Cevaplar.Org casino maxi

PEYGAMBER(SALLALLAHU ALEYHİ VE SELLEM) ALLAH'IN MAŞUKUDUR DEMEK NE BÜYÜK SAYGISIZLIKTIR

Bazı insanlar "Peygamber (Sallallahu aleyhi ve sellem)'i Allah'ın maşukudur(yani Allah ona âşıktır) diye nitelendiriyorlar. Bazı şairler de bu anlamı taşıyan şiirler söylüyorlar


Abdülhalık Ekinci

.

2008-01-26 12:07:38

Bazı insanlar "Peygamber (Sallallahu aleyhi ve sellem)'i Allah'ın maşukudur(yani Allah ona âşıktır) diye nitelendiriyorlar. Bazı şairler de bu anlamı taşıyan şiirler söylüyorlar.

Aşkın özelliği, aşıkı heyecana ve kara sevdaya tutturmasıdır. Ancak, Allahu Teala bu tür şeylerden münezzehtir. Üzücü bir şey ki, bazı cüretkârlar Allah için heyecan ve kara sevdayı uygun görmüşler. Onlardan bir şair diyor ki:

Muhammed'i gönderdi, ancak

Heyecandan kurtulmak ve teselli bulmak için

Gölgesini yanında bıraktı.

Tıpkı Yusuf'un gömleğinin Yakub'u teselli ettiği gibi."

Şairin demek istediği şudur; "Allahu Teala Muhammed'i (Aleyhissalatu vesselam) dünyaya gönderdi. Ancak O (Sallallahu aleyhi ve sellem) Allah'ın aşkı idi. Âşık olan da sevgilisini unutmaz. Peygamberi gönderdi ama gölgesini ise, teselli bulmak için yanında bıraktı.(1) Tıpkı Yakub(AS)'ın Yusuf'un gömleği ile teselli bulduğu gibi..

Bu gibi şiirler Peygamberi övmek şöyle dursun, O'na saygısızlık olduğu gibi, Allahu Teala'ya da büyük bir saygısızlıktır. Bu gibi şiirleri okumak veya dinlemek büyük bir günah ve onlardan sakınmak da büyük bir vecibedir.

Bazı cahil sofular aklını bir tarafa bırakıp, her ne kadar içerikleri İslam'a aykırı olsa dahi bu tür şiirleri dinlemekten tuhaf bir zevk alıyorlar. Her halükarda, Peygamber (Aleyhissalatu vesselam)'ı Allah'ın maşuku görmek, Allah'a karşı işlenmiş büyük bir zulümdür. Zira aşk, insanda bulunan nefsi bir etkileşme olduğundan insana mahsustur. Allahu Teala böyle bir nefsanî tesir ve etkileşmeden münezzehtir.

Evet, Peygamber (Aleyhissalatu vesselam) Allah'ın yanında sevilir bir kimde idi. Bunda bir şüphe yok, fakat Allah'ın maşuku da değildi.

Eğer birisi buradaki aşkı mecazi manaya haml ederse, yine de bu tabiri Allah hakkında kullanması şer'i izne muhtaçtır. Böyle bir izin ise yoktur. Veya hâle mağlup olmuş, sekre düşmüş (İlahi tecellilerle kendinden geçmiş, manevi sarhoş olmuş) bir kimse şiirinde bundan bahsediyorsa, o kişi mazur sayılabilir. Ama böyle bir insanın sözü gizlenir, orada burada söylenerek halk arasında yayılmaz.(2)

Eşref Ali Tehanevi

Arapça’dan tercüme: Abdülhalık Ekinci

Kaynak: Eşref-ül Cevap

Dipnotlar

(1)-Menakıp kitaplarına giren ama hiçbir sahih rivayete dayanmayan bir görüşe göre Resulullah'ın(Aleyhissalatu vesselam) gölgesi yere düşmezdi. Sebebi de yukarıda belirtildiği üzere(H'âşâ) gölgesinin huzur-u ilahide kalması imiş.(!)

(2) Süleyman Çelebi de Mevlidinde "Ey Habibim! Sana âşık olmuşum" ifadesine yer verir. Bediüzzaman, 24. Mektup'ta bu ifadeyi üstün bir şekilde izah ve tevil eder ve şöyle der; " İşte bu en yüksek makam-ı mahbubiyeti, Süleyman Efendi, "Ben sana âşık olmuşum" tabiriyle beyan etmiştir. Şu tabir bir mirsad-ı tefekkürdür, gayet uzaktan uzağa bu hakikate bir işarettir. Bununla beraber, madem bu tabir şe'n-i rububiyete münasip olmayan mânâyı hatıra getiriyor; en iyisi, şu tabir yerine "Ben senden razı olmuşum" denilmeli.(Mektubat)

 

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

DİĞER YAZILAR

PEYGAMBERİMİZ HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKEN HUSUSLAR

PEYGAMBERİMİZ HAKKINDA BİLİNMESİ GEREKEN HUSUSLAR

1. O, Allah’ın Habibi (sevgili kulu) ve Halili (dostudur). 2. O, Peygamberlerin sonuncusudur. 3

ARAB’I SEVMEKLE İLGİLİ HADİSLER

ARAB’I SEVMEKLE İLGİLİ HADİSLER

İnsanların iyisi Arap, Arabın iyisi Kureyş, Kureyş’in iyisi beni Haşim’dir(Deylemi). (Bana

HADİS İSNADLARI VE BU KONUDA MUHADDİSLERİN GAYRETLERİ

HADİS İSNADLARI VE BU KONUDA MUHADDİSLERİN GAYRETLERİ

İnsanlık tarihinin hiç bir devrinde, hadisler için kullanılan “ananeli/senetli” haber siste

HZ. PEYGAMBERİ ANLAMA VE YAŞAMA SANATI

HZ. PEYGAMBERİ ANLAMA VE YAŞAMA SANATI

Lütfen gelin biraz zaman ayıralım; Alemlerin Rahmeti’ni (sav) tanımaya, anlamaya ve yaşamaya

PEYGAMBERİMİZİN GÜNLÜK HAYATINDAN

PEYGAMBERİMİZİN GÜNLÜK  HAYATINDAN

Sevgili Peygamberimizin zikirsiz, fikirsiz, şükürsüz, duasız, niyazsız ve ibadetsiz bir anı y

BİR AİLE REİSİ OLARAK HZ. MUHAMMED(A.S.M)-2

BİR AİLE REİSİ OLARAK HZ. MUHAMMED(A.S.M)-2

Hanımlarıyla İstişare etmesi Hz. Peygamber’in ailevi yaşayışını belirtirken bu noktaya

BİR AİLE REİSİ OLARAK HZ. MUHAMMED(A.S.M)-1

BİR AİLE REİSİ OLARAK HZ. MUHAMMED(A.S.M)-1

Hz. Peygamber’in (a.s.) aile reisi olarak mümtaz vasıflarından biri hanımlarına karşı davra

ALLAH RASULÜNÜN NÜBÜVVETİNİ TASDİK EDEN İMZALAR-4

ALLAH RASULÜNÜN NÜBÜVVETİNİ TASDİK EDEN İMZALAR-4

“Ben ancak güzel ahlakı tamamlamak üzere gönderildim”diye buyuran Hz. Peygamber(a.s.)’in,

ALLAH RASULÜNÜN NÜBÜVVETİNİ TASDİK EDEN İMZALAR-3

ALLAH RASULÜNÜN NÜBÜVVETİNİ TASDİK EDEN İMZALAR-3

Hz. Muhammed(a.s.)’in risaletini tasdik edenlerden birisi de, insanlık camiasında -peygamberlerd

İSLÂM COĞRAFYASININ SINIRLARININ ÇİZİLDİĞİ GECE: Mİ’RAC GECESİ-1

İSLÂM COĞRAFYASININ SINIRLARININ ÇİZİLDİĞİ GECE: Mİ’RAC GECESİ-1

İsra ve Miraç Mucizesi Recep ayının 27. gecesi, Miraç Gecesidir. Bundan 1438 yıl önce Recep

ALLAH RASULÜNÜN NÜBÜVVETİNİ TASDİK EDEN İMZALAR-2

ALLAH RASULÜNÜN NÜBÜVVETİNİ TASDİK EDEN İMZALAR-2

Kur’an’ın Verdiği Onay Bu onayın özeti şudur: Semavî vahiy olarak kendini takdim eden ki

et-Teğabün: 3

Gökleri ve yeri yerli yerince yarattı. Sizi şekillendirdi ve şekillerinizi de güzel yaptı. Dönüş ancak O'nadır. (Mürşid 3.1 adlı yazılım-Turan Yazılım-(www.turan.com.tr) )

GÜNÜN HADİSİ

Sen dünyada bir garib veya bir yolcu gibi ol.

Buhari, Rikak 2; Tirmizi, Zühd 25, (2334)

TARİHTE BU HAFTA

*Abdülkadir Geylani hazretlerinin vefatı 17 Temmuz 1163 *Kıbrıs barış harekatı 20 Temmuz 1974 *Aya ilk insan ayağının basması 21 Temmuz 1969

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI