Cevaplar.Org implant

HİÇ BU MERHAMET DİNİ ADINA TERÖR CİNAYETİ İŞLENİR Mİ?-2

Ayette terör düşmanını gebertecek üç büyük silaha dikkat çekiliyor: 1-İlim. Kitabı okumak insanı ilme götürür. İlim, insanı Her Şeyi Bilen’e götürür, Her Şeyi Bilene giden teröre tenezzül etmez.


Vehbi Karakaş

vkarakas@sakarya.edu.tr

2016-07-08 15:57:56

Ayette terör düşmanını gebertecek üç büyük silaha dikkat çekiliyor:

 1-İlim. Kitabı okumak insanı ilme götürür. İlim, insanı Her Şeyi Bilen'e götürür, Her Şeyi Bilene giden teröre tenezzül etmez.

2-Namaz. Namaz, insanı fahşa ve münkerden alıkor, uzak tutar. Terörden de. Çünkü terör de fahşa ve münkerin içindedir.

3-Zikr. Zikir, Allah'ı unutmamaktır. Terör, Allah'ı unutmuşların işidir. Allah'ı hep anan, hep Onunla olan teröre yol bulamaz.

6-İslâm, kemaldir, nimettir,(16) rahmettir,(17)ilimdir, hikmettir, güzel öğüttür,(18) yumuşak sözdür, (19) selamdır,(20) barıştır,(21) kardeşliktir,(22) aftır, istiğfardır,(23) sabırdır,(24) öfkeyi yutmaktır,(25) ihsandır,(26) cömertliktir, infaktır,(27) iyilikte ve takvada yardımlaşmadır,(28) isardır,(29) diğergamlıktır, ihlâstır,(30) iyiliği emretme, kötülükten sakındırmadır,(31) eliyle diliyle kimseyi incitmemektir, haktır, hukuktur ve adalettir.(32)Nefsin heva ve hevesini değil, Allah'ın rızasını ve arzusunu tercih etmektir.

 7-Şiddeti tamamen yasaklayan hadis:

 Bir hadis vardır ki, o da Müslüman'a tamamen şiddeti yasaklamakta ve haram kılmaktadır. O da şudur:

الْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ الْمُسْلِمُونَ مِنْ لِسَانِهِ وَيَدِهِ

"Müslüman, eliyle, diliyle başkasına eziyet etmeyen, şiddet uygulamayan insandır."(33)

 Şimdi soralım:

 -Böyle bir din terörist mi yetiştirir, yoksa şefkat kahramanı mı?

-Elbette şefkat kahramanı. Hatta teröristi bile şefkat kahramanına dönüştürür.

 Misal: Bir kaç adam öldürüp hapishaneye düşen bir insan, hapishanede bulunan bir mürşidin irşadıyla dinini öğrenme fırsatını bulup namaza başlamış. Günlerden bir gün, bu birkaç adam öldüren mahkûm canını inciten tahtakurularını yakalamış, hapishanedeki din âlimine götürüp sormuş:

-Efendim, bunları öldürsem günaha girer miyim?

 İşte din insanı bu hale getiriyor. Bu adama biz, küçük yaşlarda bu dini öğretseydik, hakiki namaz nedir, onu belletseydik; belki ne o katil olup hapishaneye düşecekti ve ne de onun vurduğu insanlar vakitsiz mezara girecekti.

 Şiddet, Müslüman'ın işi değil, cahiliye toplumunun ve cahiliye devri adamlarının işidir.

 Yukarda terörün bir adı da şiddettir, dedik. Şiddet, İslâm öncesi cahiliye toplumunun işi idi. Âkif'in:"Bir insan dişsiz mi, onu kardeşleri yerdi" mısraı, o devrin şiddet ve vahşetini anlatmaktadır.

 İslâm'dan önce şiddet vardı, zorbalık vardı. İslam geldi şiddeti kaldırdı.

Kız çocuklarına ve kadına yönelik şiddeti kaldırdı. Ana-babaya, eşe-arkadaşa, kadına-kıza, kardeşe-komşuya, havaya-toprağa, ağaca-kuşa, bitkiye-hayvana, denize-ormana kısaca çevreye şiddeti kaldırdı.

 İslâm, zâten şiddeti, başıboşluğu ve adaletsizliği kaldırmak için gönderilmişti. Biz bu söylediklerimizi iki madde de özetleyebiliriz. Bu iki madde aynı zamanda İslam'ın özetidir. Daha doğrusu İslâm insanlıktan iki şey istemiştir:

 1-Allah'ın emirlerine hürmet,

2-Allah'ın yarattıklarına şefkat.

 Ana-babaya şefkat, eşe-arkadaşa şefkat, kadına-kıza şefkat, kardeşe-komşuya şefkat, havaya-toprağa şefkat, ağaca-kuşa şefkat, bitkiye-hayvana şefkat, denize-ormana şefkat, kısaca çevreye şefkat. İşte İslâm budur.

Hayvanlara eziyeti yasakladı.(34) Kesmek üzere bir koyunu bağlayıp, koyunun gözü önünde bıçağını bileyen şahsa Hz. Peygamber:"Onu defalarca öldürmek mi istiyorsun?"(35) diyerek çıkıştı. Kediyi hapsedip, aç ve susuz bırakarak ölmesine sebep olan bir kadının bu sebepten cehenneme girdiğini(36); susuz bir köpeğe su verenin bu amelinden dolayı cennete gittiğini,(37) söyledi. Yeni doğum yapmış yavrularını emzirmekle meşgul bir köpek ve yavruları rahatsız olmasın diye onların başına nöbetçi dikti, ordusunun yolunu değiştirdi. İşte İslâm budur.

HAKİKİ MÜSLÜMAN

Yukarda anlatılan şefkat ve nezaket, hakiki Müslüman'ın şefkat ve nezaketidir. Hakiki Müslüman,"Yaratılanı YARADAN'dan ötürü severiz." sözünü laf olsun diye söylemez. Gerçekten Yunus olur, Yunus gibi söyler, Yunus gibi sever. Hatta sevmediği, zarar gördüğü Müslümanları da affeder, affıyla onları yeniden kazanmaya çalışır.

Hakiki Müslüman:

"Kazanda su kaynasa sanki ben pişiyorum,

 Bir kuş bir kuş öldürse ben can çekişiyorum" der.

İşte hakiki Müslüman'ın hali ve karakteri budur. Nerde şimdi bunlar? Bu kadar şefkatli Müslümanlar nerde?

Bunlar ya yok oldu veya çok azaldı ki Âkif:

"Kaç hakiki Müslüman gördümse, hep makberdedir; 
Müslümanlık, bilmem amma, galiba göklerdedir"
dedi.

SÖZÜN ÖZÜ

Vahşetten, türlü türlü sahtekârlıklardan ve terörlerden kurtulmanın çaresi, hakiki Müslümanlığa dönmektir. Çocuklarımızın kafasına ve kalbine Allah sevdasını ve korkusunu işlemektir. Eğitimi, İslâm terbiyesiyle ve Peygamber ahlakıyla eğitmek ve yoğurmaktır.

Not: Son terör olayında ve diğer terör olaylarında dünyadan ahirete irtihal edenlere Cenab-ı Haktan rahmet ve şehadet, yakınlarına ve milletimize de sabr-ı cemil niyaz ediyorum.

Dipnotlar

(16) Bkz. Mâide, 5/3

(17) Bkz. Neml, 27/77; Rum, 30/21; Zümer, 39/35; Ğâfir, 40/7

(18) Bkz. Nahl, 16/ 125

(19) Bkz. Tâhâ, 20/44

(20) Bkz. Nisa, 4/94

(21) Bkz. Nisa, 4/128

(22) Bkz. Hucurat, 49/10

(23) Bkz. Al-i İmran, 3/159

(24) Bkz. Zümer, 39/10; Bakara, 2/153

(25) Bkz. Al-i İmran, 3/124

(26) Bkz. Bakara, 2/127; Nahl, 19/90

(27) Bkz. Bakara, 2/3, 215, 219, 261262,265, 274; Âl-i İmran, 3/117, 134

(28) Bkz. Mâide, 5/2

(29) Bkz. Haşr, 59/9

(30) Bkz. Zümer, 39/3

(31) Bkz. Bakara, 2/44; A'raf, 7/157; Âl-i İmran, 3/104, 110, 114

(32) Bkz. Nisa, 4/58; Mâide, 5/7

(33) Buhârî, Îmân 4, 5, Rikak 26; Müslim, Îmân 64, 65. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Cihâd 2; Tirimizî, Kıyâmet 52, Îmân 12; Nesâî, Îmân 8, 9, 11

(34) Heysemi, Mecmaü'z–'Zevaid, 9/9

(35) Hakim, Müstedrek, 4/231

(36) Buhâri, Bed'ü'l–Halk 17; Müslim, Birr 151

(37) (Buhari, Enbiya 54, Müslim, Selam 151)

 

 

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

“HOCAM SİZ HANGİ TARİKATTAN VEYA HANGİ CEMAATTENSİNİZ?”

“HOCAM SİZ HANGİ TARİKATTAN VEYA HANGİ CEMAATTENSİNİZ?”

Konferanslarımın birinin ardından bazıları yanıma geldi, memnuniyetlerini dile getirip tebrikl

GÜNÜMÜZDE ÜÇ TÜRLÜ MÜSLÜMAN TİPİ GÖRÜNÜYOR

GÜNÜMÜZDE ÜÇ TÜRLÜ MÜSLÜMAN TİPİ GÖRÜNÜYOR

1-Çözümü şiddette ve kaba kuvvette gören, önüne gelene kâfir damgasını vuran, kâfir damg

ŞABAN AYI VE BERAT GECESİNDE AFFEDİLMEYECEK OLANLAR

ŞABAN AYI VE BERAT GECESİNDE AFFEDİLMEYECEK OLANLAR

"Şühûr-i selâse" denilen "üç aylar"ın ikincisi de Şaban ayıdır. Bilindiği gibi, üç ayla

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-7

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-7

2.İman ve nifak birbirine zıddır? a-“Hidayet ve dalalet birbirine zıt kavramlardır. (Çünk

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-6

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-6

4- KURUMSALLAŞMIŞ NİFAK VE MÜNAFIKLARLA İLGİLİ DAHA GENEL TESBİTLER: 1-NiFAK VE ZINDIKA:

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-5

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-5

b)Nifakın sosyal hayata bakan cihetleri: Kur’an münafıkların şahıslarını değil sıfatlar

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-3

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-3

3. Haramdan kaçınma İslâm’ın öngördüğü yasakların her birisi, hem fert ve toplum huzur

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-2

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-2

2. Merhamet: Karşılıklı hoşgörü, sevgi ve acıma duygusu Sosyal barışın önemli bir fakt

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-4

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-4

6. Münafık ahdi bozar. Sözünde durmaz: Tevbe suresinde:

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-3

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-3

3. MÜNAFIKLARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ: Nifak ehlinin temel özelliklerinin ferdi hayata bakan yans

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-1

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-1

İslâm’da sosyal barış ve güven, Allah’ın büyük bir lütfu olarak ilan edilir. Aşağıd

De ki: "Herkes kendi yapısına uygun işler görür. Rabbiniz, en doğru yolda olanı daha iyi bilir."

İsra, 84

GÜNÜN HADİSİ

"Cebrail bana komşuya iyilik etmeyi tavsiye edip durdu. Neredeyse komşuyu komşuya mirasçı kılacak sandım."

Buharî, Edeb 28; Müslim, Birr 140-141. Ayrıca bk. Tirmizî, Birr 28; İbni Mace, Edeb 4

TARİHTE BU HAFTA

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI