Cevaplar.Org

İNSAN BAŞIBOŞ BIRAKILMAMIŞTIR

Onuncu Söz’ün, Altıncı Hakikat’inin Altıncı Esas’ında: “Hem anlarsın ki insan, ipi boğazına sarılı istediği yerde otlamak için başıboş bırakılmamıştır. Belki bütün amellerinin sûretleri alınıp yazılır ve bütün fiillerinin neticeleri muhasebe için zapt edilir.” denilmektedir.


İbrahim Köse

ibrahimkose60@gmail.com

2013-12-08 12:30:34

Onuncu Söz'ün, Altıncı Hakikat'inin Altıncı Esas'ında: "Hem anlarsın ki insan, ipi boğazına sarılı istediği yerde otlamak için başıboş bırakılmamıştır. Belki bütün amellerinin sûretleri alınıp yazılır ve bütün fiillerinin neticeleri muhasebe için zapt edilir." denilmektedir.

Üstad Said Nursi Hazretleri'nin, yukarıdaki metinde "insan, ipi boğazına sarılıp, istediği yerde otlamak için başıboş bırakılmamıştır." sözü bir derste bizi hayli düşündürdü. Düşünürken bir an çocukluğumuzun geçtiği köyümüze hayalen gittik. Atımız vardı köyde, ona bir yolculukta yem vereceğimiz zaman ipini veya yularını bir yere bağlar öyle verirdik. Eğer bağlayacak bir yer yoksa yularını ayağına bağlar öylece serbest bırakırdık. O zaman at bir yere gidemez sadece torbasındaki yemi yerdi. Fakat bütün bunlara rağmen bazen at, ipini veya yularını koparıp uzaklara kaçardı.

Yine köyde bazen otlasın diye bir ineği bir çayıra salar, fakat uzaklara gitmesin diye onu uzunca bir iple bir kazığa bağlardık. Ara sıra da kazığın yerini değiştirerek ineğin otlama alanını genişletirdik. Ayağını ipe bağlama usulünü, bazen pazara götürülen kümes hayvanlarında da görürdük.

Günümüzde insanlar artık sadece hayvanları değil, aynı zamanda kendi üretimleri olan birçok vasıtayı ve cihazı da uzaktan idare ediyor. Uzaktan kumandalı çocuk arabaları, insansız hava araçları, uzaktan komuta merkezli füzeler ve uzay araçları; bir ucu bir yere bağlı, manyetik dalgalarla diğer ucu çok uzaklara ulaşan elektronik iplerle o vasıtaya bağlanarak onu idare ediyor.

Nasıl ipini koparan bir at, koşarken ipi boğazına dolaşarak düşer veya rastgele koşup durursa, nasıl kumandası bozulan bir oyuncak araba gittiği yerden gelmezse,ve nasıl bir füze, bir uzay aracı, yerdeki komuta merkezinden komut almazsa ve hedeften şaşarak gökyüzünde rastgele yol alırsa, işte insan da böyle uzak, garip ve geçici gurbet memleketi olan bu dünyada ipsiz, sapsız; rotasız, pusulasız, kumandasız ve komuta merkezsiz yaşarsa yukarıdakilerle aynı olmaz mı?

Bayrak Şairimiz Arif Nihat Asya'nın:

"Yattığı toprak belli, /

Tuttuğu bayrak belli, /

Kim demiş Meçhul Asker diye?"

mısraları nasıl isimsiz şehitlerimize bir kimlik veriyorsa, elbette ki eşref-i mahlûkat olan ve doğuşu mutluluklar getiren, merasimlerle kutlanan, yıldönümünde doğum günleri düzenlenen; hayatı ilimle, şanla, şerefle dolu olan ve gidişi de gözlerden dökülen hüzün damlalarıyla ifade edilen insanın bu dünyadaki statüsüne de bir isim verilecektir elbette. Hatta sadece statüsüne değil bu dünyaya gelişine, dünyada duruşuna ve dünyadan gidişine de bir isim verilecektir.

Elbette ki gelişi, duruşu ve gidişi kütük defterlerine kaydedilen bu insan başıboş değildir. Onu gönderenin emri ve iradesiyle gideceği yere götürülür. Orada neler olacağını ise her akl-ı selim az çok anlar, hisseder. Gerçekten de: "İnsan, ipi boğazına sarılıp, istediği yerde otlamak için başıboş bırakılmamıştır."

 

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

HAŞİR RİSALESİNİN ÇAĞRIŞTIRDIKLARI

HAŞİR RİSALESİNİN ÇAĞRIŞTIRDIKLARI

Bu ayette iman esaslarının –Allah’a imandan sonra- ikincisini teşkil eden ölümden sonra yen

KADER RİSALESİ’NDEN İZAHLAR-3

KADER RİSALESİ’NDEN İZAHLAR-3

“Evet Kur'anın dediği gibi, insan seyyiatından tamamen mes'uldür. Çünki seyyiatı isteyen od

KADER RİSALESİ’NDEN İZAHLAR-2

KADER RİSALESİ’NDEN İZAHLAR-2

BİRİNCİ MEBHAS: Kader ve cüz'-i ihtiyarî, İslâmiyetin ve imanın nihayet hududunu gösteren,

KADER RİSALESİ’NDEN İZAHLAR-1

KADER RİSALESİ’NDEN İZAHLAR-1

Kıymetli ziyaretçilerimiz, geçen Şubat ayı içinde dar-ı bekaya irtihal eden merhum Prof. Dr.

DOKUZUNCU SÖZ'DEN BİR DERS

DOKUZUNCU SÖZ'DEN BİR DERS

Geçen Şubat ayında Rahmet-i Rahman’a tevdi ettiğimiz merhum Prof. Dr. Alaaddin Başar beyin Na

BİR MODEL OLARAK “MANA-YI HARFİ”

BİR MODEL OLARAK “MANA-YI HARFİ”

Mana-yı harfi, sanatın arkasında sanatkârı görmek ve göstermektir. Daha ilerisi, bu bilinci i

ÖLDÜKTEN SONRA DİRİLİŞİN İSBATI

ÖLDÜKTEN SONRA DİRİLİŞİN İSBATI

Geçtiğimiz cumartesi akşam davet edildiğim yerde önüme bir metin koydular: -Hocam, bu akşam

EKONOMİK KRİZ VE BEDİÜZZAMAN

EKONOMİK KRİZ VE BEDİÜZZAMAN

EKONOMİK KRİZ VE BEDİÜZZAMAN Ünlü sosyal antropolog Gellner’in Sovyetler Birliği’nin yı

MEDENİYET VE BEDİÜZZAMAN

MEDENİYET VE BEDİÜZZAMAN

Külliyatında Bediüzzaman, bize somut bir medeniyet projesi vermez. Zaten ondan böyle bir proje b

FELSEFE VE BEDİÜZZAMAN

FELSEFE VE BEDİÜZZAMAN

Felsefe deyince insanın aklına çok sayıda soru takılmaktadır. İlk olarak felsefe nedir? sorus

NURSİ’DE DEVLET ALGISI-2

NURSİ’DE DEVLET ALGISI-2

Siyaset-Şeriat Özdeşliği Burada ilk olarak Bediüzzaman’ın tek parti dönemindeki “siyaset

Sakın sizi dünya hayatı aldatmasın.

Fâtır, 5

GÜNÜN HADİSİ

Hastayı ziyaret edin, açı doyurun, esiri kurtarın.

Risayü'z-Salihin

TARİHTE BU HAFTA

*Fatih Camii'nin yeniden ibadete açılışı(15 Nisan 1772) *Turgut Özal'ın Vefatı(17 Nisan 1993) *Türk-Yunan savaşının başlaması(18 Nisan 1897) *Miladi takvime göre Efendimiz'in (s.a.v.)dünyaya teşrifleri(20 Nisan 571)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI