Cevaplar.Org implant

VİRGİNİA WOOLF’TAN YAZARLIK DERSLERİ-HZL. DANELL JONES-TİMAŞ-ÇEV. EBRU A. KESEN&MERVE ÖN-İSTANBUL-2008

“Yazmak, sadece kendim okuyacak olsam bile iyi bir alıştırma oluyordu.” S. 20


Nurgül Dere

nurguldere@gmail.com

2012-05-23 12:01:32

 

"Yazmak, sadece kendim okuyacak olsam bile iyi bir alıştırma oluyordu." S. 20

Özellikle öğrenme aşamasında yazmayı çok ciddiye almamalısınız. (…) Her kelimenin mükemmel olması inancı, yazdıklarınızı güzel yapmaz. Onları felce uğratır. Birkaç taslak yazın ve onları mümkün olduğunca serbest bırakın. Bırakın kendi sınırlarını kendileri çizsinler. Yazdıklarınızı asla sansürlemeyin. Takılabilirsiniz, hatta düşebilirsiniz ama yazmaya devam etmelisiniz. S. 21

Günlük sayfasına not edilenlerin sizi nerelere götüreceği çok da mühim değildir. Bu notların asıl amacı bir yazar olarak gözlem güzünüzü arttırmak, kulağınızı hassaslaştırmak ve zihninizi çalıştırmaktır. S. 21

Kafanızda uçuşan, sizi heyecanlandıran tüm fikirlerin bir listesini yapın. Bir gün, iş gerçek bir kitap yazmaya geldiğinde bu listeyi sıçrama tahtası olarak kullanabilirsiniz. S. 25

Kendinize kötü yazma iznini de verin. Virginia Woolf, öğrenmenin ancak bu şekilde olduğunu söyler. S. 25

Evinizde bir köşeyi kendinize çalışma alanı olarak ayırın. Bir odanın tamamı olması gerekmiyor. Kendinizi rahat hissettiğiniz ve yalnız kalabildiğiniz bir köşe olması işinizi görür. S. 35

Derin hülyalara dalıp dinçleşmek ve zihnini tazelemek için düşünmeye ihtiyaç duyar yazar. S. 50

Uyuklamayı bırakıp beyninizi harekete geçirmek için en parlak fikir yürüyüşe çıkmaktır. S. 50

Eğer sildikleriniz yazdıklarınızdan fazlaysa tıkandığınız yerin etrafında dolaşın. Yürürken içinden çıkmaya çalıştığınız durum hakkında düşünün. Açık havaya çıkıp dolaşırken tekrar deneyin. Aklınıza aniden harika bir fikir gelebileceği için yanınızda bir kalem ve bir parça kâğıt taşımayı ihmal etmeyin. S. 51

Woolf'a göre iyi bir deneme yazarı kendisi hakkında hoş olmayan gerçeklerden de bahsedebilmelidir. Kendini olduğu gibi kabul etmek ve bunu hiç çekinmeden gözler önüne sermek herkes de hayranlık uyandırır. S. 62

Kitapçıya veya kütüphaneye gitmek üzere yola düşün. Amacınız, okumak zorunda olduğunuz kitabı bulmak olsun. Sizi öyle büyüleyecek bir kitap bulmak istiyorsunuz ki, televizyonu size tamamen unuttursun. S. 62

Okumaya başlayınca kitabın uyandırdığı duyguları günlüğünüze yazmayı unutmayın. Kitap bittiğinde bu notları kullanarak okuma hakkında kısa bir deneme yazın. S. 62

Arkadaşlarınızla bir 'hayatım roman' kulübü kurun. Hatıra kitapları okumakla başlayın. (…) Bu türe iyice aşina olduğunuzu hissettiğiniz zaman kendi hatıralarınızı çok uzun olmayacak şekilde yazın. Unutmayın bir hatıra yazısının güzelliği belirli ve kısa bir zaman dilimine, hatta tek bir olaya odaklanmasıdır. S. 63

Çoğunlukla bulunduğunuz kalabalık mekânlardaki insanları gözlemleyin. Bu bir havaalanı da olabilir, ders yapılan bir sınıf da, otoyollar veya oyun sahaları da. Defterinizde, her gün karşınıza çıkan insanları tasvir edeceğiniz özel bir bölüm oluşturun. S. 84

Okurken güçlü bulduğunuz ifadeleri ve betimlemeleri not alın. Çeşitli tekniklerin farkına varın. S. 97

Kurgunun bir unsuru olarak "zamanı" kullanın ve hikâyenizi bir gün ile sınırlayın. Sabah bir gerilim içerisindeki iki karakterle başlayabilirsiniz. Gün ortasına doğru sorunu karmaşıklaştırın. Gece olduğunda ise bu anlaşmazlığı olumlu ya da olumsuz bir sonuca ulaştırın. S. 99

Yazıya her şeyi dâhil edemeyeceğinizi hatırlayın. Araştırdığınız ve nasıl şekillendireceğinizi belirlediğiniz materyalleri analiz edin. Asıl ustalık neyin ön plana getirileceğini, neyin arka planda bırakılacağını ve neyin gerçeği bozmadan tamamen çıkarılacağını öngörebilmektir. S. 121

Denemelerinizde kişisel bir ses yaratmakta zorluk çekiyorsanız, bunu bir arkadaşınıza veya tanıdığınıza mektup yazarmış gibi yazmayı deneyebilirsiniz. S. 127

Titiz kişi pek çok ufak detayla uğraşır. Büyük temalar ve güçlü duygulara değil ayrıntılara odaklanarak görmüş olduğunuz güzellikler üzerine bir yazı yazın. S. 131

Zengin karakter çeşitliliği kullanan yazarlar, bir dili tüm yönleriyle nasıl kullanacaklarını keşfederler. S. 135

Şiirdeki hiciv ve sosyal eleştiriyi yeniden canlandırmak için, ikiyüzlülüğün şeklini tanımlayın ve bir şiir ile buna başkaldırın. Toplumdaki ikiyüzlülüğe karşı gelmek için her yolu deneyin: hor gören bir nükte veya mübalağa; ya da istihza veya yetersiz bir ifade olabilir. S. 137

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

ŞEHBENDERZÂDE FİLİBELİ AHMED HİLMİ’NİN DİNÎ VE FELSEFÎ GÖRÜŞLERİ-ÖMER CERAN-SIR YAYINCILIK-BURSA-2013

ŞEHBENDERZÂDE FİLİBELİ AHMED HİLMİ’NİN DİNÎ VE FELSEFÎ GÖRÜŞLERİ-ÖMER CERAN-SIR YAYINCILIK-BURSA-2013

Ahmed Hilmi, 1914 yılında vefat etmiştir. Vefat sebebi olarak bakır zehirlenmesi düşüncesi il

TOTALİTERİZMİN SEFALETİ-MESUT KARAŞAHAN-BEYAN YAYINLARI-İSTANBUL 1998

TOTALİTERİZMİN SEFALETİ-MESUT KARAŞAHAN-BEYAN YAYINLARI-İSTANBUL 1998

Antik Çağ’ın filozofları arasında totaliter siyasal felsefesini daha açık ve kolay biçimde

MASONLUK-CARO Y. ROGRIGUEZ-ÇEVİRİ: HACASAN YÜNCÜ-ETKİN KİTAPLAR-İSTANBUL 2012

MASONLUK-CARO Y. ROGRIGUEZ-ÇEVİRİ: HACASAN YÜNCÜ-ETKİN KİTAPLAR-İSTANBUL 2012

Illuminuti’nin kurucusu Weishaupt’ın meşhur ‘Talimât’ından birkaç cümle sunuyorum: D

OSMANLI TARİHİNDE MASKELER VE YÜZLER-MUSTAFA ARMAĞAN-TİMAŞ YAYINLARI-İSTANBUL–2008

OSMANLI TARİHİNDE MASKELER VE YÜZLER-MUSTAFA ARMAĞAN-TİMAŞ YAYINLARI-İSTANBUL–2008

Feminizm, modernliğin son büyük ideolojisi. Kolay kolay yıkılmaz, çünkü hiçbir zaman kurulm

ŞÂH-I GÜLİSTAN-HARUN ÇETİN- KAYIHAN YAYINLARI-İSTANBUL-2012

ŞÂH-I GÜLİSTAN-HARUN ÇETİN- KAYIHAN YAYINLARI-İSTANBUL-2012

Ben bir bülbülüm ki, cismim insanın avucunu doldurmaz, kalbim ise dünyaya sığmaz. Yirmi dört

MÜSLÜMAN OLMAK-NURİ YILMAZ-MANA YAYINLARI-İSTANBUL-2008

MÜSLÜMAN OLMAK-NURİ YILMAZ-MANA YAYINLARI-İSTANBUL-2008

"Cezan kadar yanarsın, sonra yine cennete girersin!" ...İşte hayata günahlar ve sevaplar penc

CEMAAT-İSMAİL ÇETİN-DİLARA YAYINLARI-ISPARTA-2005

CEMAAT-İSMAİL ÇETİN-DİLARA YAYINLARI-ISPARTA-2005

...Cemaatleşmek devlet kurmak değildir. Çünkü devlet kurmak ibadet değildir. Yani devlet mekan

DÖRT RUKÜN-SEYYİD EBÜL HASAN ALİ NEDVÎ-TERCÜME YUSUF KARACA-NEHİR YAYINLARI-İSTANBUL–1992

DÖRT RUKÜN-SEYYİD EBÜL HASAN ALİ NEDVÎ-TERCÜME YUSUF KARACA-NEHİR YAYINLARI-İSTANBUL–1992

…İnsan için öyle bir ibadet tarzı veya ibadet düzenine gerek vardı ki, bu ibadet tarzı onun

KANUN-İ ESASİ’DEN ASKERÎ MÜDAHALEYE II. MEŞRUTİYET-HAZIRLAYAN: YUSUF ÇAĞLAR- ZAMAN KİTAP-İSTANBUL-2008

KANUN-İ ESASİ’DEN ASKERÎ MÜDAHALEYE II. MEŞRUTİYET-HAZIRLAYAN: YUSUF ÇAĞLAR- ZAMAN KİTAP-İSTANBUL-2008

İlk anayasamız, Kanun-i Esasi’nin hazırlık çalışmalarına II. Abdülhamid’in izniyle Ekim

JÖN TÜRKLER VE İTTİHAT TERAKKİ, SİNA AKŞİN, REMZİ KİTABEVİ, İSTANBUL–1987

JÖN TÜRKLER VE İTTİHAT TERAKKİ, SİNA AKŞİN, REMZİ KİTABEVİ, İSTANBUL–1987

Ermeni sorunundaki Alman tarafsızlığı dolayısıyla Almanya ile Osmanlı Hükümeti arasında ge

II. MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE SİYASAL MUHALEFET-ABDULLAH İSLAMOĞLU-GÖKKUBBE-İSTANBUL-2004

II. MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE SİYASAL MUHALEFET-ABDULLAH İSLAMOĞLU-GÖKKUBBE-İSTANBUL-2004

Siyasal muhalefet kavramı, özellikle Meşrutiyet dönemlerinde siyasal yaşamımızı önemli öl

SİTE HARİTASI