Cevaplar.Org implant

Hadis-i Şeriflerde İNANANLARIN VASIFLARI-37 "İki mümin birbirlerini Allah için sevdikleri zaman, onlar(ın araları) ancak birisinin işlediği bir günahtan dolayı (bozulur ve) ayrılırlar."( Müsned, 2/68; Münâvî, Feyzu'l-kadîr, 5/558.


Selçuk Camcı

selcukcamci@hotmail.com

2002-04-14 21:58:08

Musa Kâzım, bu hadisi anlamamıza yardımcı olacak açıklamalarda bulunur: "Eğer dostun, eskisi gibi seninle samimi değilse bil ki bu senin işlediğin bir günah yüzündendir. Hemen Allah'a teveccüh edip tevbe et ki kardeşinin o sevgisine kavuşasın." İmam Müzenî de, "Kardeşlerinden bir cefa görürsen bil ki bu işlediğin bir günahtandır, hemen Allah'a tevbe ve istiğfarda bulun, eğer sana olan sevgileri artıyorsa bil ki senin Allah'a yakınlığında bir artış vardır, bu takdirde de hemen Allah'a şükret."(1) İçtimai münasebetlerimiz adına önemli bir ölçü veriyor hadis-i şerif bize. Allah için birbirini sevme, katıksız bir sevgidir. Menfaatin bulaşık olmadığı tertemiz bir sevgi. Bu sevgi İlahi bir teminat altındadır artık. Allah'ın hoşnutluğu vardır bu sevgide. Farklı bir frekansa girilmiştir sevgide ve bu frekansı bozan parazit de ancak günahlardır. Ne mükemmel bir ölçü! İlahi boyanın fırça çektiği bir sevgi, günahla kirletilince hemen soluveriyor. Sevgiler Allah için olmalı ve günahlarımıza da bir paratoner olmalı. Sevgilerde bir pörsüme varsa bilinmeli ki, günah kemirmektedir içimizi ve içimizdeki sevgiyi. Hemen istiğfarla yönelmeli Allah'a ve tekrar istemeli o mukaddes sevgiyi. Dipnot: 1-Münâvî, Feyzu'l-kadîr, 5/558.

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

KUR’AN’IN ANLAŞILMASINDA SÜNNETİN YERİ-2

KUR’AN’IN ANLAŞILMASINDA SÜNNETİN YERİ-2

2. Açık Olmayan Ayetlerin Varlığı Kur'an-ı Kerim, bizzat kendisi, âyetlerini "muhkem" ve "m

Artık kim doğru yolu seçerse kendi lehinedir; kim de saparsa ancak kendi aleyhine sapmış olur.

Zümre, 41

GÜNÜN HADİSİ

Kim bir oruçluya iftar ettirirse, kendisine onun sevabı kadar sevap yazılır. Üstelik bu sebeple oruçlunun sevabından hiçbir eksilme olmaz.

Tirmizi, Savm 82, (807); İbnu Mace, Sıyam 45, (1746)

TARİHTE BU HAFTA

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI