MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-10
On Dördüncü Reşha, 210-214 Mesnevi-i Nuriye, s. 210. [Sual: Hâlik-ı arz ve semavat, Kur’ân’ı niçin inzâl etmiştir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, s. 210.
On Dördüncü Reşha, 210-214
Mesnevi-i Nuriye, s. 210.
[Sual: Hâlik-ı arz ve semavat, Kur'ân'ı niçin inzâl etmiştir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, s. 210.
[Sual: Kur'ân-ı Hakîm'in kırka yakın vech-i i'cazı nerede beyan edilmiştir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Birinci Katre, s. 210.
[Sual: "Kur'ân Nedir?" /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, İkinci Katre, s. 210.
[Sual: Kur'ân'ın vazife ve makamları nelerdir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, İkinci Katre, s. 210.
[Sual: Tekrarat-ı Kur'âniyede nasıl bir i'caz vardır? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Üçüncü Katre, s. 210.
Mesnevi-i Nuriye, s. 212.
[Sual: İnsanın, manevî ihtiyaçları nelerdir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Üçüncü Katre, Üçüncü Nokta, s. 212.
[Sual: Kur'ânın, felsefî mesail-i kevniyenin bir kısmında ihmal ile, bir kısmında ibham ile, öteki kısmında icmal ile işaret ettiği derece-i i'cazı nelerdir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Dördüncü Katre, s. 212.
Sual: Ne için Kur'ân da, hikmet ve felsefe gibi kâinattan bahsetmiyor? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Dördüncü Katre, Birinci Nükte, s. 212.
Sual: -Niçin Kur'ân'da- ulvî ve süflî ecramın mahiyetleri, şekilleri, hareketleri hakkında fennin verdiği beyanat gibi beyan lâzım iken, mübhem bırakılmıştır? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Dördüncü Katre, Birinci Nükte, s. 212.
Sual: -Kur'ân'da- Ne için şems, "sirac"la tavsif edilmiştir, Halbuki ehl-i fence, şems arza tabi değildir ki ona sirac olsun; belki arz ile seyyârat kensine tabi olan bir merkezdir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Dördüncü Katre, İkinci Nükte, s. 212.
[Sual: Kur'ân'ın takip ettiği makâsıd-ı esasiye ve anâsır-ı asliye nelerdir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Dördüncü Katre, Üçüncü Nükte, s. 212.
[Sual: Bir harf-i Kur'ânîde, Kur'ân'ın i'cazının ispatı nasıldır? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Dördüncü Katre, Beşinci Nükte, s. 212.
[Sual: Kur'ân neden başka kelâmlar ile mukayese edilmez? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Altıncı Katre, s. 212.
[Sual: Said Nursi, ediblerin "Unzur ilâ men kale" yani "kim söylemiş" demelerine mukabil i'caz-ı Kur'ânîyi nasıl gösteriyor? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, Altıncı Katre, s. 212.
Mesnevi-i Nuriye, 213
Sual: Ne için şems "sirac"la tavsif edilmiştir? Halbuki ehl-i fence, şems arza tâbi değildir ki ona sirac olsun. Belki arz ile seyyarat kendisine tâbi olan bir merkezdir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, İkinci Nükte, s. 213.
Mesnevi-i Nuriye, s.214
[Sual: Kur'ân niçin başka kelâmlar ile mukayese edilmez? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, s. 214.
[Sual: Cenâb-ı Hakk'ın "A'lem, Ekber, Erham, Ahsen" gibi esmâ ve sıfât ve ef'alinde kullanılan ism-i tafdil niçin tevhide naks değildir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, s. 214.
[Sual: Masnuat, neden sıfât-ı İlâhiye ile müvazene hakkına mâlik değildir? /Mesnevi-i Nuriye, On Dördüncü Reşha, s. 214.
Şu'le, s. 215-220.
Mesnevi-i Nuriye, s. 215.
[Sual: Bütün esma-i hüsnanın ifade ettiği manalar ile bütün sıfat-ı kemaliyeye Lâfza-i Celâl olan "Allah" bil'iltizam nasıl delâlet eder?] /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 1.İ'lem, s. 215.
[Sual: Niçin, zararlı menfaatli her şeyi tahsin ve hüsn-ü rıza ile kabul etmek lâzımdır? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 2.İ'lem, s. 215.
[Sual: Niçin, esbab-ı zâhiriye vâzedilmiştir? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 2.İ'lem, s. 215.
Mesnevi-i Nuriye, s. 216.
[Sual: Dualar kaç kısımdır? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 3.İ'lem, s. 215.
[Sual: Çekirdek, yumurta ve tohumların, Allâmu'l-Guyûb'un terbiye, tedvir ve tedvirleri altında olmaları nasıl anlaşılır? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 4.İ'lem, s. 215.
[Sual: Her bir masnuun mâna-yı harfi, mâna-yı ismi cihetleri nelerdir?] /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 5.İ'lem, s. 216.
Mesnevi-i Nuriye, s.217.
[Sual: Cenâb-ı Hakk'ın günahkârları affetmesi fazl, tazip etmesi adl olması nasıldır?] /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 6.İ'lem, s. 217.
[Sual: Şerrin azabı istilzam etmesi, Rahmet-i İlahiyeye niçin münafî değildir? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 6.İ'lem, s. 217.
[Sual: İnsan nisyandan alındığı için, nisyâna müpteladır, sözünün izahı nasıldır? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 7.İ'lem, s. 217.
[Sual: Neden, nisyânın en kötüsü nefsin unutulmasıdır?] /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 7.İ'lem, s. 217.
[Sual: Müminlerin; ibadetlerinde, dualarında birbirine dayanarak cemaatle kıldıkları namaz ve sair ibadetlerinde nasıl bir sır vardır?] /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 8.İ'lem, s. 217.
Mesnevi-i Nuriye, s. 218.
[Sual: Avrupa feylesofları neden, İslâm ve Kur'ân'ın hakâikından pek uzak mesafelerde kalmışlardır? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 9.İ'lem, s. 218.
[Sual: Neden, Avrupa feylesoflarının en büyüğü bile hakâik-i İslâmiyeye vukufu olan âmi bir adam gibi değildir? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 9.İ'lem, s. 218.
[Sual: Neden, fennî meseleleri keşfeden feylesoflar, Hakk'ın esrarını, Kur'ân nurlarını da keşfedebilir, denilemez? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 9.İ'lem, s. 218.
[Sual: Umumiyet, kemâl ve ehemmiyete; devam da ulviyet ve kıymete nasıl delil olur? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 10.İ'lem, s. 218.
[Sual: Neden, bazı ezkâr ve duaların tekrarı lâzımdır? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 11.İ'lem, s. 218.
[Sual: Kur'ân, âyetlerin sonunda neden, tafsilden sonra fezlekeler ile icmal yapıyor? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 12.İ'lem, s. 218.
Mesnevi-i Nuriye, 219.
[Sual: Velilerin himmetleri, imdatları, mânevî fiilleriyle feyiz vermeleri nedir?] /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 13.İ'lem, s. 219.
[Sual: Vukuat-ı maziye, Sâni'in bütün imkânat-ı istikbaliyeye kâdir olduğuna şehadet eden mucizeler olduğu nasıl anlaşılır? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 14.İ'lem, s. 219.
[Sual: Neden; "belki toprak, en yüksek semavattan Hâlik-ı Semavat'a daha yakın bir yoldur"? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 15.İ'lem, s. 219.
Mesnevi-i Nuriye, s. 220.
[Sual: Fâtır-ı Hakîm, kâinattan sonsuz uzak olduğu halde nasıl her şeye sonsuz yakın olur? /Mesnevi-i Nuriye, Şule, 16.İ'lem, s. 220.
Şu'le'nin Zeyli, s. 221-222.
Mesnevi-i Nuriye, s. 221.
[Sual: Kadîr-i Hakîm'in büyüğe olan teveccühü, küçüğe olan teveccühüne neden mani olmaz? / Mesnevi-i Nuriye, Şu'le'nin Zeyli, 1. İ'lem, s. 221.
[Sual: Hâlik'a olan muhabbet, neden nefse olan muhabbetten daha fazla olmalıdır? /Mesnevi-i Nuriye, Şu'le'nin Zeyli, 2. İ'lem, s. 221.
[Sual: Tesadüf şeytanları bile neye kabul ile hayran olurlar? /Mesnevi-i Nuriye, Şu'le'nin Zeyli, 3. İ'lem, s. 221.
Mesnevi-i Nuriye, s. 222.
[Sual: Tevhid ile bütün eşya, Vâhid-i Ehad'e isnat edilmezse neye mecbur olunur? /Mesnevi-i Nuriye, Şu'le'nin Zeyli, 4. İ'lem, s. 222.
[Sual: Fenaya giden insanın bekâsı için ne kâfidir? /Mesnevi-i Nuriye, Şu'le'nin Zeyli, 5. İ'lem, s. 222.
Nokta, 223-236.
Mesnevi-i Nuriye, s. 224.
[Sual: Tevhidin bürhanları nelerdir?] /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, s. 224.
[Sual: "Hakikat-ı Muhammediye", tevhide nasıl bürhandır? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Birinci Bürhan, s. 224.
[Sual: Kâinat kitabı, tevhide nasıl bürhandır? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, İkinci Bürhan, s. 224.
Mesnevi-i Nuriye, s. 225
[Sual: Sâni'-i Zülcelal'in bürhanlarının, zerrattan kat kat ziyade olması nasıldır? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, İkinci Bürhan, s. 225.
[Sual: Allah'a ulaştıran yollar mahlûkâtın nefesleri sayısıncadır, sözü neden hakikattir, mübalağa değil, belki nakıstır? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, İkinci Bürhan, s. 225.
Mesnevi-i Nuriye, s. 225.
Sual: -Sâni'-i Zülcelal'in bürhanlarını- neden aklıyla herkes göremiyor? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, İkinci Bürhan, s. 225-226.
Mesnevi-i Nuriye, s. 226.
Sual: Ezeliyet-i madde ve harekât-ı zerrattan teşekkül-ü envâ gibi umûr-u bâtılaya neden ihtimal veriliyor? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, İkinci Bürhan, s. 226.
Mesnevi-i Nuriye, s. 227.
Sual: Nedir şu tabiat, kavanin, kuva ki -bazı insanlar- onlar ile kendilerini aldatıyor? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, İkinci Bürhan, s. 227.
[Sual: Şeriat-ı İlahiye kaç çeşittir?] /Mesnevi-i Nuriye, İkinci Bürhan, s. 227-228.
Mesnevi-i Nuriye, s. 228
Sual: -Kitab-ı kebir-i kâinattaki- nazm ve nizam-ı tamme ne ile sabittir? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, İkinci Bürhan, s. 228.
[Sual: Kur'ân-ı Azîmüşşan, tevhide nasıl bürhandır? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Üçüncü Bürhan, s. 228.
Mesnevi-i Nuriye, s. 229.
[Sual: Marifet-i Sâni denilen kemalât arşına uzanan miraçların usûlü nelerdir? ] /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Üçüncü Bürhan, s. 229.
[Sual: Marifet-i Sâni denilen kemalât arşına çıkmak için vesileler nelerdir? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Üçüncü Bürhan, s. 229.
[Sual: Tevhidin bürhanlarından, Tarîk-ı Kur'ânî'nin nevileri nelerdir?] /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Üçüncü Bürhan, s. 229.
[Sual: Tevhidin bürhanlarından, Tarîk-ı Kur'ânînin inayet ve gayet delilleri nasıldır?] /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Üçüncü Bürhan, s. 229.
Mesnevi-i Nuriye, s. 230.
[Sual: Tevhidin bürhanlarından, delil-i Kur'ânî olan "Delîl-i İhtirâ" nasıl delildir?] /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Üçüncü Bürhan, s. 230.
Mesnevi-i Nuriye, s. 231.
[Sual: Vicdan-ı beşer denilen fıtrat-ı zîşuur tevhide nasıl delildir? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Dördüncü Bürhan, s. 231.
[Sual: Fıtrat yalan söylemez, sözünün izahı nedir? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Dördüncü Bürhan, s. 231.
[Sual: Bürhan-ı enfüsî olan vicdan, marifetullaha nasıl delildir? ] /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Dördüncü Bürhan, s. 231.
[Sual: Hads, ilham, arzu ve aşk-ı İlahî nedir? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Dördüncü Bürhan, s. 231.
Mesnevi-i Nuriye, s. 232.
[Sual: Sâni-i Zülcelâl, hangi bürhanların şehadetleriyle bütün evsaf-ı celâliye ve cemâliye ile muttasıftır? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Dördüncü Bürhan, s. 232.
[Sual: Sâni-i Zülcelâl niçin cemî nekâisten münezzehtir? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Dördüncü Bürhan, s. 232.
Mesnevi-i Nuriye, s. 233.
Sual: Vahdet-ül vücudu nasıl görüyorsun, sualine cevap nedir-? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Dördüncü Bürhan, s. 233.
[Sual: Maddeperver hükema ve zaîf-ül itikat ehl-i nazarın vahdetü'l-vücudu ile evliyanın vahdetü'l-vücudu arasındaki farklar nedir? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Vahdetlü'l-Vücudu Nasıl Görüyorsun?, s. 233.
[Sual: Tevhide, niçin muhakkikîn-i sofiyenin müteşabihat hükmünde olan şatahatıyla istidlâl edilmez? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Vahdetü'l-Vücudu Nasıl Görüyorsun?, s. 233.
Mesnevi-i Nuriye, s. 234.
TENVİR
[Sual: Ehl-i vahdetü'ş-şühud ve ehl-i vahdetü'l-vücudun meşrebleri nedir, sâfi meşreb hangisidir? /Mesnevi-i Nuriye, Nokta, Tenvir, s. 234.
Bu yazıya yorum yazın
Bu yazıya gelen yorumlar.
DİĞER YAZILAR
EMİRDAĞ LAHİKASI-Sualler-5
[Sual: Said Nursi, Risâle-i Nurlara tam serbestiyet verilmemesinin sebep ve hikmeti için ne diyor?
EMİRDAĞ LAHİKASI-Sualler-3
[Sual: Said Nursî, neden ve kimler için: “Risale-i Nur yalvarmaz, onlar yalvarmalı.”, diyor?]
EMİRDAĞ LAHİKASI-Sualler-2
[Sual: Çocukların Risale-i Nur'dan ders almaları ve yazmaları, onların bu zamanda bu ciddî ça
EMİRDAĞ LAHİKASI-Sualler-1
Sual: Said Nursî, hakkında evham edenlere ne diyor? / Emirdağ Lâhikası, Emirdağındaki Kardeş
KASTAMONU LAHİKASI-Sualler-7
[Sual: “Risale-i Nur bir daire değil, mütedâhil daireler gibi tabakatı var.” bu tabakaları
KASTAMONU LAHİKASI-Sualler-6
[Sual: “Âlem-i İslâm'ın, bu asrın en büyük hasâreti olan bu dehşetli İkinci Harb-i Umum
KASTAMONU LAHİKASI-Sualler-5
[Sual: Ehl-i dalâlet, ekser halkı neyle avlıyor, Risale-i Nur şakirtleri bu mânevî hastalığa
KASTAMONU LAHİKASI-Sualler-4
Sual: Neden, ‘hakaik-i îmaniye, herşeyden evvel bu zamanda: en birinci maksad olmak ve sâir şe
KASTAMONU LAHİKASI-Sualler-3
[Sual: Risalet-in-Nur; hakikat-ı İslâmiyenin içinde cereyan edip gelen esas-ı velâyet ve esas-
KASTAMONU LAHİKASI-Sualler-2
[Sual: Tahribat-ı mâneviye karşısında gittikçe Risale-i Nur'un mu'cizâne mukavemeti ve satvet
KASTAMONU LAHİKASI-Sualler-1
[Sual: “Ulemâ-ü ümmetî ke-enbiyâ-i benî İsrâil” hadîsinin asrımıza bakan vechesi nedi
- BARLA LAHİKASI-Sualler-4
- BARLA LAHİKASI-Sualler-3
- BARLA LAHİKASI-Sualler-2
- BARLA LAHİKASI-Sualler-1
- MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-10
- MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-9
- MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-8
- MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-7
- MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-6
- MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-5
- MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-4
- MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-3
- MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-2
- MESNEVÎ-İ NURİYE ve Sualler-1
- İŞÂRÂTÜ’L İ’CÂZ ve Sualler-6
- İŞÂRÂTÜ’L İ’CÂZ ve Sualler-5
- İŞÂRÂTÜ’L İ’CÂZ ve Sualler-4
- İŞÂRÂTÜ’L İ’CÂZ ve Sualler-3
- İŞÂRÂTÜ’L İ’CÂZ ve Sualler-2
- İŞÂRÂTÜ’L İ’CÂZ ve Sualler-1
- ŞUALAR ve Sualler-8
- ŞUALAR ve Sualler-7
- ŞUALAR ve Sualler-6
- ŞUALAR ve Sualler-5
- ŞUALAR ve Sualler-4
- ŞUALAR ve Sualler-3
- ŞUALAR ve Sualler-2
- ŞUALAR ve Sualler-1
- LEM'ALAR ve Sualler-7
Doğrusu Allah katında din, İslâm'dır; o kitap verilenlerin anlaşmazlıkları ise sırf kendilerine ilim geldikten sonra aralarındaki taşkınlık ve ihtirastan dolayıdır. Her kim Allah'ın âyetlerini inkâr ederse iyi bilsin ki, Allah hesabı çabuk görendir
Âl-i İmran:20
GÜNÜN HADİSİ
"Kelimetan hafifetan alellisan. Sakiyleten filmizan. Habiybetan ilerrahman: Subhanellahi ve bi hamdihi, subhanellahi'l-azim."
"İki kelime vardır ki, dile hafif, mizanda ağırdırlar: Sübhanellahi ve bi hamdihi, sübhanellahi'l-azim." (Buhari, Deavat: 11/175)
SON YORUMLAR
- Fıtrat, namaz, tevafuk, sırlar ve tüm bunların sahibi zişanı İlahi kusur...
- Selamünaleyküm İnternette mütalaalı risale i nur dersleri diye arama yapt...
- bu kıymetli yazıdan dolayı ahmed izz kardeşimize teşekkür ederiz çok mani...
- selamün aleyküm Ahmed kardeşimizi tebrik ediyor ve bu faideli tercümelerin...
- Yanında okuyan diğer öğrencileri; Molla Muhammed Kasori Molla Muhammed Era...
- Benim merhum babam Molla İbrahim Azizi de onun yanında icazeti tamamlamıştı...
- Teşekkürler. Sanırım Envar neşriyat idi.Tam hatırlayamıyorum.....
- Çok güzel bir çalışma Rabbım ilminizi arttırsın bu çalışmalarınızı...
- Merhaba, Ben Foliant yayınlarından uğur. Sizinle iletişim kurmak istiyoruz ...
- Selamünaleyküm bu değerli yazınızdan dolayı Ahmets kardeşimizi tebrik edi...
TARİHTE BU HAFTA
*18 Mart-1915-Çanakkale zaferi *20 Mart 1514-Çaldıran zaferi *21 Mart 1973-Aşık Veysel'in ölümü *22 Mart 1683-Merzifon'lu Kara Mustafa paşanın idamı *23 Mart 1960-Bediüzzaman'ın vefatı
ANKET
Sitemizle nasıl tanıştınız?
Yükleniyor...