Cevaplar.Org

SİGORTA MESELESİ

Günümüzde kasko veya daha genel manada sigorta malum olduğu gibi, şöyle yapılıyor: Bir kimse dükkânını, yahut arabasını, ya da evi gibi kıymetli bir malını sigorta


2007-03-29 17:34:28

Günümüzde kasko veya daha genel manada sigorta malum olduğu gibi, şöyle yapılıyor: Bir kimse dükkânını, yahut arabasını, ya da evi gibi kıymetli bir malını sigorta ettirmek maksadıyla, her sene sigorta şirketinin tespit ettiği belli miktar para ödüyor. Sene içinde bir kaza, yangın, çalınma gibi mala zarar verecek bir durum vaki olmazsa ödediği paralar gidiyor. Olursa şirket, bütün zararı karşılıyor.

İslâm âlimleri bu şekildeki sigorta anlaşmasında İslam’a göre aşağıdaki hususların mahzur teşkil ettiğini ve dolayısıyla böyle bir akdin caiz olmayacağını söylüyorlar:

1. Sigorta anlaşması ticarî anlaşma şartına uymamaktadır. Şartına uysa, para yatıran, sigortanın kârına da, ziyanına da ortak olacaktır. Bu olmamaktadır.

2. Para yatıran kimsenin malı kazaya uğrarsa ziyan ödenmekte, uğramazsa ödenmemektedir. Demek ki bu işte bir bakıma rast gelelik vardır. Kumarda da şans yaver giderse kazanır, gitmezse kazanılmaz.

3. Sigorta bir ziyanın ödemesini yaparken kendi parasından ödeme yapmamakta, diğer ortaklardan alarak biriktirdiği paradan ödeme yapmaktadır. Halbuki diğer ortaklar kendi paralarından falan kimsenin ziyanı ödensin diye para yatırmamaktadır.

4. Sigorta şirketleri faizli işlerle iştigal etmekte, sigortalılardan aldıkları sigorta paralarıyla faizli servetler toplamaktalar. Demek ki sigorta şirketi bir yardım şirketi değil, bir kazanç şirketidir. Evhamı tahrik edilen nice kimselerden alınan paraları toplayıp büyük yekûn teşkil eden sermayeyi kendilerinde toplamaktalar.

İslami ölçülere göre bir sigorta şirketi kurulamaz mı?

Peki burada şu soruyu soralım: “İslami ölçülere göre bir sigorta şirketi kurulamaz mı? Kurulabilirse şirket, hangi esaslar üzerine bina edilmeli?”

İslami hassasiyetler göz önünde bulundurularak bir sigorta şirketi kurulabilir. Ancak şirket şu hususları kendisine düstur edinmeli:

1. Sigortaya para yatıran kimse, sigortanın kârına da zararına da ortak olmalıdır.

2. Kazaya uğrayanların ziyanını ödemeye ortaklar kendi rızalarıyla karar vermelidir.

3. Sigorta fâiz işleriyle iştigal etmemelidir.

Peki günümüzde böyle bir sigorta şirketi var mı?

Bazı sigorta şirketleri, bu usul çerçevesinde, yani yardımlaşma prensibine göre çalıştığını söylüyorlar. Bu şirket veya şirketlerin adları etrafımızdaki mazbut kimseler tarafından öğrenilebilir. Bu durumda böyle bir sigorta acenteliği açıp işletmek veya aracı kasko yaptırmak caizdir ve helaldir.

Bu yazıya yorum yazın


Not: Yanında (*) işareti olanlar zorunlu alanlardır.

Bu yazıya gelen yorumlar.

fatih, 2011-12-05 09:06:08

ülkemizde islami çerçevede çalıştıklarını söyleyen bütün sigorta şirketleri sonuçta kendilerini de yine daha büyük sigorta şirketlerine sigortalattırmaktadırlar. ve bunun da isviçrede olduğu bilinmektedir. dolayısıyla islami usullerle çalışan bir sigorta şirketimiz malesef yoktur. saygılarımla.

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

BURHAN YILDIZ, 2007-04-21 09:00:18

BEN SİGORTACILIK YAPIYORUM.İSLAM'A UYGUN İŞLERLE İŞTİGAL ETME HUSUSUNDA SON ZAMANLARDA HASSASİYETİMİ SORGULAMA NOKTASINDA YAPTIĞIM İŞİ DEĞERLENDİRİRKEN SİTEDEKİ BU YAZIYI OKUMAK NASİP OLUNCA...ŞU AN ANLADIĞIM İŞ OLMASI NEDENİYLE SÖZ KONUSU İSLAMA UYGUN SİGORTA ŞİRKETLERİNİN İSİMLERİNİ BANA İLETMENİZİ SAYGILARIMLA ARZ EDERİM.(Mümkünse Adres ve Telefonları ile....)

Bu yoruma katılıyor musunuz ?

DİĞER YAZILAR

KUR’AN O DÖNEMİN KOŞULLARINA GÖRE Mİ İNMİŞTİR?

KUR’AN O DÖNEMİN KOŞULLARINA GÖRE Mİ İNMİŞTİR?

Kur'an o dönemin koşullarına göre mi inmiştir? Kimi arkadaşlarım Kur'an şu an inse idi daha

BEYİNDE TANRI NOKTASI VAR MI?

BEYİNDE TANRI NOKTASI VAR MI?

Beyinde tanrı noktası var mı? Bilim adamları beyinde "tanrı noktası" olarak adlandırdıkları

EZELİ İLİM

EZELİ İLİM

Soru: Muhammed Suresi 31. Ayetinde geçen "hatta na’lem" ifadesini Allah’ın sonsuz ve ezeli ilm

SURİYELİ MÜLTECİLERE KARŞI TAVRIMIZ NASIL OLMALIDIR?

SURİYELİ MÜLTECİLERE KARŞI TAVRIMIZ NASIL OLMALIDIR?

Bilindiği gibi toplumumuzda Araplara karşı nefret vardır. Nitekim bu nefretten ülkemize sığı

YAHUDİLİK

YAHUDİLİK

Yahudiliğin kötü inançlarından bahseder misiniz? Bildiğim kadarıyla onlar da tek bir Tanrı'y

MUHTELİF SORULAR

MUHTELİF SORULAR

Günümüz alimlerinden Ebu Muhammed el Makdisi’nin yazarı olduğu bir kitap var bu kişi ehli s

ALLAH NASIL GÖRÜP İŞİTİYOR?

ALLAH NASIL GÖRÜP İŞİTİYOR?

Allah’ın görme ve işitmesi bizimkine küçük miktarda benziyor mu? Allah’ın görmesi ve duy

HÜKÜM AYETLERİNİ BU ZAMANDA NASIL ANLAYABİLİRİZ?

HÜKÜM AYETLERİNİ BU ZAMANDA NASIL ANLAYABİLİRİZ?

Bu zamanda ehl-i sünnet ve’l-cemaat'ın gittiği yolu değil de, ehl-i sünnet ve’l-cemaatın d

TEVRAT DEĞİŞTİ Mİ DEĞİŞMEDİ Mİ?

TEVRAT DEĞİŞTİ Mİ DEĞİŞMEDİ Mİ?

“Muhakkak ki Tevrat'ı Biz indirdik, onda hidayet ve nur vardır. (Maide, 44) Bir Hristiyan “Mu

HZ.ADEM(A.S)’IN UNUTMASI NE DEMEKTİR?

HZ.ADEM(A.S)’IN UNUTMASI NE DEMEKTİR?

Soru: Ta Ha Suresinde; “Doğ¬ru¬su Biz da¬ha ön¬ce Âdem’e de va¬hiy ve emir ver¬miş-tik

ARAPLARLA ALAKALI RİVAYETLER

ARAPLARLA ALAKALI RİVAYETLER

Soru: İnsanların iyisi Arap, Arabın iyisi Kureyş, Kureyş’in iyisi beni Haşim’dir(Deylemi).

Hala mı Allah'a tövbe etmezler ve O'ndan bağışlanma istemezler? Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

Maide, 74

GÜNÜN HADİSİ

"Şekavet sahibi Allah'a yakındır, insanlara yakındır, cennete yakındır, cehennemden uzaktır. Cimri ise Allah'tan uzaktır, insanlardan uzaktır, cennetten uzaktır, cehenneme yakındır. Cahil şekavet sahibini Allah, cimri ibadet düşkününden daha çok sever."

Tirmizi, Birr 40, (1962)

TARİHTE BU HAFTA

*Köprülü Fazıl Mustafa Paşa'nın Şehit düşmesi (19 Ağustos 1691) *Mescid-i Aksa'nın Yahudilerce Yakılması(21 Ağustos 1969) *Sakarya Savaşı (22 Ağustos 1921) *Hz. Ebu Bekir (634) ve Ebussuud Efendi'nin (1574)[23 Ağustos]

ANKET

Sitemizle nasıl tanıştınız?

Yükleniyor...

SİTE HARİTASI