Cevaplar.Org

SEYYİD KUTUP’UN KALEMİNDEN HASAN EL BENNA

Levh-i Mahfuz’da yazılı olan kader, ilahi hikmet icabı, bazen tesadüf şeklinde tecelli eder. İşte Hasan el Benna! Bu kelimenin ona lakap oluşu bir tesadüf şeklinde tecelli eder. Fakat kim ona tesadüf diyebilir? Çünkü bu büyük zatın hüviye


2009-04-11 16:44:31

Levh-i Mahfuz’da yazılı olan kader, ilahi hikmet icabı, bazen tesadüf şeklinde tecelli eder. İşte Hasan el Benna! Bu kelimenin ona lakap oluşu bir tesadüf şeklinde tecelli eder. Fakat kim ona tesadüf diyebilir? Çünkü bu büyük zatın hüviyeti BENNA’lıktır(*) Ve bu lakabın kendisine tahmil ettiği işi layıkıyla başarmış ve bu meselede harika bir seviyeye ulaşmıştır.

İslam ideali birçok savunucular görmüştür. Fakat müdafaa vasfı ayrı, benna-yapıcılık- kabiliyeti ayrıdır. Her müdafaacı, temel atıcı olamaz ve her temel atıcı da üstün yapıcılık kabiliyetine sahip değildir.

Hasan el Benna rahmet-i Rahmana kavuşur, fakat binanın temelini ikmal ettikten sonra kavuşur. Öldü… Fakat böyle tertipli bir tarzda şehid edilmesi, binanın yeniden yükselmesine, temelin daha da derinleşmesine ve duvarların daha da sağlamlaşmasına sebep oldu.

Evet, şehidin binlerce konuşmaları ve binlerce risaleleri, akıtılan temiz kanın damlaları kadar davayı ruhları tutuşturamıyordu. Ağzımızdan çıkan sözler, mumdan yapılmış gelinler gibi olur. Biz onun uğrunda öldüğümüz zaman o, canlanır ve hayata kavuşur.

Azgın cüceler temeli yılmak için temeli atılan binaya ateş açtıkları zaman iş geçmişti. Yani, Hasan el Benna tarafından temeli atılan bina, artık yıktırılmaktan ve koparılıp atılmaktan kurtulmuştu. Ve nihayet öyle bir fikir haline gelmişti ki, demir ve ateş zoruyla susturulamıyordu.

Zaman zaman bazı kimselerin ruhlarında bir takım fikirler uyanır. Fakat her defasında ya fikir sahibi büyük bir ağaçtan bir kuru yaprak düşer gibi düşer veyahut o fikir, cemiyette hiçbir tesir bırakmadan kendiliğinden sönüp gider.

Ve yine zaman zaman muarızlar, köklü zannettikleri bir dalı tutup çekerler, çektikleri zaman mukavemet etmezse, ağacı da kendilerine doğru götürürler. Aksi takdirde kökünden koparıp atarlar. Zamanla o dal susuz, yapraksız ve meyvesiz kalarak kuru bir odun parçası gibi onların eline girer.

Hâlbuki Hasan el Benna’nın kurduğu bina ölümünden sonra da yaşamış ve gelişmiştir. Kurulan bina dün olduğu gibi bugün de çeşitli saldırılarla karşı karşıyadır. Fakat o, bugün daha derin, daha yüksek ve daha sağlamdır. O, bugün ruhlarda bir inanç, tarihte bir sembol, gelecekte bir ümit ve hayatta bir doktrindir. Ve nihayet bütün bunların arkasında da, mağlup edilemeyen ilahi bir irade ve unutulması kâbil olmayan bir şehidin kanı vardır.

(*) Benna: Bina Yapıcı

Arapçadan çeviren: Sadreddin Yüksel

Hilal Mecmuası

Naşiri: Salih Özcan

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

Feyza Genel, 2010-09-27 05:16:54

Allah her ikisine rahmet etsin.

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

ali said, 2010-04-06 02:15:15

Bir şehidin diğer bir şehidi değerlendirdiği yazıyı beğendim. Rabbim onları cennetin en üst katında ağırlasın.amin. Ali Said

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

DİĞER YAZILAR

EBU’L HASAN EN NEDVİ HAKKINDA NE DEDİLER?-2

EBU’L HASAN EN NEDVİ HAKKINDA NE DEDİLER?-2

Dostu, hocamız, hafız Abdülfettah Ebu Gudde(rahimehullahi teala) ‘Safhatu Min Sabril Ulema’ a

MUHAMMED EMİN ER HOCAEFENDİ

MUHAMMED EMİN ER HOCAEFENDİ

Muhammed Emin Er, Zülfügül lakabını taşıyan Hacı Zülfikâr‘ın oğlu olup, milâdî 1914,

ÇAN ŞEYHLERİNİN TASAVVUFTAKİ YERİ VE KONUMU-2

ÇAN ŞEYHLERİNİN TASAVVUFTAKİ YERİ VE KONUMU-2

3. Çan Şeyhleri’nin Osmanlı Devleti ile İlişkileri Şeyh Ahmed Elçani Hz.leri Çan camisind

EBU’L HASAN EN NEDVİ HAKKINDA NE DEDİLER?-1

EBU’L HASAN EN NEDVİ HAKKINDA NE DEDİLER?-1

İlim, basiret, salah ve takva ehli kimseler onu sena etmede ittifak etmişlerdir. Onun faziletleri

ÇAN ŞEYHLERİNİN TASAVVUFTAKİ YERİ VE KONUMU-1

ÇAN ŞEYHLERİNİN TASAVVUFTAKİ YERİ VE KONUMU-1

Seyyid Şeyh Ahmed Elçani hazretleri Kadiri tarikatı geleneğinden gelen bir ailenin mensubudur. 1

ŞEYH SAFFETULLAH-I OHİNİ(1939-1989)

ŞEYH SAFFETULLAH-I OHİNİ(1939-1989)

Kıymetli ziyaretçilerimiz, Son devrin bilinmeyen büyük âlimlerinden merhum Şeyh Saffetullah-ı

EBU’L-HASEN ALİ EL-HASENÎ EN-NEDVÎ (1333-1420/1914-1999)

EBU’L-HASEN ALİ EL-HASENÎ EN-NEDVÎ (1333-1420/1914-1999)

Hint altkıtasının önde gelen âlimlerinden olan Ebü’l-Hasen Ali (Miyân) b. Abdülhay b. Fahr

DOSTUM NEDVİ

DOSTUM NEDVİ

Dostum Nedvi ilk defa 1951 yılı kışında “Salı Konferanslarından” birinin sonunda Kahire

BEDİÜZZAMAN'IN HAYATI VE ESERLERİ-2

BEDİÜZZAMAN'IN HAYATI VE ESERLERİ-2

Eserleri Bediüzzaman’ın eserleri, kendi hayatındaki dönüm noktalarını ifade eden "Eski Sai

BEDİÜZZAMAN'IN HAYATI VE ESERLERİ-1

BEDİÜZZAMAN'IN HAYATI VE ESERLERİ-1

Bediüzzaman Said Nursi, 1293-94/1876-77 tarihinde Bitlis'in Hizan kazasının İsparit Nahiyesine b

M. AKİF'İN GÖZÜYLE BATICILIK-2

M. AKİF'İN GÖZÜYLE BATICILIK-2

M.Akif, tefrikanın husumete ve kardeş kavgasına yol açtığını, bunun sonunun da düşmana tes

Şüphesiz Biz Seni, şahit, müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik.

Fetih, 8

GÜNÜN HADİSİ

Emin ve doğruluktan ayrılmayan ticaret ehli (ayette sırat-ı müstakim ashabı olarak zikredilen) peygamberler, sıddikler, şehidler ve salihlerle beraberdir.

Tirmizi, Büyu 4, (1209); İbnu Mace, Ticarat 1, (2139)

TARİHTE BU HAFTA

*Köprülü Fazıl Mustafa Paşa'nın Şehit düşmesi (19 Ağustos 1691) *Mescid-i Aksa'nın Yahudilerce Yakılması(21 Ağustos 1969) *Sakarya Savaşı (22 Ağustos 1921) *Hz. Ebu Bekir (634) ve Ebussuud Efendi'nin (1574)[23 Ağustos]

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI