" diye. Yazarız, milattan önce 5000 yıında. Çünkü bunu öğrendik. Peki ikinci soru "Hz. Adem (a.s.)'e kaç sahife indirildi?" Hiç terettüdsüz "10 sahife indirildi" yazarız, notumuzu da alırız. Yüz üzerinden yüz. Fakat düşünmeyiz hiç; "Yahu, yazının icadı milattan önce 5000 yılında, ama Hz. Adem (a.s.)'e de 10 sahife inmiş, peki sahifenin olduğu yerde yazı olmaz mı? Yazı da olması lazım. Öyleyse yazının icadı, insanlıkla beraberdir. İnsan var, yazı var. İnsan var, konuşmak var." Muhakeme bu…

* Kuran ve Sünneti (Siyreti) okurken, muhakemeli okumaya çalışmalıyız. Bizde siyret: Peygamber Efendimiz (s.a.v.) filan tarihte doğmuştur. Filan tarihte dedesini kaybedip, amcasının himayesine girmiştir, filan tarihte peygamberlik gelmiş, filan yılda Miraca çıkmış, şu tarihlerde Bedir, Uhud, Hendek savaşları olmuş, falanca yılda Mekke fethedilmiş, şu tarihte Efendimiz vefat etmiştir. Siyret kuru nakil olarak anlaşıldı bizde. Geçmişte öyle değildi.

*Ben kendime diyorum "Kuşluk namazı kılayım" diye "Canım ya, hepsini yaptık da kuşluk namazı mı kaldı?" diyorum. Onu sildik. "Yahu Teheccüdü kılayım." O gece kılıyorum da, ikinci gece kılamıyorum. "Yahu Efendimize hasmış o zaten, bize farz değil, vacip değil. Hepsini yaptık ta o mu kaldı?" Onu da sildik. Sakal bırakmış biri öbürüne "Yahu sen niye bırakmadın?" "O kadar şeyi yaptık ta sakal sünnetine mi geldi sıra?" Onu da sildik.

Bin tane emir olsa, adama çaktırmadan her gün birini söyleseniz. Fakat dünkü söylediğinizi de hatırlatmasanız. Derki, "Yahu ötekileri yaptık ta, sıra buna mı geldi?"

Topyekûn İslâm'ı takdim etmek istiyorsak, bütün sünnetlere sarılmak gerekir. Sünnette basit olanı yoktur. Camiden çıkarken adımınızı nasıl atacağınızdan, evinizde yatağınıza nasıl yatacağınıza kadar, sünneti seniyyeye bağlı kalırsak, insanlara karşı etkili oluruz…

*Bu gün binlerce insan Müslüman'dır ama küfür hesaba almıyor. Niye? Bizim durumumuzu biliyor adam. Bunlar hakkıyla Müslüman değiller, gâvur da değiller. Benim gibi yaşıyor, benim gibi yiyor, benim gibi geziyor. Ama "İslâm'ı isterim" diyor. "Yahu kardeşim önce kendi müessesende getir, görelim bakalım yani. Bu yürürlükten kalkalı bir asır olmuş. Millet unuttu bunun hakikisini. Öyle olunca, numune olarak sen bir göster bakalım. Kitapta her şey güzeldir. En batıl dinlerden Çin'in dini bile kitaplarda güzeldir.

* Aslında dünya bir oyuncaktır. Oynamayın demiyor Rabbim. Dünya oyuncaktır, oynayın da, ama siz oyuncak olmayın diyor.

* Aslında "birleşelim" lâfı, bizde yalama olmuş laflardan biridir. Hani cıvatalar vardır, sıkarsınız, sıkarsınız, biraz fazla kaçtı mı o yivler bozulur ve cıvata artık tutmaz. Yalama olmuştur, yivler yalama olmuştur. Laf yalama olur mu? Olur. Birleşelim lâfı da yalama olmuştur. "yahu kardeşim, Müslümanlar birleşsin be, Müslümanlar birleşsin be." Ben de diyorum ki; "birleşmesin." Birleşmeyelim diyorum ben de. Şöyle ki; Sultanahmet caminin kubbesini dört tane direk taşır, o ana kubbeyi içerden dört tane direk taşır. Deseler ki bir gün, direkler "kardeşim, iki yüz senedir ayrı duruyoruz, gelin birleşelim" Ne olur? Cami çöker. Birleşmek demek, aynı davayı omuzlamak demektir. Ayrı ayrı dursunlar, ama aynı davayı omuzlasınlar. Mesele budur. Birleşme budur.

* Müslümanları tarif ederken Efendimiz(aleyhissalatu vesselam) "Bir vücudun âzaları gibidirler" demiş. Bundan ne anlaşılır? Göz, ayrı bir görev, el ayrı bir görev yapar; ayağımızın, tırnağının ayrı bir görevi vardır, o da ayrı bir görev yapar. "Kardeşim, ayrı ayrı durmayın, tırnak olarak, göz olarak madem aynı şeyi meydana getiriyorsunuz, öyleyse birleşin." Ne yapmak lazım? Bir silindirin altına yatmak lâzım. Üzerimizden bir silindirin geçmesi lazım. Bir araya getirsin. Şöyle on kiloluk veya yirmi beş kiloluk bir torbanın içerisinde toplayıversinler. Leş olursunuz leş. Bu mantıkla bir araya gelirseniz, leş olursunuz. Göz ayrı yerde, el ayrı, beyin ayrı yerde duracak ama hepsinin görüşü, bakışı, yürüyüşü aynı olacak.

* Hani sazın telleri deseler ki "arkadaşlar, senelerdir ayrı ayrı duruyoruz, aynı nağmeyi söylüyoruz, gelin bir araya gelelim birleşelim." Dört tane teli şöyle büksek, ne olur? Ondan sonra gemi bağlamak için halat yaparsınız onu. Ses çıkmaz. Ayrı ayrı dururlar ama, aynı nağmeyi söylerler. Hepiniz ayrı ayrı okullardansınız. Ayrı ayrı okullardayken farz edin ki hepinizin bir araya gelmesi şart değil. Fakat aynı kültüre sahip olursanız, Kur'an ve Sünnet doğrultusunda hayatın yorumlanması, tarihin yorumlanması, insanın hayatının yorumlanması, sanayinin yorumlanması olursa, biriniz başka bir okuldayken, diğeriniz başka okulda olsa, biriniz hâkim, biriniz kaymakam, biriniz eczacı olsa ve televizyondan bir haber dinleseniz, tepkiniz aynı olmalıdır. Birlik budur işte.

-devam edecek-

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-23

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-23

Prof. Mahmut Erol Kılıç(Tasavvuf tarihi uzmanı) Tasavvuf ve tarihi üzerine uzman isimlerden b

BİR NESLİN TÜKENİŞİ

BİR NESLİN TÜKENİŞİ

Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla... Her yüzyılda, istisnalar hariç, bütün insanlar yer

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-22

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-22

Lamartin 1790-1869 yılları arasında yaşamış olan meşhur Fransız şair Lamartin, hayatını

ERMENİ MEZALİMİ VE TEHCİR

ERMENİ MEZALİMİ VE TEHCİR

Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla... 38 harfden oluşan alfabesiyle tarih sahnesinde bir mil

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-21

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-21

Keçeçizade İzzet Molla Padişah II. Mahmud’a sunduğu layihada Keçeci-zâde İzzet Molla, ş

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-20

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-20

Jean-Marie Le Pen (Fransız siyasetçi) İkinci Dünya Savaşının izlerini taşıyan eski sağ, y

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-19

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-19

Hz. İbrahim(a.s) Kur’an ifadesiyle Hazreti İbrahim ulu’l azm peygamberdir ve ulu’l azm peyg

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-18

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-18

Hüseyin el Cisr(Suriyeli âlimlerden ) 19’uncu yüzyıldan itibaren Batı ile eklektik ve sentez

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-17

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-17

Humeyni Dünyaya turlayan başka bir süreç ise Şeytan Ayetleri romanının orada burada tefrika

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-16

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-16

Hasan Turabi(Sudanlı mütefekkir) İslam dünyasının hâlâ mühim siyasi ve entelektüel liderl

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-16

PERSPEKTİFE GİREN ŞAHISLAR-16

Hasan el Benna Hasan el Benna’nın projesi, arzulanan İslami itidal cemaati gerçekleştirmektir

(Resulüm!) Sana bu mübarek Kitab'ı, ayetlerini düşünsünler ve aklı olanlar öğüt alsınlar diye indirdik.

Sa'd, 29

GÜNÜN HADİSİ

Geçmiş peygamberlerin sözünden (hiç eksiksiz) nâsın eriştiği haberlerden birisi de: Utanmazsan dilediğini işle! (sözü) dür.

Abdullâh b. Mes'ûd (r.a)'dan

TARİHTE BU HAFTA

*Cumhuriyet'in ilanı(29 Ekim 1923) *Sütçü İmam Maraş'ta direnişi başlattı(31 Ekim 1919) *I.Dünya Harbine girdik(1 Kasım 1914) *İmam-ı Rabbani Hz.lerinin İrtihali(2 Kasım 1624) *Hz.Ömer(r.a.)'in Şehadeti(3 Kasım 644)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI