Cevaplar.Org

ŞÂH-I GÜLİSTAN-HARUN ÇETİN- KAYIHAN YAYINLARI-İSTANBUL-2012

Ben bir bülbülüm ki, cismim insanın avucunu doldurmaz, kalbim ise dünyaya sığmaz. Yirmi dört nağmeyle şarkı söylediğimi zannedenler aşk sızısından bîhaber gâfillerdir.


Nurgül Dere

nurguldere@gmail.com

2013-09-23 14:16:17

 

Hâlk edilmeden evvel âlem; gönlüme yerleştirilmiş elem, keder ve ızdırap dolu aşk mefhumu. s. 5

Ben bir bülbülüm ki, cismim insanın avucunu doldurmaz, kalbim ise dünyaya sığmaz. Yirmi dört nağmeyle şarkı söylediğimi zannedenler aşk sızısından bîhaber gâfillerdir. s. 6

Terennümü vazife bildim, ben söyledim insan dinledi, anlayan ağladı, gâfiller hayretle gülüştü. s. 6

Gece gündüz yanmaya başladım, harlı kuyulara indirilen mecnun gibi âlem kaydı gözümden. Semada yalnız süreyyayı seyredenler gibi bu bağ içinde de yalnızca o, nazlı ve zalim goncayı gördüm. s. 8-9

Mevsim sonbahar, gönlüme yine düştü hazan. Kafam günahların keşmekeşinde olmuş kazan. Dilim aciz, anlamaktan hayâ eder halimi, gelse çıkaramaz beni kör kuyudan, en büyük dünya âlimi. s. 21-22

Aşk değil, nefret değil, hasret değil kin değil. Nedir derdin ey gönlüm, kalbim hiç sakin değil. s. 22

...Gâyemiz ve muradımız ancak aşktır. Aşk oduna yanmaktır kârımız, aşk için ah u zar etmektir zikrimiz. Her hâlükârda elde kalan aşkımızdır çok şükür. s. 28-29

Sen yoksun ki, ister ise âlemin tüm güzellikleri oraya sığdırılsın, sen yoksun sensizlik var. Veyl o aşksızlara ki, bak bana neler ettiler. s. 35

...Biz kim aşktan, nazdan bıkmak kim. s. 35

Güle her bakışımızda kâinata rahmet olarak gönderilen Hak Nebi'yi hatırlarız.
Gülü bizâhiti renginden, kokusundan, şeklinden şemalinden dolayı değil, O'nu hatırlattığı için seviyoruz. s. 40

Can perdelerimiz açılmış, hakikate mazhar olmuşuz. s. 59

...Terk-i dünyadır işin evveli, gelir peşinden terk-i ukbâ ve dahi nihayeti terk-i terktir. Bunları bilmelisin ki, zira aşkın rükunlarıdır bunlar. s. 59

Ecram-ı felek aşkla mevcutsa, şunca âlem aşk ile yaratılmışsa, bize bu yüce varın karşısında yok olmak düşer. s. 60

Aşk dedikleri söz değil özdür, âlem yoktan var edilirken meydandaki tozdur, şeytanın yakılacağı közdür. İdrak açılır, akıl kalkar âşık ile mâşuğun arasından. Tüm vasıtalar biter gayemiz ile bu makamda. Aşk; âşıka malumdur ancak. Bundan dolayıdır tercümanlığa gerek yoktur. s. 81

Aşk insanoğluna bağışlanmış en büyük nimetti ve hatta cümle mahlûkatın yaratılma sebebiydi.
Âdem indi cennetten Havva ile birlikte ki, aşkları da indirildi âleme. İşte sen şu anda Âdem ile Havva'nın aşkı mertebesindesin. s. 84

Elem kalesinin sultanı, ızdırab sarayının efendisi ben, ne kadar arzulardım aşk barakasında köle, yârin kulübesinde kıtmir olmayı. s. 96

...Bir an kendi duygularımı sınadım. Acaba, bende diğerleri gibi miyim? Gülü sevdiğimi zannederken, yoksa canımın sevgilisi miydim? s. 99

Aşkın sırrı beyan edilemez ki, anlatılıp ele verilemez ki. Zira bir ilimdir ki bu aşk, deryalar mürekkep, ağaçlarda kalem olsa mukaddimesine dahi kâfi gelmez. s. 107


https://twitter.com/CevaplarOrg


Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 7. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 7. BÖLÜM

MİHVER’E (AXIS) DOĞRU (…) Alacaklılarının akbaba misali tepesinden ayrılmadıkları ger

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 6. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 6. BÖLÜM

GELENEĞİN BÖLÜNMEZLİĞİ (…) Ne orijinal ne de felsefî olarak teolojik düşünce sahibi

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 5. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 5. BÖLÜM

BİR NESLE KILAVUZLUK: KUZEY AFRİKA (…) Nüfuzunun en hissedilir (s. 185) olduğu yer Mağrip

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 4. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 4. BÖLÜM

İSLÂMCI MİLLİYETÇİLİĞİN MÜDAFAASI: ARAP DOĞU Doğu’da Suriye ayaklanmasının başar

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 3. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 3. BÖLÜM

ARAP DAVASININ BENİMSENMESİ (…) Arslan’ın (…) Kendi hayatı Dürzî içe dönüklüğün

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 2. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 2. BÖLÜM

SAVAŞ VE SÜRGÜN 28 Ekim 1914’te Osmanlı İmparatorluğu I. Dünya Harbi’ne girdi ve Orta

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 1. BÖLÜM

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- 1. BÖLÜM

BİR OSMANLI-ARAP CENTİLMENİ YETİŞİYOR (…) 1869’da Lübnan’daki Şuveyfe köyünde doğm

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- GİRİŞ

BATI’YA KARŞI İSLÂM-WILLIAM I. CLEVELAND- GİRİŞ

Çağın en gözde simalarından olan Şekip Arslan, biyografistlere çok sayıda malzeme bırakmı

ŞEHBENDERZÂDE FİLİBELİ AHMED HİLMİ’NİN DİNÎ VE FELSEFÎ GÖRÜŞLERİ-ÖMER CERAN-SIR YAYINCILIK-BURSA-2013

ŞEHBENDERZÂDE FİLİBELİ AHMED HİLMİ’NİN DİNÎ VE FELSEFÎ GÖRÜŞLERİ-ÖMER CERAN-SIR YAYINCILIK-BURSA-2013

Ahmed Hilmi, 1914 yılında vefat etmiştir. Vefat sebebi olarak bakır zehirlenmesi düşüncesi il

TOTALİTERİZMİN SEFALETİ-MESUT KARAŞAHAN-BEYAN YAYINLARI-İSTANBUL 1998

TOTALİTERİZMİN SEFALETİ-MESUT KARAŞAHAN-BEYAN YAYINLARI-İSTANBUL 1998

Antik Çağ’ın filozofları arasında totaliter siyasal felsefesini daha açık ve kolay biçimde

MASONLUK-CARO Y. ROGRIGUEZ-ÇEVİRİ: HACASAN YÜNCÜ-ETKİN KİTAPLAR-İSTANBUL 2012

MASONLUK-CARO Y. ROGRIGUEZ-ÇEVİRİ: HACASAN YÜNCÜ-ETKİN KİTAPLAR-İSTANBUL 2012

Illuminuti’nin kurucusu Weishaupt’ın meşhur ‘Talimât’ından birkaç cümle sunuyorum: D

Şüphesiz o, korunmuş bir kitapta (yazılı) olan pek şerefli/değerli Kur'an'dır ki O'na temiz olanlardan başkası dokunamaz.

(Vakıa, 77-78-79)

GÜNÜN HADİSİ

Emin ve doğruluktan ayrılmayan ticaret ehli (ayette sırat-ı müstakim ashabı olarak zikredilen) peygamberler, sıddikler, şehidler ve salihlerle beraberdir.

Tirmizi, Büyu 4, (1209); İbnu Mace, Ticarat 1, (2139)

TARİHTE BU HAFTA

*Nizamü'l-Mülk'ün Şehadeti(14 Ekim 1092) *II.Kosova Zaferi(17 Ekim 1448) *Gedik Ahmed Paşa'nın Vefatı(18 Ekim 1482)

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI