Cevaplar.Org

HİÇ BU MERHAMET DİNİ ADINA TERÖR CİNAYETİ İŞLENİR Mİ?-1

İlk terör eylemi, Adem babanın oğlu Kabil’le başlamıştır. Zalim Kabil, kardeşi olan masum Habil’i hunharca öldürmüştür. İlk terör eylemini o başlattığı ve adam öldürme çığırını ilk o açtığı için(1), o yolda giden, kan döken her insanın günahından bir pay Kabil’in defterine yazılacaktır


Vehbi Karakaş

vkarakas@sakarya.edu.tr

2016-07-02 14:19:19

İlk terör eylemi, Adem babanın oğlu Kabil'le başlamıştır. Zalim Kabil, kardeşi olan masum Habil'i hunharca öldürmüştür. İlk terör eylemini o başlattığı ve adam öldürme çığırını ilk o açtığı için(1), o yolda giden, kan döken her insanın günahından bir pay Kabil'in defterine yazılacaktır.(2)

Yüce kitabımız Kur'an'da masum bir insanı haksız yere öldürmek, bütün insanlığı öldürmek,(3) hatta bütün bir kâinatı yıkmak kadar büyük bir günah sayılmıştır. Çünkü bir insan, bir kâinat demektir.

Üstad-ı Muhterem'in ifadesiyle "İnsan kâinatın bir misal-i musağğarıdır." Yani küçültülmüş şeklidir. Bu söz, Hz. Ali'nin şu sözünden ilhamını almıştır:

"Sen kendini küçük bir cirim sanıyorsun. Hâlbuki büyük âlem olan kâinat sende saklanmıştır."

Koca incir ağacını, minnacık çekirdeğinde saklayan Allah'a, hiç kâinatı insanda toplamak ağır gelir mi? İnsanı açmış, kâinat haline getirmiş; kâinatı toplamış, insan yapmıştır.

Bir insan, bir kâinattır. Kâinat onun için yaratılmış ve ayarlanmıştır. O, Allah katında bu kadar önemlidir. İnsan bir kudret mucizesi, bir sanat harikası ve bir hilkat acubesidir. İnsan yaratılış ağacının en câmi bir meyvesidir.

لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ 

"Andolsun, Biz insanı en güzel şekilde yarattık."(4)

 وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ

"Andolsun, Biz âdemoğlunu en saygıdeğer bir varlık yaptık."(5) âyetlerini Yüce Yaratıcı onun için söylemiştir. 

Bu keyfiyetinden dolayıdır ki, Hadis-i şerifte: ("İnsan binasının mimarı Allah'tır); insan Allah yapısıdır, kim o binayı haksız yere yıkarsa (dünyada ve ahirette) hep lanetle anılacaktır."(6) buyrulmuştur.

Bir mü'mini kasden öldürmek ise;

وَمَن يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُّتَعَمِّداً فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِداً فِيهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِيماً

"Kim bir mü'mini kasten öldürürse onun cezası, içinde ebedi kalmak üzere gireceği cehennemdir. Allah ona gazab etmiş, onu lanetlemiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır."(7)

Ümmetin allamesi İbn–i Abbas ve bazı âlimler bu ayeti kasten bir mü'mini öldüren kimsenin tövbesinin kabul olunmayacağı ve ebedi cehennemlik olduğu şeklinde tefsir etmişlerdir.(8) Ayrıca masum bir insanı öldürmek Allah'a şirk koşmakla birlikte zikredilmiştir.(9)

İslâm'da terörün olmadığına dair deliller

 İslâm'da terörün olmadığına dair deliller hesaba gelmez. Biz onlardan sadece birkaç tane arz edeceğiz:

 1-İslâm dünyaya ilan etmiştir:

لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ ٌ

"Dinde terör (zorlama ve zorbalık) yoktur."(10) Ne birey terörü, ne gurup terörü, ne de devlet terörü, hiç biri yoktur.

نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَا أَنتَ عَلَيْهِم بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَن يَخَافُ وَعِيدِ

2-"Biz onların dediklerini çok iyi biliyoruz. Sen onların üzerinde bir zorba değilsin. Tehdidimden korkanlara Kur'an'la öğüt ver."(11)

لَّسْتَ عَلَيْهِم بِمُصَيْطِرٍ

3-"Sen, onların üzerinde bir zorba değilsin."(12)

4-Terörle İslam bağdaşmaz. Karanlıkla ışığın bağdaşmadığı gibi. Işık varsa, karanlık yoktur, karanlık varsa ışık yoktur. İslam varsa, terör yoktur, terör varsa İslâm yoktur.

-Neden İslâm terörle bağdaşmaz?

-Çünkü İslâm, Allah'ın kanunudur. İslam'ı gönderen Allah, Kendisini "Erhamürrahimîn",(13) yani"Merhametlilerin En Merhametlisi", olarak

ilan etmiş, İslâm'ı uygulayan Peygamberini de

"Rahmetenlilâlemîn"(14) yani "Âlemlere Rahmet"bir peygamber olarak göndermiştir. Böylesine mübarek kaynaklardan gelen bir dinden hiç terör çıkar mı? Çıkmaz. Böyle bir dine mensup bir Müslüman hiç terörist olur mu? Olmaz.

 5- Yüce Allah, nafileleriyle beraber kılınırsa günde beş vakit namazda 40 defa Besmele'yi ve Fatiha'yı okutturuyor sevgili kullarına.

-Neden?

-Tâ ki Müslüman anarşist ve terörist olmasın. Çünkü Besmele ve Fatiha'da Allah'ın Rahman ve Rahîm isimleri vardır. Mükâfat ve ceza yurdunun ihtarı vardır.

Fatiha'yı ve Besmele'yi okuyan, âlemlerin Rabbi olan Allah'ın Rahman ve Rahim isimlerini görecek, o iki isim ona iki meme gibi şefkat ve merhamet sütünü sunacaktır.

"Malik-i yevmiddin" ifadesi ona hesap gününü hatırlatacak, yüreğini hoplatacaktır.

"İyyake nabüdü ve iyyake nestaîn"ifadeleriyle bütün varlıkların ibadette olduğunu görecek, onların safına katılacak, onlarla beraber hayırda kalmak ve şerre alet olmamak için Allah'tan yardım isteyecektir.

Fatihadaki "ihdinassıratelmüstekîm", ifadesiyle Allah'ın razı olduğu yolda kalmak, yolsuzluğa ve hırsızlığa bulaşmamak için Allah'tan yardım isteyecek, bu ifade aynı zamanda ona kıldan ince, kılıçtan keskin olan sırat köprüsünü hatırlatacak, sırat köprüsünden düşmemek için, İslâm yolundan düşmemeye ve dürüstlükten ayrılmamaya dikkat edecektir.

"En'amte aleyhim" ifadesiyle Allah'ın nimet verdiği, eliyle-diliyle kimseyi incitmemiş yumuşak kullardan biri olmayı Allah'tan isteyecek,

Ğayrilmağdûbi aleyhim veleddallin" ifadelerinden azıp-sapan, lanete ve azaba müstehak hale gelen kullardan olmamak için Allah'ın dergâhına sığınacaktır.

Günde kırk defa Besmele ve Fatiha'dan bu dersi ve ihtarı alan insan cana kıymak, boğaz kesmek, ırza tecavüz etmek, diri diri insan yakmak, canlı bomba olup kendiyle beraber bir çok masum insanı havaya uçurmak gibi rezilliklere tenezzül etmez. Bunları yapabilmesi için Müslümanlıktan çıkmış olması lazım.

Allah, hâşâ yalan söylemez. Sözünde yalan olmayan Allah, bakın, namazın terör ve ahlaksızlık zehrine karşı nasıl bir panzehir olduğunu ortaya koyuyor:

اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ

"Kitaptan sana vahyolunanı oku ve namazı ayağa kaldır, dosdoğru kıl. Şüphesiz namaz, şehvete dayalı günahlardan, aklın ve dinin çirkin gördüğü her şeyden, her ahlaksızlıktan ve haksızlıktan, anarşi ve terörden insanı uzak tutar."(15)

 -devam edecek-

Dipnotlar

(1) İlgili hadis şöyle:"Bir kimse İslâm'da güzel bir çığır açar da, kendisinden sonra onunla amel edilirse, o kimseye bu çığırla amel edenlerin ecri kadar sevab yazılır. Amel edenlerin ecirlerinden de bir şey eksilmez. Ve her kim islâm'da kötü bir çığır açar da kendinden sonra onunla amel olunursa, o kimsenin aley­hine- bu çığırla amel edenlerin günahı kadar- günah yazılır. Amel edenlerin günahlarından da birşey eksilmez" (Müslim, İlim, 15).

(2) Buhâarî, Cenâiz 33; Müslim, Kasâme 27 (3104)

(3) Bir insanı hayata kavuşturmayı da bütün insanlığı hayata kavuşturmak kadar büyük bir sevap saymıştır. (bkz. Mâide, 5/32)

(4) Tin, 95/5

(5) İsrâ, 17/70

(6)

(7) Nisa, 4 / 93

(8) Taberi, Camiu'l-Beyan, 4 / 295; İbn-i Kesîr, Tefsirü'l-Kur'ani'l- Azim, 2 /332

(9) Furkan, 25/68; Enam, 6/151

(10) Bakara, 2/256

(11) Kâf, 50/45

(12) Ğâşiye, 88/22

(13) Enbiya, 21/83

(14) Enbiya, 21/107

(15) Ankebût, 29/45

 

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

ŞABAN AYI VE BERAT GECESİNDE AFFEDİLMEYECEK OLANLAR

ŞABAN AYI VE BERAT GECESİNDE AFFEDİLMEYECEK OLANLAR

"Şühûr-i selâse" denilen "üç aylar"ın ikincisi de Şaban ayıdır. Bilindiği gibi, üç ayla

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-7

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-7

2.İman ve nifak birbirine zıddır? a-“Hidayet ve dalalet birbirine zıt kavramlardır. (Çünk

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-6

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-6

4- KURUMSALLAŞMIŞ NİFAK VE MÜNAFIKLARLA İLGİLİ DAHA GENEL TESBİTLER: 1-NiFAK VE ZINDIKA:

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-5

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-5

b)Nifakın sosyal hayata bakan cihetleri: Kur’an münafıkların şahıslarını değil sıfatlar

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-3

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-3

3. Haramdan kaçınma İslâm’ın öngördüğü yasakların her birisi, hem fert ve toplum huzur

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-2

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-2

2. Merhamet: Karşılıklı hoşgörü, sevgi ve acıma duygusu Sosyal barışın önemli bir fakt

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-4

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-4

6. Münafık ahdi bozar. Sözünde durmaz: Tevbe suresinde:

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-3

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-3

3. MÜNAFIKLARIN TEMEL ÖZELLİKLERİ: Nifak ehlinin temel özelliklerinin ferdi hayata bakan yans

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-1

SOSYAL BARIŞIN TEMİNİ VE GÜVENLİĞİN TESİSİ-1

İslâm’da sosyal barış ve güven, Allah’ın büyük bir lütfu olarak ilan edilir. Aşağıd

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-2

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-2

2-İMAN VE NİFAK MUVAZENESİNDE NİFAKIN TEŞEKKÜLÜ VE KISIMLARI: “Kuran ve hadislerde kalbin

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-1

ASYA MÜNAFIKLARI ve AVRUPA ZALİM KÂFİRLERİ-1

BİRİNCİ BÖLÜM: 1: NİFAKIN GENEL TARİFİ VE BAĞLANTI NOKTALARI: a) Nifak: “Küfrünü gi

"Ey İman edenler! Oruç sizden öncekilere farz kılındığı gibi, sizlere de farz kılındı. Ta ki, korunasınız"

Bakara, 183

GÜNÜN HADİSİ

Kur'an'ın Faziletine Dair

"Bir grup, Kitabullah'ı okuyup ondan ders almak üzere Allah'ın evlerinden birinde bir araya gelecek olsalar, mutlaka üzerlerine sekinet iner ve onları Allah'ın rahmeti bürür. Melekler de kanatlarıyla sararlar. Allah, onları, yanında bulunan yüce cemaatte

TARİHTE BU HAFTA

*İmam Ahmed b. Hanbel'in Vefatı(31 Temmuz 855) *Osman Bey Vefat Etti.(1 Ağustos 1326) *Irak'ın Kuveyt'i İşgali(2 Ağustos 1990) *Almanya, Fransa'ya Savaş İlan Etti.(3 Ağustos 1914) *İngiltere, Almanya'ya Savaş İlan Etti.(4 Ağustos 1914)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI