Cevaplar.Org

HAYIZ VE NİFASLI KADINLAR HAKKINDAKİ YANLIŞI

İslâmoğlu zihin dünyasında kendisini İmam-ı Hanefi, Şafii ve Gazali gibi görmektedir. Belki de daha ileri seviyede bir âlim olarak görmektedir. Bu sebeble de Müçtehid imamların içtihatlarının aksini dile getirmektedir. “خالف تعرف” “muhâlefet et, meşhur olursun" mantığını tam kavramış bulunmaktadır


Seyda Musa Geçit Hocaefendi

musa_bazid04@hotmail.com

2020-06-08 08:49:50

İslâmoğlu zihin dünyasında kendisini İmam-ı Hanefi, Şafii ve Gazali gibi görmektedir. Belki de daha ileri seviyede bir âlim olarak görmektedir. Bu sebeble de Müçtehid imamların içtihatlarının aksini dile getirmektedir. "خالف تعرف" "muhâlefet et, meşhur olursun" mantığını tam kavramış bulunmaktadır. Kendisini bir müçtehidden daha üstün makamda görmekte ve önceki içtihadları mensuh telakki etmektedir. Nitekim hayızlı (adetli) ve nifaslı (lohusalık) kadınların namaz kılabileceklerini ve oruç tutabileceklerini mesnetsiz / delilsiz bir şekilde dile getirip, tüm Sünni ve Şii mezhep müçtehitlerinin içtihatlarını yerle bir etmektedir.

İşin ilginç tarafı, Kur'an'dan onların bu özel durumda namaz kılabilecekleri ve oruç tutabilecekleri hakkında bir âyet bulunmamasına rağmen, bu sözde müçtehidin argümanın ne olduğu belli değildir. Kendi heva ve hevesine göre Kur'an'a bir hüküm ilave etmenin ne ile sonuçlanacağını bilmiyorsa şu âyeti hatırlatmakta fayda mülahaza ediyorum;

أَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ

 "Kendi nefsinin arzusuna ilah edineni gördün mü?"(Furkan 43.)

Kur'an, sarahaten adetli kadınlarla ilişkide bulunmayı yasaklamıştır. Bizzat Rabbimiz "eziyet" illetini zikretmiştir.(1) Hasta ve yolcuların farz olan orucu tutmamaları hususunda ruhsat vermiştir.(2)

İslâmoğlu biraz empati kursun. Bir mümin kadın bu özel durumda kendisinden akıntı olduğu halde namazı nasıl kılacak? Kan akıntısından dolayı demir eksikliği olan kadına nasıl oruç tutturacaksınız? Bu, zulüm değil mi? Hani din-bilim çelişmez diyorsunuz ya, yoksa tıp ilmini bilimden ihraç mı ettiniz?

Şu bir gerçektir ki, adetli ve lohusa olan kadının oruç tutmayacağı ve namaz kılamayacağı hususunda tüm mezhep imamları arasında ittifak vardır. Şafii mezhebine mensub İbn Hacer Heytemi şöyle demektedir:

و يحرم به اى الحيض ما حرم بالجنابة و عبور المسجد إن خافت تلويثه والصوم ولا يصح إجماعا ألخ

"Cünüplü olana haram olan şeyler, kirletme endişesi taşıyorsa kadının mescitten geçmesi, oruç tutması, haramdır. Oruç tutsa da icmaen mun'akit olmaz. Orucu icma olarak kaza etmesi gerekir. Namazın kazası vacip olmaz."(3)

Hanefi mezhebine mensub İbn Abidin ise şöyle demektedir:

يمنع الحيض صلاة و يحرمها ويمنع صوما ويحرمه و تقتضي الصوم لزوما دون الصلاة
"Hayız ve nifas namaz kılmayı meneder ve haram kılar. Ayrıca orucu da menedip haram kılar. Farz olarak namaz değil de orucu kaza eder"(4)

El-Mezahib'ül-Erbaa isimli kitabın ibaresi ise şöyledir:

يحرم على الحائض او النفساء ان تباشر الاعمال الدينية الخ

"Hayızlı ve nifaslı kadının, cünüplüye haram olan -namaz, mushafa dokunma Kur'an okuma gibi- dini amelleri yapması haramdır. Hayızlı ve nifaslı kadının cünüp olandan ziyade olan şeyden biri de oruçtur. Adetli ve lohusanın farz veya nafile orucu niyet etmesi haramdır. Şayet bu özel halinde bir kadın oruç tutarsa, orucu geçerli olamaz. Ramazanda oruç tutan kadınlar kendilerine işkence eder ve günahkâr olurlar. Bu da utandırıcı bir cehalettir."

Caferi mezhebinde de adetli ve lohusa kadının oruç tutması caiz değildir. El-Mezahibül-Hamse isimli eserde şöyle geçmektedir:


ولا يجوز الإفطار إلّا لِأحد الاسباب التالية الحيض والنفاس فلو حاضت المرئة او نُفست لا يصح منها الصوم بالإتفاق الخ

"Aşağıdaki sebeplerden dolayı oruçlu olanın iftar etmesi vacip olur: Hayız ve nifas. Hayızlı ve nifaslı kadın, oruç tutarsa ittifakla caiz olmaz.

Görüldüğü üzere İslâmoğlu tüm müslüman âlimlere bu konuda muhalefet etmektedir. Hiçbir delile sahip değildir. Fıkıh Konusunda uzman olmadığı halde, kendisini müctehid imamların seviyesinde hatta daha ileri görmektedir. Amacı meşhur olmaktan öteye geçmemektedir. Rezil olmadan, Allah'tan korkmasını ve istikamet yoluna geri dönmesini tavsiye etmekteyim. Hidayet Allah'tan'dır.

Dipnotlar

1-Bakara 222.

2-Bakara 184.

3-Tuhfetü'l-Muhtaç, Cilt: 1, s. 386

4-İbn Abidin, Cilt: 1, s.290.

 

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

EVLİYANIN KERAMETİNİN SUBUTU

EVLİYANIN KERAMETİNİN SUBUTU

Muhterem Kardeşlerim. İnsanoğlunun olağan hayatında bazen olağanüstü durumlar ortaya çıkm

MEALİSTLERİN İNKAR ETTİKLERİ 2. İDDİA: MU'CİZELERİ İNKAR ETMELERİ

MEALİSTLERİN İNKAR ETTİKLERİ 2. İDDİA: MU'CİZELERİ İNKAR ETMELERİ

Muhterem Müslümanlar! Bir Peygamberin peygamberliğini iddia etmesi durumunda kavmine mucize gös

MEALCİLERİN İNKAR ETTİKLERİ BAZI HAKİKATLAR VE BUNLARIN CEVAPLARI

MEALCİLERİN İNKAR ETTİKLERİ BAZI HAKİKATLAR VE BUNLARIN CEVAPLARI

Birinci inkar : Allah'ın gaybi bilmediği iddiaları Değerli Müslüman Kardeşlerim! Mealistler

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR

Modernist İlahiyatçı kesimin yedinci ve sekizinci şüphelerine cevapla

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR

Modernistlerin ortaya attığı şüphelere cevaplar...

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR

Modernistlerin ortaya attığı şüphelere cevaplar

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR-3

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR-3

3. ŞÜPHE: Mealcilerin, Sünneti ve Hüccet oluşunu inkar ederken ortaya attıkları bir şüphe

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR-2

MEALCİLERİN SÜNNET HAKKINDAKİ ŞÜPHELERİ VE BUNLARA VERİLEN CEVAPLAR-2

Allahu Teala yarattıklarına hitap ederek dinini tebliğde Hz. Peygamber (sas)'in yerinin ne olduğ

HZ. MUHAMMED’İ(S.A.S.) MÜDAFAA EDEN ŞAİRLERİ VE O ZAMANIN MEDYASINA CEVAPLARI

HZ. MUHAMMED’İ(S.A.S.) MÜDAFAA EDEN ŞAİRLERİ VE O ZAMANIN MEDYASINA CEVAPLARI

Hz. Peygamber döneminde İslâm'a, müslümanlara ve Peygamber Efendimize hakaret etmeleri için m

BİDATLERİN ÇOĞALDIĞINDA ALİMİN VAZİFESİ

BİDATLERİN ÇOĞALDIĞINDA ALİMİN VAZİFESİ

Resûlullah (sav) şöyle buyurmuştur: "Bidatlerin ortaya çıktığı ve sahabilerimin kötülend

BİZLER NE DİYORUZ, ONLAR NE DİYORLAR?

BİZLER NE DİYORUZ, ONLAR NE DİYORLAR?

Biz, Kur'an'ın ilk muhatabı Peygamberimiz olduğu için Onun hadisleri ve Sünneti Kur'an'ı anlam

Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır.

3, Kadir

GÜNÜN HADİSİ

"Biriniz bir oturma yerine girince selâm versin. Oturmak isterse otursun. Kalkarken yine selâm versin. Çünkü, birinci selâm ikincisinden daha üstün değildir."

Ebu Davud

TARİHTE BU HAFTA

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI