Cevaplar.Org casino maxi

Hadis-i Şeriflerde İNANANLARIN VASIFLARI-14 "Yaptığı iyilik, kendisini sevindiren; kötülük de kendisini üzen kişi gerçek mümindir."(Tirmizi, Fiten, 7; Müsned, 1/18,26; 3/252,256.)


Selçuk Camcı

selcukcamci@hotmail.com

2002-03-10 22:54:32

Bu bapta, "İşlediği günahtan dolayı ürperen ve titreyen, yaptığı bir iyilik ve sevaptan dolayı da cennete girme ümidini duyan kimse gerçek mümindir."(1) hadisi de vardır. Yapılan bir iyiliğin, içte bir ferahlık vermesi, keyfiyeti meçhul bir rahatlık hissi imanın alametlerinden, tezahürlerindendir. Harama bakış, harama dokunuş, harama gidiş de insanın içinde bir burkuntu, bir yüz kızartısı veya derinlerde bir ah çektiriyor, bir pişmanlığa sebep oluyorsa, bu da o kişide imanın varlığına bir işarettir, Peygamberimiz'in beyanları içinde. Din, sevap ve günahlar demektir bir manada. Müminin işlediği her sevap, gönlüne inşirah verir, yoluna su serper, onu yapmakla hafifleşir adeta. İşlediği her günah da zift gibi çöker içine, ağırlaştırır vücudunu, çeker aşağılara doğru onu, dünyevileştirir. Bunlar yaşanarak anlaşılabilecek hâlî meselelerdendir, yoksa ilmî olarak bilinebilecek meselelerden değil. Ancak bütün bütün de ilme kapalı değildirler. Allah Rasulü "Harama bakış, şeytanın zehirli oklarından bir oktur. Kim onu Benden korktuğu için terk ederse, o haramı terk etmenin bir karşılığı olarak onu, tadını kalbinde bulacağı bir imana çeviririm."(2) buyururlar. İnsan, sevap ve günahlar karşısında bu duyguları hissetmesinin derecesine göre, imanının kuvvet ve za'fını ölçebilir. Eğer haramlar karşısında ürpermiyorsa, imanı kaybolma tehlikesiyle karşı karşıyadır artık. İlk peygamberlere atfedilen "Utanmıyorsan dilediğini yap!" sözü de bu meyanda hatırlanabilir. Bir sahabi, "Ey Allah'ın Rasulü, ben mümin (gerçekten Allah'a inanmış) olduğumu nasıl bilebilirim?" diye sorar. Allah Rasulü (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) de buyururlar: "Ümmetimden hiçbir kul yoktur ki, bir iyiliğin iyilik olduğunu ve onu yaptığında Allah'ın ona sevap vereceğini bilerek bir iyilik yapsın; bir günahın (kötülüğün) da günah olduğunu bilerek günah işlemesin, (şayet günah işlerse) günahları da ancak Allah'ın bağışlayacağını bilerek günahından dolayı Allah'tan bağışlanma dilesin de mümin olmasın, bu mümkün değil. İşte o ancak mümindir."(3) Dipnotlar: 1-Kenz, 1/160-161. 2-Hâkim, Müstedrek, 4/314. 3-Kenz, 1/160.

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

KUR’AN’IN ANLAŞILMASINDA SÜNNETİN YERİ-2

KUR’AN’IN ANLAŞILMASINDA SÜNNETİN YERİ-2

2. Açık Olmayan Ayetlerin Varlığı Kur'an-ı Kerim, bizzat kendisi, âyetlerini "muhkem" ve "m

Onlar ne hayır işlerlerse karşılıksız bırakılmayacaklardır. Allah, kendisine karşı gelmekten sakınanları bilir.

Al-i İmran, 115

GÜNÜN HADİSİ

Yeryüzünde bir kötülük işlendiği vakit, ona şahid olan bunu takbih ederse (kötü olduğunu te'yid ederse), o kötülüğü görmemiş gibi zararından kurtulur. O kötülüğe şahid olmadığı halde, işittiği zaman memnun kalan kimse, sanki şahid olmuş gibi manen zarar

Ebu Davud, Melahim 17, (4345)

TARİHTE BU HAFTA

*Abdülkadir Geylani hazretlerinin vefatı 17 Temmuz 1163 *Kıbrıs barış harekatı 20 Temmuz 1974 *Aya ilk insan ayağının basması 21 Temmuz 1969

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI