Cevaplar.Org

Mehdi hakkında bilgi verir misiniz? Bir şahıs mıdır yoksa bir şahs-ı manevi midir?


2003-03-01 14:26:46

Mihdi(Mehdi) esas hidayet kökünden gelen bir kelimedir. İnsanların hidayetine vesile olan insan demektir. Umumi manasıyla pek çok mürşidlere mehdi denebilir, Mesela Mehdilerin başında Rasulu Ekrem(A.S.V.) gelir. Sahabe-i Kiramın hepsini mehdi görebiliriz. Umumi manada bütün mürşidler, müceddidler mihdidir. Hususi manada ahirzamanda Rasulu Ekremin matmahı nazarı olan bir İnsan Mihdi. Hadislerde mihdiye dair çok rivayetler var. Ahirzamanda din aslını kaybedince, düşüncede, kanaatta değişmeye uğrayınca, haşa din zatında deforme olmaz. İnsanların duygu ve düşüncesinde taravetini şababetini kaybedince insanların duygu ve düşüncelerinde bunu yeniden canlandırmak için gelecek kimselere, kimseye veya büyük zata Mihdi diyoruz. İntizar edilen zat ta budur. Mihdi deccalın karşısında bir zattır. Fitne fesadın, fısk u fücurun körükleyicisi bir şahs-ı manevinin, bir sistemin, dejenerasyon bir cemaatın karşısında bir zattır Mihdi.Deccalın kizbi deformasyonu, dejenerasyonu temsil etmesine mukabil bu sulhu, salahı gavurca tabiriyle yine aslına irca etmeyi -reform denmez esasen- tecdidi temsil etmektedir. Hüviyeti asliyesine duygu ve düşünceleri irca etme işini temsil etmektedir. Ama acaba bir şahıs mıdır, bir şahs-ı manevi midir, münakaşası yapılabilir. Rasulu Ekrem(A.SM ) haddizatında bir şahıştır. Ama ümmeti Muhammedi temsil eden bir zattır. Mihdi esasen deccaliyet rejimine karşı bir hareketi temsil eden zattır.Bu bir beyin gibidir. Fakat aynı zamanda ümmeti Muhammed bu beynin vücududur.Binaenaleyh biz meseleyi alırken bu meseleyi şahsi manevi olarak ele alırız.Yenilerin diliyle tüzel kişilik olarak ele alırız. Özel kişilik değil. Bununla beraber şahsen de mihdi zuhur eder bu işi temsil edebilir. Hadisler açısından bu mesele tenkid edilir. Derler ki Buhari,Müslim’de mihdi Muhammed diye gelecek bir zattan bahsedilmemektedir. Ama Buhari Müslimin dışında bütün Kütübü Ehadisiyede, mağazi kitaplarında yüz tane hadiste ismen bahsedilmektedir.Buhlar farklı farklı rivayetlerdir. Mesela bazısında mihdi şeklinde bazısında Muhammed şeklinde, bazısında ismi benim ismimin muhtevası, tazammun ettiği isim şeklinde ifade edilmektedir. Hz.Fatıma’nın sülalesindendir buyurmakta. Seyyid olduğu ifade edilmektedir.Buhari’de Müslimdeyse isimsiz bu kahramandan bahsedilmektedir. Cihan zulümle cevirle dolduktan sonra yeniden adli ile dolduracak bir adam gelecek şeklinde bahsedilmektedir.Deccala karşı mücadele edecek bir adam şeklinde bahsedilmektedir.Hz.Mesihle karşılaşacak bir adam şeklinde Buhari’de anlatılmaktadır.Fakat İsimsiz bir insan olarak anlatılmaktadır.Buhari ve Müslim bu zata isim vermiyor diye sair kitaplarda verilen vakalarla bunların anlattığı vakalar aynı olduktan sonra biz onlarda anlatılan aynı isim, işte Buhari Müslim’de kast edilen zattır diyoruz.Binaenaleyh Hz.Mihdi hakkında ister şahıs olsun ister şahsı manevi olsun varid olan hadisler mütevatir derecededir. Aşağı yukarı yirmi küsur sahabi bunu anlatmaktadır. Belki ahkama dair çok meseleler bu kadar sahabi tarafından nakledilmemektedir.Yirmi küsur sahabinin bunu naklettiğini ve buna ait vakaların nev’en mütevatir olduğunu Kettani mütevatir hadisleri topladığı bir hadis kitabında mütevatir hadisler hakkında fikir verdiği bir kitapta ifade etmektedir.Ayrıca biz arz ettiğim kitabları mesela bütün Buhari Müslimin dışındaki sünen kitablarını, Hakim’in Müstedrekini Beyhaki’nin Sünen-i Kübrasını karıştırdığımız zaman Muhammediyle mehdisiyle ahir zamanda zuhur edecek zatla yüz yüze geliveririz. Karşı karsıya geliveririz. Mihdi Rasul-u Ekrem(A.S.M)'in zillinde hareket eden bir zattır.Buraya dikkatinizi rica edeceğim. Hz.Muhammed manasını temsil etmektedir (S.A.V.) Ve ortaya bir tohum atan, fikir atan, bulunan veya gaybubet eden mihdi kimse şahsı manevi olarak Türkiye’de görünüşü başka olur, Mısır’da görünüşü başka olur, Hindistan’da görünüşü başka olur. Çünkü bir şahsı manevidir bu. Ama bu şahsı manevinin her yerde temsilcisi de başka olur.Bu nerede olursa olsun Rasulu Ekrem(A.S.V.)ın zillinde seyrini ikmal eder.Yani mihdi Muhammedidir(S.A.V.) Rasulu Ekremin manevi şahsiyetine mensuptur. Yani makamı cem'in tezahürü ve tecellisidir. Yani ibtida ve intihayı cem eden din-i İslam'ın tercümanıdır.

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DÄ°ÄžER YAZILAR

Hak (ancak) Rabbindendir. Artık, sakın şüpheye düşenlerden olma.

Bakara, 147

GÃœNÃœN HADÄ°SÄ°

"Allah katında, duadan daha kıymetli bir ibadet yoktur."

Tirmizî

TARÄ°HTE BU HAFTA

*Şair Muhammed İkbal'in vefatı(21 Nisan 1938) *TBMM'nin açılışı ve çocuk bayramı(23 Nisan 1920) *Osmanlı-Rus Harbi(24 Nisan 1877) *Hudeybiye Gazvesi(26 Nisan 628) *II.Abdülhamid'in tahttan indirilmesi(27 Nisan 1909)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SÄ°TE HARÄ°TASI