Cevaplar.Org

NAMAZIN ŞAHSİ HAYATA MANEVÎ FAYDALARI

- Ruhun Ferahlığı: Namaz kılan kimse, o esnada dünyadan ve dünyevi işlerden sıyrılıp özüne dönmesiyle ruhunda büyük bir haz ve ferah hisseder.


Niyazi Beki(Prof. Dr.)

niyazibeki@gmail.com

2016-10-08 10:57:41

- Ruhun Ferahlığı:

Namaz kılan kimse, o esnada dünyadan ve dünyevi işlerden sıyrılıp özüne dönmesiyle ruhunda büyük bir haz ve ferah hisseder.

- Kalbin İnşirahı:

İnsan, yaratılışında var olan fakirlik ve acizlik damarıyla, her zaman ve her konuda çok muktedir, pek üstün ve aşkın bir varlığa sığınmak ve her ihtiyacını ondan istemek durumundadır. Namaza kılan kimse, kalbinin en derin köşelerinde hissettiği o yüce merciin şu anda kendisine kulluk ettiği rabbi olduğunu idrak ederve bu idrakten büyük bir manevi zevk alır, gönlü ferahlar. Fıtraten ebediyeti isteyen ve ebedi bir hayat için yaratılan ve ezelî ve ebedî bir zâtın aynası olan ve nihayetsiz derecede nazik ve letafetli bulunan şuurlu bir sırr-ı insanî, nurlu bir latife-i Rabbaniye; şu fani dünyanın kasavetli, ezici ve sıkıntılı, geçici ve karanlıklı ve boğucu halleri içinde çırpınmakta olduğundan, elbette teneffüs etmeye pek çok muhtaçtır ve ancak namazın penceresiyle nefes alabilir.(1)

-İlahî Huzura Kabul Edilmekten Duyulan Sevinç:

İnsan, bir padişahın huzuruna kabul edildiği zaman, ne kadar sevinç duyacağı malumdur. Padişahların padişahı, âlemlerin rabbi, kâinatın yegâne sultanı olan Cenab-ı Hakkın huzuruna varmak, huzura kabul edilmek elbette aklı başında olan bir kimse için sevinçlerin en durusu, hazların en büyüğüdür.

-Münacat Zevki:

Münacat, hususi işler için yapılan özel bir müracaattır. Namaz, kulun dergâh-ı izzetinde kulluğunun kabul edilmesi, yalvarıp yakarmasının kale alınması, günahlarının bağışlanması, tövbesinin kabul edilmesi için sonsuz rahmet ve şefkat sahibi rabbine karşı yaptığı bir münacattır, kabul görmesi için yaptığı bir müracaattır. Yegâne sığınak olarak baktığı ve mevcut bütün nimetlerin yegâne sahibi olarak gördüğü rabbine teşekkür etmek, tazimini sunmak, hal lisanıyla ve sözlü olarak acizliğini dile getirip ondan yardım dilemek adına akıl-gönül, söz-fiil işbirliğinden hâsıl olan namaz, sahibine tarifi imkânsız bir sevk-i ruhani verir.

-Fıtrî Kulluk Damarını Tatminden Haz Alma:

İnsanı yaratan yüce yaratıcı, onun yüzünü her zaman kendine çevirmek için vicdanında her zaman işleyen bir kulluk arzusunu yerleştirmiştir. Göz, göremediği zaman, kulak işitemediği zaman, dil konuşamadığı zaman mutsuz olduğu gibi, insan vicdanı da kulluk yapmadığı zaman mutsuz ve huzursuz olur. İnsanlık ailesinin varlık sahnesine çıktığı Hz. Âdem'den beri, prensip olarak bütün insanların doğru-yanlış mutlaka sütün ve aşkın bir varlığa tapmaya çalışması, onun vicdanındaki bu duygunun açık göstergesidir.

İnsan maddî hayatında; her an havaya, her vakit suya, her zaman ve her gün gıdaya, her hafta ziyaya(ışığa) muhtaçtır. Aynen bunun gibi, vicdanının sesini duyan herkes fıtratının gereği olarak her an Allah'ı anmaya, her vakit kulluk etmeye, her zaman ve her gün namaz kılmaya, her hafta Kur'an'dan bir cüz/parça okumaya muhtaçtır. İşte namaz kılarak, bütün bu vicdani görevlerini yerine getirdiği için duyduğu manevi haz tarif edilemeyecek kadar büyüktür.

Dipnotlar

1-Bk. Nursi, Sözler, 363

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

SEPETTEKİ ÇOCUK VE NAMAZ!

SEPETTEKİ ÇOCUK VE NAMAZ!

Oturmayı yeni öğrenmiş oğlumun, masanın üzerindeki bir resmine takıldı gözüm. Bu resim, f

NAMAZDA KAPILDIĞIM BİR TEFEKKÜR ANAFORU

NAMAZDA KAPILDIĞIM BİR TEFEKKÜR ANAFORU

Akşam namazını kılıyordum. Sünnetinin son rekâtında zamm-i sure olarak şu iki ayet-i celile

LÜTFEN ŞU GERÇEKLERİ UNUTMAYALIM VE UNUTTURMAYALIM!

LÜTFEN ŞU GERÇEKLERİ UNUTMAYALIM VE UNUTTURMAYALIM!

1-Şu kâinatın ve Kur’an’ın sahibi olan Allah soruyor: أَفَحَسِبْتُمْ أَنّ

“O BÜYÜK ALLAH’IN BAŞKA İŞİ YOK MU Kİ BENİM GİBİ KÜÇÜK BİR ADAMLA UĞRAŞSIN! ”

“O BÜYÜK ALLAH’IN BAŞKA İŞİ YOK MU Kİ BENİM GİBİ KÜÇÜK BİR ADAMLA UĞRAŞSIN! ”

Bir zamanlar eli kadehli, namazsız bir adamla bir yerde karşılaştık. Dedi: - O büyük Allah

CEVAHİR-ÜL LÜ’LÜİYE’DEN PARILTILAR-13

CEVAHİR-ÜL LÜ’LÜİYE’DEN PARILTILAR-13

İmam-ı Gazali(rahimehullah) der ki; “Kim babasının takvasının kendisini kurtaracağını za

CEVAHİR-ÜL LÜ’LÜİYE’DEN PARILTILAR-12

CEVAHİR-ÜL LÜ’LÜİYE’DEN PARILTILAR-12

Bazı alimler dediler ki; “Muhakkak zulüm, bereketi giderir.”

CEVAHİR-ÜL LÜ’LÜİYE’DEN PARILTILAR-11

CEVAHİR-ÜL LÜ’LÜİYE’DEN PARILTILAR-11

*Bazı âlimler dediler ki; “Hasedden daha zararlı bir şey yoktur. Onun vesilesi ile hased edene

CEVAHİR-ÜL LÜ’LÜİYE’DEN PARILTILAR-10

CEVAHİR-ÜL LÜ’LÜİYE’DEN PARILTILAR-10

Bazı zatlar demişlerdir ki; “Kim gözlerini haramlardan korursa ve nefsini şehvetlerden el çek

TAŞ ATANLARA GÜL ATMAK PEYGAMBER AHLAKLILARIN İŞİDİR

TAŞ ATANLARA GÜL ATMAK PEYGAMBER AHLAKLILARIN İŞİDİR

Öğrencileriyle birlikte deniz kıyısında yürüyen Allah dostlarından birine öğrencileri demi

MADDÎ VE MANEVÎ SAĞLIĞA KAVUŞTURAN REÇETE

MADDÎ VE MANEVÎ SAĞLIĞA KAVUŞTURAN REÇETE

Bir televizyon programında arz ettiğim reçeteyi, dinleyen ve seyreden kardeşlerimiz, yazılı ol

AHLAK OLMADAN NAMAZ, NAMAZ OLMADAN AHLAK KURTARICI OLABİLİR Mİ?

AHLAK OLMADAN NAMAZ, NAMAZ OLMADAN AHLAK KURTARICI OLABİLİR Mİ?

Namaza en çok kafa yoran yazarlardan biri de benim sanıyorum. Önce “NİÇİN NAMAZ” kitabın

Sadece zanna uyuyorlar. Zan ise hiç şüphesiz hakikat bakımından bir şey ifade etmez.

Necm,28

GÜNÜN HADİSİ

Herkesin niyet ettiği ne ise eline geçecek olan ancak odur.

Buhari

TARİHTE BU HAFTA

*Süleyman Hilmi Tunahan Hz.lerinin Vefatı(16 Eylül 1959) *Adnan Menderes'in İdamı(17 Eylül 1961) *Ertuğrul Fırkateyni Japon Sularında Battı(18 Eylül 1890) *Efendimiz (s.a.v.) Hicret Ederken KUBA'yı Teşrif Ettiler(20 Eylül 622) *Yavuz Sultan Selim Han

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI