Cevaplar.Org

İLİM ÇEŞNİSİ-3

*Kıyamet günü bir kul getirilir ve ona amel defteri sağ tarafından sunulur. Amel defterinde, hac, cihad ve sadaka sevapları görür. Ve aslında onları yapmamıştır. Bunun üzerine der ki; “bu kitap benim kitabım değil ben burada yazılanları


Arif Gülhan

gulhan1071@hotmail.com

2019-01-08 09:12:24

*Kıyamet günü bir kul getirilir ve ona amel defteri sağ tarafından sunulur.
Amel defterinde, hac, cihad ve sadaka sevapları görür. Ve aslında onları yapmamıştır.
Bunun üzerine der ki; "bu kitap benim kitabım değil ben burada yazılanları yapmadım. Allahu Teâlâ buyurur; "sen uzun yıllar yaşadın ve şöyle diyordun; şayet benim malım olsa hacca gider, sadaka verirdim." Ben de senin halis niyet ile bunları istediğini bildim ve sana tüm bunları yapmış gibi sevap verdim." Cevahir'ul Luluiyye.

*Bir şirkette görevli olan kişinin, kendisine zimmet edilen, araba vesaire eşyaları iş dışında kullanması haram olup kul hakkıdır. Vehbe Zuhayli - Feteva Muasıra.

*Yol kesici Bedevi eşkıyalardan bir zatın oruç vesilesi ile hidayet buluşu.

Sofi Ebubekir Şibli hazretleri bir hadise anlattı; Şam tarafında bir kafilede idim.
Eşkıyalar önümüzü kesti ve bizi bir mağaranın önünde topladılar. Üzerimizden çıkanları efendilerine sundular daha sonra kafilemizden birisinden bir kap içerisinde tatlı çıktı. 
Bunu da ilk önce efendilerini ikram ettiler. O ise "ben oruçluyum siz yiyin" dedi. 
Ben de hayretle; "hem yol kesip hırsızlık yapıyorsun, hem de oruç mu tutuyorsun" dedim. O ise bana cevap ben şöyle dedi; "Evet ben hırsızlık yapıyorum. Fakat Allahu Teâlâ'nın beni affetmesi için bu oruç vesilesi ile Allah ile aramda tatlı bir sebep bırakıyorum."
Sustum.. Daha sonra bizi serbest bıraktılar yıllar sonra hacca gittim tavaf esnasında bir zâtı tanıyor gibiydim fakat hatırlayamadım. Bu zat yanıma yaklaşarak "bak, o oruç beni buraya getirdi" dedi, sonra anladım ki oymuş.

Bu kıssadan anlamalıyız ki; insan her ne halde olursa olsun Rabbini unutmamalı ve Allahu Teâlâ'nın kendisini affetmesi için bir sebep bırakmalıdır. Hz. Ebubekir radıyallahu anh efendimiz şöyle buyuruyor; "Tamamı yapılamıyor diye hepsi terk edilmez" Kitabu't Tevvabin.

İçki içen kişi 40 gün namaz kılamaz mı.?
Halk arasında şöyle bir anlayış var; Bir kimse içki içtikten sonra tövbe etmek istese ancak 40 gün sonra namaz kılmaya başlayabilir. Bu tamamen yanlış bir anlayıştır. Zira aşağıda iniş sebebi verilen ayeti kerimede "sarhoş iken namaza yaklaşmayın" ifadesi vardır.
Sarhoşluğun ölçüsü ise kişinin ne okuduğunu bilmesidir. Şayet bir kimse içki içtikten sonra sarhoş değilse 1 dakika sonra dahi olsa tövbe edip namaz kılabilir ve yapmalıdır. Sırf bu sebepten dolayı tövbeyi erteleyen ve daha sonra vazgeçen nice insanlar var. Esbab'ul nuzul

 

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DÄ°ÄžER YAZILAR

Kim sabreder ve affederse şüphesiz bu hareketi, yapılmaya değer işlerdendir.

Şûra, 43

GÃœNÃœN HADÄ°SÄ°

İşçinin alın teri kurumadan hakkını veriniz.

Ä°bn-i Mace

TARÄ°HTE BU HAFTA

*Fatih Camii Tekrar İbadete Açıldı(15 Nisan 2002) *Şeyhülislam İbn-i Kemal'in Vefatı(16 Nisan 2002) *Einstein'in Ölümü(18 Nisan 1955) *93 Harbi Başladı(19 Nisan 1877) *Miladi Takvime Göre Efendimiz'in(s.a.v) Doğumu(20 Nisan 571)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SÄ°TE HARÄ°TASI